Miért volt a németeknek több tudományos Nobel-díjuk az I.VH környékén mint a Briteknek Franciáknak Amerikaiaknak együttvéve? Hozzájárult ez a brit ipari export Európából való kiszorításához ?
Miért volt a németeknek több tudományos Nobel-díjuk az I.VH környékén mint a Briteknek Franciáknak Amerikaiaknak együttvéve?
Hozzájárult a német tudományos teljesítmény ahhoz, hogy a németek már az I.VH előtt kiszorították a brit ipari termékeket az európai piacokról, így a britek kénytelenek voltak a a kevésbé kompetitiív harmadik világbeli gyarmatok meg a fehér gyarmataik piacaira exportálni elavult ipari termékeiket?
"A gazdaságnak semmi köze az aranyra váltható vagy ezüstre váltható pénzhez." (kérdező)
"A dollár aranyra válthatósága 1934. január 30-án a Gold Reserve Act hatályba lépésével bizony megszűnt, pontosan a nagy gazdasági világválság hatására. [link] "
"Továbbá az 1933. április 15-i Executive Order 6102 elnöki rendelet megtiltotta az amerikai állampolgárok számára az arany tulajdonlását, birtoklását. [link]
"az általad linkelt könyv cáfol téged, hiszen abban feketén-fehéren leírják, hogy a brit gazdaság, és az amerikai is nagyobb és erősebb volt 1913-ban a németnél."
"a korszak legnagyobb méretű, legdrágább és legbonyolultabb haditechnikai eszközei éppen a dreadnought csatahajók és csatacirkálók voltak. A brit ipar pedig képesnek bizonyult 1905 és 1918 között 51 db ilyen egység megépítésére. Amivel világelsőnek számított."
"az angol akadémikus történészek (...) brit gazdaság alatt nem "British Empire"-t hanem UK propert értenek kizárólagosan." (kérdező)
"Különböző méretű ágyúk összehasonlítása pedig teljességgel értelmezhetetlen." (kérdező)
Csak igy kutyafuttában kigyűjtögettem néhány tévedésedet, ill. azok kiigazitását a teljesség igénye nélkül. Aki akar, szerintem legalább még egyszer ennyit össze tudna szedegetni az elmúlt négy oldalról.
És mostanra már végképp szénné lettél cáfolgatva, egyre gyakoribbak a hozzászólásaidban a beszélgetőpartnered minősitgetései közvetlen vagy burkolt formában, ezen a negyedik oldalon már nem is volt olyan válaszod, amelyikben ne minősitetted volna a hozzászólót.
Meddig akarod még ezt folytatni, kedves kérdező? :)
Kedves Kérdező!
Ezt írtad: "Hét azonos/hasonló kaliberű fegver minősége teljesen összehasonlítható, de durván eltérő már nem."
Valóban, az általam linkelt adattáblázatban 7 lövegtípust hasonlítanak össze. Amelyek szerinted teljesen összehasonlíthatóak.
Csakhogy ezek között a II. világháborús csatahajó lövegtípusok között, amelyek ugye szerinted teljesen összehasonlíthatóak, sokkal nagyobb különbségek vannak, mint a szerinted nem összehasonlítható I. világháborús osztrák-magyar 305 mm-es, és brit 343 mm, 356, mm és 381 mm-es lövegek között.
Szerinted teljesen összehasonlítható a japán Yamato soztály 460 mm L/45 ágyúja, mely 1460 kg tömegű lövedéket tüzelt, a brit King George V osztály 356 mm-es ágyújával, mely csak 720 kg tömegű lövedéket tüzelt.
SZERINTED ÖSSZEHASONLÍTHATÓ:
Yamato osztály
Löveg típusa: 460 mm L/45 Type 94
Löveg kalibere: : 460 mm
Löveg kaliberhossza: L/45
Löveg tömege: 164,65 tonna
Lövedék tömege: 1460 kg
King George V osztály
Löveg típusa: 14 hüvelyk (356 mm) L/50 Mark VII
Löveg kalibere: 356 mm
Löveg kaliberhossza: L/45
Löveg tömege: 80,86 tonna
Lövedék tömege: 720 kg
SZERINTED NEM ÖSSZEHASONLÍTHATÓ:
Tegetthoff osztály
Löveg típusa: 30,5 cm/45 K10 Škoda
Löveg kalibere: 305 mm
Löveg kaliberhossza: L/45
Löveg tömege: 54,25 tonna
Lövedék tömege: 454 kg
Orion osztály
Löveg típusa: 13,5 hüvelykes (343 mm) Mark V (L)
Löveg kalibere: 343 mm
Löveg kaliberhossza: L/45
Löveg tömege: 76,102 tonna
Lövedék tömege: 574,5 kg
Holott szerinted teljesen összehasonlítható a japán 460 mm-es és a brit 356 mm-es löveg között sokkal nagyobb és jelentősebb különbségek vannak, mint a szerinted összehasonlíthatatlan osztrák-magyar 305 mm-es és a brit 343 mm-es löveg között.
Kedves Kérdező!
Megint mindent rosszul tudsz. Következetesen az "anyahajó" kifejezést használod, holott az téves, az anyahajó ugyanis vízi repülőgépeket, hidroplánokat hordoz, amire te gondolsz, az a repülőgép-hordozó. [link]
Például ezt írtad: "Ja és hogy az első VH után kiderült hogy semmit sem érnek ezek a hajók, hiszen a légierő bármikor kényelmesen elpusztíthatja őket. Úszó koporsónak is nevezhetnénk őket. Ezt már a 20-as harmincas években sejtette minden tengerészet, főként a Japán és Amerikai, amikor anyahajó építésbe kezdtek. A II.VH az anyahajók bizonyítottak, és azóta is uralkodó aranykort hozott számukra a tengereken."
Csakhogy ez sem igaz.
Ugyanis a II. világháború előtt minden haditengerészet a csatahajókat részesítette előnyben. Több csatahajó építését tervezték, sokkal több pénzből, mint repülőgép-hordozóét.
Az amerikai haditengerészet 17 db csatahajó (2 db North Carolina osztályú, 4 db South Dakota osztályú, 6 db Iowa osztályú, 5 db Montana osztályú) építését tervezte, ellenben flotta repülőgép-hordozóból csak 14 db-ot terveztek, a Yorktown osztály 3 db egységét, a USS WASP-ot, és 8 db Essex osztályú egységet a II. világháborúra történő felkészülés jegyében. Lényeges, hogy 1 db amerikai csatahajó ára duplája-triplája volt egy repülőgép-hordozóénak, mert az amerikai hordozók maximum 27 000 tonna vízkiszorításúak voltak, ellenben a csatahajók 39 000 - 63 000 tonna sztenderd vízkiszorításúak.
Japán az 5 db Yamato osztályú szuper csatahajó és a 2 db A-150 tervszámú szuper csatahajó mellett csak a 5 db flotta repülőgép-hordozót (SZÓRJÚ, HIRJÚ, SÓKAKU, DZUIKAKU, TAIHO) tervezett építeni. Japán esetében 1 db szuper csatahajó 3-4 db repülőgép-hordozó árába került. Mert a japán szuper csatahajók sztenderd vízkiszorítása 70 000 tonna körül járt, míg a hordozók csak 24 000 - 29 000 tonna sztenderd vízkiszorításúak.
Kedves 41-es. NEm vagy te éppen kuraszar másik zokni regisztrációja? Gondolkodás nélkül robotikusan ismétled a logikátlan felvetéseit.
"A gazdaságnak semmi köze az aranyra váltható vagy ezüstre váltható pénzhez." (kérdező)
A gazdaság sikerességének semmi köze az aranyra válthatósághoz. Erre a közgazdászok régóta rájöttek. USA Nagy gazdasági világválság alatt a legsúlyosabb volt a helyzet 1919-1934 között, az aranyra váltható dollár semmit sem segített az embereken, nem javított a gazdaság helyzetén és a nyomoron.
Tehát ismét tévedtél.
"a korszak legnagyobb méretű, legdrágább és legbonyolultabb haditechnikai eszközei éppen a dreadnought csatahajók és csatacirkálók voltak. A brit ipar pedig képesnek bizonyult 1905 és 1918 között 51 db ilyen egység megépítésére. "
Hamar kiderül hogy a britek sokmindent kispóroiltak a minőségbvől a mennyiség kedvéért. Lásd: Jutlandi csata eredményét vízuálisan itt megtekintheted:
Elég megalázó taktikai vereség volt az angoloknak.
Másrészről az I.VH után kiderült hogy ezek a hajók csak úszó koporsók a légierő számára.
Nem véletlenül bizonyult a repülőgéphordozó a tengerek királyának a II.VH alatt.
Harmadrészt nem értem mit akarsz ezzel bizonygatni, ez semmi teljesítmény ahhoz képest hogy a német gépipar exportja nagyobb volt az I.VH előtti korban mint az USA-nak meg az UK-nak együtt, hogy a német acélgyártás (a magasabb ipari teljesítmény miatt) jóval nagyobb volt a britnél. Hogy németország vegyipara és exportja nagyobb volt (80% globally) mint az összes nagyhatalomnak együtt, az se zavarjon hogy világméretű szinten elektrónikai ipar és annak exportja 50ban német volt. Ez gazdaságilag nagyobb jelentőségű mint építeni pár hajót.
"az angol akadémikus történészek (...) brit gazdaság alatt nem "British Empire"-t hanem UK propert értenek kizárólagosan." (kérdező)"
Bizony te kevered a fogalmakat. Menj fel a historum.com fórumára, a britek majd gyorsan ki is fognak oktatni ha kevered ezeket a fogalmakat. De te biztos jobban tudod mint ők. De csak magadban nevess, mert ha leírod ezt a szamárságot, majd ők nevetnek ki téged.
"Különböző méretű ágyúk összehasonlítása pedig teljességgel értelmezhetetlen."
Igen, teljesen logikátlan dolog.
"Csak igy kutyafuttában kigyűjtögettem néhány tévedésedet, ill. azok kiigazitását "
Nem te egyszerűen elhallgattad a válaszaimat,ami nem csoda mivel földbe döngöltelek. Legalább a helyesírásra odafigyelhetnél.
"mostanra már végképp szénné lettél cáfolgatva"
Cáfolás bizonyítékokkal való tagadást jelent. Csakhogy te nem bizonyítottál semmit pusztán tagadtál.
IGen, akarom folytatni, szeretek tini gyerekeket meg kis egyetemistákat oktatni.
Kedves Kérdező!
Hogy lehetne különválasztani a Brit Birodalmat és Nagy-Britanniát, mikor az egész Brit Birodalom Nagy-Britannia birodalma és tulajdona?
Hogy lehetne összekeverni a Brit Birodalmat Nagy-Britanniával, mikor a Brit Birodalomnak maga Nagy-Britannia is része?
Megint mindent rosszul tudsz. Következetesen az "anyahajó" kifejezést használod, holott az téves, az anyahajó ugyanis vízi repülőgépeket, hidroplánokat hordoz, amire te gondolsz, az a repülőgép-hordozó. [link]
Például ezt írtad: "Ja és hogy az első VH után kiderült hogy semmit sem érnek ezek a hajók, hiszen a légierő bármikor kényelmesen elpusztíthatja őket. Úszó koporsónak is nevezhetnénk őket. Ezt már a 20-as harmincas években sejtette minden tengerészet, főként a Japán és Amerikai, amikor anyahajó építésbe kezdtek. A II.VH az anyahajók bizonyítottak, és azóta is uralkodó aranykort hozott számukra a tengereken."
Csakhogy ez sem igaz.
Ugyanis a II. világháború előtt minden haditengerészet a csatahajókat részesítette előnyben. Több csatahajó építését tervezték, sokkal több pénzből, mint repülőgép-hordozóét.
Az amerikai haditengerészet 17 db csatahajó (2 db North Carolina osztályú, 4 db South Dakota osztályú, 6 db Iowa osztályú, 5 db Montana osztályú) építését tervezte, ellenben flotta repülőgép-hordozóból csak 14 db-ot terveztek, a Yorktown osztály 3 db egységét, a USS WASP-ot, és 8 db Essex osztályú egységet a II. világháborúra történő felkészülés jegyében. Lényeges, hogy 1 db amerikai csatahajó ára duplája-triplája volt egy repülőgép-hordozóénak, mert az amerikai hordozók maximum 27 000 tonna vízkiszorításúak voltak, ellenben a csatahajók 39 000 - 63 000 tonna sztenderd vízkiszorításúak.
Japán az 5 db Yamato osztályú szuper csatahajó és a 2 db A-150 tervszámú szuper csatahajó mellett csak a 5 db flotta repülőgép-hordozót (SZÓRJÚ, HIRJÚ, SÓKAKU, DZUIKAKU, TAIHO) tervezett építeni. Japán esetében 1 db szuper csatahajó 3-4 db repülőgép-hordozó árába került. Mert a japán szuper csatahajók sztenderd vízkiszorítása 70 000 tonna körül járt, míg a hordozók csak 24 000 - 29 000 tonna sztenderd vízkiszorításúak.
43-as el sem olvastad a cikket amit belinkeltél
anyahajó igenis helyes kifejezés:
A repülőgép-anyahajó kifejezést a második világháború óta, az eredeti anyahajók elavulása után, mind a köznyelvben, mind a katonai nyelvben használják a repülőgép-hordozók megnevezésére is.[1]
Hadlex: Szabó József (főszerkesztő): Hadtudományi lexikon. Budapest: Magyar Hadtudományi Társaság. 1995. 450. o. ISBN 963-04-5226-x Két kötetben
"Csakhogy ez sem igaz."
Nem igaz? Nem igaz az anyahajók nagyobb pusztítóereje?
HA már mindenáron opff-topicba azaz I.VH utáni korszakba akarsz tévelyegi akkor ajánlom a HMS Prince of Wales és HMS Repulse sorsát, pillanatok alatt végük volt, ennyit értek a csatahajók.
Az USA pearl harbour-nál megtanulata mennyir érnek a csatahajók.
A világ legerősebb csatahajója a Japán Jamato hadihajó is csak annyit ért mint egy bombázási gyakorlat...
Uff ezt hagyjátok már abba. Látszik, hogy nem fogjátok tudni meggyőzni egymást, csak egyre jobban utáljátok a másikat inkább. Végig se olvastam mind a 44 választ, de azt látom, hogy eddig mind a kérdező és kürasszír írta ki.
Privátban is folytathatnátok a csatátokat.
Na most biztos megkapom, hogy akkor mégis miért nézem a válaszokat ha látom, hogy csak ez megy...
Kedves Kérdező!
Te oktatsz egy másik kommentelőt helyesírásról, amikor következetesen és sorozatosan "elektónikát" írsz, a helyes elektronika helyett?
Kedves Kérdező!
Az nem igaz, amit állítottál, hogy már az 1920-as, 1930-as években felismerték volna a haditengerészetek a repülőgép-hordozók fölényét a csatahajókkal szemben.
Ugyanis a II. világháború előtt minden haditengerészet a csatahajókat részesítette előnyben. Több csatahajó építését tervezték, sokkal több pénzből, mint repülőgép-hordozóét.
Az amerikai haditengerészet 17 db csatahajó (2 db North Carolina osztályú, 4 db South Dakota osztályú, 6 db Iowa osztályú, 5 db Montana osztályú) építését tervezte, ellenben flotta repülőgép-hordozóból csak 14 db-ot terveztek, a Yorktown osztály 3 db egységét, a USS WASP-ot, és 8 db Essex osztályú egységet a II. világháborúra történő felkészülés jegyében. Lényeges, hogy 1 db amerikai csatahajó ára duplája-triplája volt egy repülőgép-hordozóénak, mert az amerikai hordozók maximum 27 000 tonna vízkiszorításúak voltak, ellenben a csatahajók 39 000 - 63 000 tonna sztenderd vízkiszorításúak.
Japán az 5 db Yamato osztályú szuper csatahajó és a 2 db A-150 tervszámú szuper csatahajó mellett csak a 5 db flotta repülőgép-hordozót (SZÓRJÚ, HIRJÚ, SÓKAKU, DZUIKAKU, TAIHO) tervezett építeni. Japán esetében 1 db szuper csatahajó 3-4 db repülőgép-hordozó árába került. Mert a japán szuper csatahajók sztenderd vízkiszorítása 70 000 tonna körül járt, míg a hordozók csak 24 000 - 29 000 tonna sztenderd vízkiszorításúak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!