Az elektromos Tesla Semi kamion technikai és közgazdasági értelemben is ki fogja nyírni a hagyományos dízel kamionokat?
Videó: [link]
500 mérföld közúton kamionok számára engedélyezett legnagyobb rakteher (tömeg) vontatása mellet. A Tesla kamion kevesebb mint fele akkora áramköltséggel teszi meg ugyanezt a távot, mint amennyibe a dízel üzemanyag kerülne dízeles meghajtású kamion vontatása esetében.
Ezután a dízel nem lehet versenyképes egy olyan szektorban mint a közúti szállítás, ahol a költséghatékonyság a szállításban nagyon kiélezett versenyt teremt, és elsődleges szempont.
"A hagyományos gyártóknak esélye sem lesz talpon maradni."
Úgy mint a személyautó piacon?
Akkor hol vannak az olcsó Teslák? Nemhogy a Tesla kamion még a Tesla személyautók sem tudják azt a hatótávot amit papíron ígérnek.
Sajnos nem lesz itt elektromos kocsikázás amíg a jelenlegi teljesítményű aksik vannak. Musk egy szélhámos a benfentes kereskedesei jól mutatják ezt. Tehát marad a jó öreg hőerőgép, korai temetni a jó öreg hőerőgépeket.
Pl. Ott van még a kerámia motor fejlesztés.
És ugye az alkohol és gázüzemű motorok ráadásul igen tiszta üzemű járművek.
"Plusz baszhatod a tesla mérnökeit, ha itt évtizedes tervekről beszélünk kiépíteni egy töltőhálózatot"
Nincs az évtized. A tesla töltőállomás telepítő egységei kivonulnak, és 2 nap múltán ott a töltőállomás. Tudod miből áll? Egy kétlábú oszlop, rajta két tekecs kábellel. Egyedül az elektromos kiállást kell biztosítania az adott helynek, raktárnak, a hipermarketnek, ahová a kamion szállítani fog. Amíg kirakodják az árut belőle, addig fel is tölti azt, amennyit elfogyasztott a fuvaridő alatt.
30 perc alatt visszatölti az akksi kapacitásának 75%-át. Igen, kolbásznyi vastag kábel kell hozzá, de csak rövid, mert hamar szétágazik az akkusarukra.
"szerinted jövőre majd hirtelen leraknak több ezer töltőt európaszerte?"
Ha szükség lesz rá, akkor igen, mint ahogy tették is eddig tízezer töltőállomással.
"Mert hogy egy rendes kamionos üzemanyag töltőállomáson is van vagy 10-15 kútfej, mégis kígyóznak így is a kamion sorok, és egy tankolás CSAK 15 perc. Ezeket te nem is láttad szerintem ,mert nem közvetlen az út mellett vannak, például Mosonmagyaróváron az OIL kút egy népszerű hely, Luxemburgi shell kút, Veurnei töltőállomás stb..."
Hát oda majd telepítenek többet belőle. Lehet, hogy majd valami mini gázos erőművet is hozzá, annak is eljöhet majd az ideje, igény lehet rá, főleg nagyobb kamiondepóknál.
És kérlek, itt a Tudományokban vegyél vissza az arcból, ez az alpári stílus nem ide való. Köszi.
"Nemhogy a Tesla kamion még a Tesla személyautók sem tudják azt a hatótávot amit papíron ígérnek."
Mert te majd megmondod mi a hatótávjuk, te aki csak monitoron keresztül látott eddig Teslát.
" A tesla töltőállomás telepítő egységei kivonulnak, és 2 nap múltán ott a töltőállomás. "
Ezt már egy éve építik az USA legfontosabb autópályái mentén.
"És kérlek, itt a Tudományokban vegyél vissza az arcból, ez az alpári stílus nem ide való. Köszi."
És ezt pont te mondod?
"Sajnos nem lesz itt elektromos kocsikázás amíg a jelenlegi teljesítményű aksik vannak."
A Tesla Model S Longrange plus kocsival egyetlen feltöltéssel le lehet hajtani Budapestről az Adriára autópálya sebességgel.
Minek hosszabb táv? Szerinted mindenki nemzetközi utazó ügynök?
Ha meg kamionokról beszélünk akkor meg elég az az 550 km is, hiszen akkora távolság megtétele után leállni 20 percre, és feltölteni még 400 km-t bőven elégséges lesz, ahogy a kamionosok is írták a komment szekcióban.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!