Az elektromos Tesla Semi kamion technikai és közgazdasági értelemben is ki fogja nyírni a hagyományos dízel kamionokat?
Videó: [link]
500 mérföld közúton kamionok számára engedélyezett legnagyobb rakteher (tömeg) vontatása mellet. A Tesla kamion kevesebb mint fele akkora áramköltséggel teszi meg ugyanezt a távot, mint amennyibe a dízel üzemanyag kerülne dízeles meghajtású kamion vontatása esetében.
Ezután a dízel nem lehet versenyképes egy olyan szektorban mint a közúti szállítás, ahol a költséghatékonyság a szállításban nagyon kiélezett versenyt teremt, és elsődleges szempont.
"Azért mert ha 180-al tolod és egy tempósabb rajban 80-180-80-180 gyorsulgatásokkal fűszerezett menetet nyomsz sajnos a hatótáv 200km-re csökken."
Ha így vezetsz, akkor a benzinesnél is.
"Ha így vezetsz, akkor a benzinesnél is."
Vezettem így és ez azért messze nem igaz. Az S80T6 alatt 80-as tank volt és még 200 feletti tempónál is kényelmesen hozta a 400km feletti hatótávot :)
Energiasűrűség tekintetében, azaz azonos térfogaton a benzinhez képest század annyi energia tárolható a Li-ion akkukban, viszont a hidrogén 2,8 azaz közel 3x annyi tárolására képes.
És ami nekem az elektromos ellen szól számomra még, az az, hogy bár zöldnek látszik, de a hulladék az kérdéses. Másrészt az akku egy olyan üzemanyagtartály, ami drága és zsugorodik, mintha kipucolhatatlan vízkőlerakódás történne benne. Ez ott is szempont, ha most venni akarsz egy elektromos járművet, akkor az mennyit fog érni mondjuk 5 év múlva. Még ha ugyanannyiba is kerülne a beszerzése és fenntartása kezdeti időben, hosszabb távon ez kérdéses.
Én a hidrogéneseknek jobban örülnék, elképzelhetőnek tartom majd. Persze lehúzzák most, mert az előállítása még nem elég hatékony, illetve nincs infrastruktúra, de ez változni fog, ha igaz, mivel úgy olvastam erre állnának át majd, kezdetben a földgázvezetéken keresztül szállítanák a földgázba keverve, elvileg ezt kapnák az otthoni sütők és gázkazánok is, egy szeleppel pedig leválasztanák a csak hidrogénes üzeműeknek a hidrogént, amíg a hidrogénes hálózat ki nem épül teljesen..
Mert mi lesz az etanolból, alkoholból ha elégeted?
C2H5OH + 3O2 = 2CO2 + 3H2O
1mol 3mol 2mol 3mol
Ugyanott vagyunk ahol a part szakad, szaros CO2 szennyezés!
Ja meg mérnöki szempontból nem túl elegáns gagyi dugattyús mozgás amit forgó mozgássá kell alakítani, nagyon gazdaságtalan (sőt még drágább) és veszélyes, brummog és rezonál. Ez ugyanúgy fingómotor mint a benzines meg dízel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!