Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Miért volt a németeknek több...

Miért volt a németeknek több tudományos Nobel-díjuk az I.VH környékén mint a Briteknek Franciáknak Amerikaiaknak együttvéve? Hozzájárult ez a brit ipari export Európából való kiszorításához ?

Figyelt kérdés

Miért volt a németeknek több tudományos Nobel-díjuk az I.VH környékén mint a Briteknek Franciáknak Amerikaiaknak együttvéve?


Hozzájárult a német tudományos teljesítmény ahhoz, hogy a németek már az I.VH előtt kiszorították a brit ipari termékeket az európai piacokról, így a britek kénytelenek voltak a a kevésbé kompetitiív harmadik világbeli gyarmatok meg a fehér gyarmataik piacaira exportálni elavult ipari termékeiket?



2021. márc. 14. 09:33
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 21/142 A kérdező kommentje:

16-os el elektronika és villamosipar nagy üzletté vált az 1890-es évektől. Németország kezében volt a világ elektronikájának 50%-a. Abban a korszakban amikor a civilizált világban minden várost villamosítottak és az iparban is megjelent a villamosítás, valamint villamosok járták a városok utcáit és villanyvilágítás és elektromotor is teret nyert.


Itt a bizonyíték:

[link]


A globális vegyipar 80%-a volt a kezükben.


Ki a szar fos volt ehheziparilag az Egyesült Királyság?


A világ gépipari exportjának 50%-át Németország adta. [link]


Na ennyit a britekről.... a modern ipari ágakban még az USA-nál is fontosabb volt a német!

2021. márc. 14. 14:46
 22/142 kürasszír ***** válasza:
91%

Kedves Kérdező!


Te el sem olvasod azokat az oldalakat, amelyeket ide belinkelsz?


Mert megint csak pont az általad linkelt könyv cáfol téged, hiszen abban feketén-fehéren leírják, hogy a brit gazdaság, és az amerikai is nagyobb és erősebb volt 1913-ban a németnél.


Idézem: "By 1913 Germany had become, second to Great Britain, the largest foreign trading nation in the World; in terms of per capita gross national product, Germany took the third place amongst the large industrial nations, behind the USA and Gret Britain." [link]


A linkelt könyv szerint tehát 1913-ban bruttó nemzeti termék (gross national product, GNP) tekintetében Németország a 3. helyen állt a világon , az USA és Nagy-Britannia után.


Továbbá 1913-ban Németország még mindig csak a 2. helyen állt Nagy-Britanniához képest a világ külkereskedelmében élvezett részesedését tekintve. Ez is ékesen cáfolja a korábbi állításodat, hogy a brit ipar ne lett volna exportképes.


Tehát, kedves Kérdező, megint sikeresen megcáfoltad magadat.

2021. márc. 14. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/142 A kérdező kommentje:

A brit gazdaság kisebb volt mint a német. Ugyanis az angol akadémikus történészek velked szemben brit gazdaság alatt nem "British Empire"-t hanem UK propert értenek kizárólagosan.


De milyen ipara volt a briteknek? Gépipar harmada sem volt a némethez képest, vegyipara mégcsak töredékese volt a németnek, a brit elektrotechnika pedig talán még a magyarnál is kisebb volt.


Ja faipar? cipőipar Textil papír, játék ipar? üvegdíszek? kalapok ruhák étkészletek gyártása? Tehát semmi komoly amiben nagy mérnöki kutatás fejlesztésre lett volna szülkség. Bohóc komolytalan iparágak. Vagy miben volt kiemelkedő? Max. szénbányászat... Gyarmatokról Importált nyersanyagok eladása más országoknak?

2021. márc. 14. 15:23
 24/142 A kérdező kommentje:
A brit ipar jóval kisebb volt a németnél, itt sokan összekeverik a British Empire-t UK properrel, azaz az igazi britekkel. Még a Brit birodalomban is csak a fent említett komolytalan bohóc ipari ágazatok voltak nagyok.
2021. márc. 14. 15:25
 25/142 kürasszír ***** válasza:
94%

Kedves Kérdező!


A briteknek óriási hadiipara és hajóépítő ipara volt, hajógyártásban a világ nagy tengerjáró hajóinak 50 %-a 1941-ig Nagy-Britanniában épült.



Már többször leírtam: a korszak legnagyobb méretű, legdrágább és legbonyolultabb haditechnikai eszközei éppen a dreadnought csatahajók és csatacirkálók voltak. A brit ipar pedig képesnek bizonyult 1905 és 1918 között 51 db ilyen egység megépítésére. Amivel világelsőnek számított.


Ugyanezen időszakban Németország 26 db, az USA 16 db, Japán 9 db, Franciaország 7 db, Oroszország 6 db, az Osztrák-Magyar Monarchia pedig csak 4 db dreadnought csatahajót és csatacirkálót épített meg és állított szolgálatba.


Konkrétan senkinek nem volt akkora erejű hadiipara, hogy dreadnought csatahajók, csatacirkálók tekintetében felvegye a britekkel a versenyt.


Sőt, olyan államok, mint Franciaország, Oroszország, Olaszország, az Osztrák-Magyar Monarchia, Japán, vagy Spanyolország csak brit technológiai segítséggel, brit turbinákkal, kazánokkal, esetenként brit ágyúkkal voltak képesek megépíteni a maguk dreadnought csatahajóit.

2021. márc. 14. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/142 kürasszír ***** válasza:
94%

Kedves Kérdező!


Kiegészítve az előző:


A briteknek óriási hadiipara és hajóépítő ipara volt, hajógyártásban a világ nagy tengerjáró hajóinak 50 %-a 1941-ig Nagy-Britanniában épült.


Már többször leírtam: a korszak legnagyobb méretű, legdrágább és legbonyolultabb haditechnikai eszközei éppen a dreadnought csatahajók és csatacirkálók voltak. A brit ipar pedig képesnek bizonyult 1905 és 1918 között 51 db ilyen egység megépítésére. Amivel világelsőnek számított.


Ugyanezen időszakban Németország 26 db, az USA 16 db, Japán 9 db, Franciaország 7 db, Oroszország 6 db, az Osztrák-Magyar Monarchia pedig csak 4 db dreadnought csatahajót és csatacirkálót épített meg és állított szolgálatba.



Konkrétan senkinek nem volt akkora erejű hadiipara, hogy dreadnought csatahajók, csatacirkálók tekintetében felvegye a britekkel a versenyt.


Sőt, olyan államok, mint Franciaország, Oroszország, Olaszország, az Osztrák-Magyar Monarchia, Japán, vagy Spanyolország csak brit technológiai segítséggel, brit turbinákkal, kazánokkal, esetenként brit ágyúkkal voltak képesek megépíteni a maguk dreadnought csatahajóit.


Tehát a brit ipar aligha szorult ki Európából az I. világháború előtt. Az akkori legnagyobb hadiipari üzletben a dreadnought csatahajók lövegeinek, turbináinak, kazánjainak exportjában első helyen álltak mind Európában, mind a világban, magasan verve a németeket.


Az Osztrák-Magyar Tegetthoff osztály 3 db dreadnought csatahajója (SMS TEGETTHOFF, SMS VIRIBUS UNITIS, SMS PRINZ EUGEN) is brit Parsosns turbinákkal lett felszerelve.


Az összes olasz dreadnought csatahajó (RN DANTE ALIGHIERI, RN CONTE DI CAVOUR, RN LEONARDO DA VINCHI, RN GIULIO CESARE, RN CAIO DUILIO, RN ANDREA DORIA) brit Parsosn turbinákat és brit 305 mm L/46 Model 1909 Elswick Pattern "T", vagy 305 mm L/46 V1909 Vickers Mark "G ágyúkat kapott.


A három orosz Gangut osztályú dreadnought csatahajók (GANGUT, POLTAVA, SZEVASZTOPOL) és az Imperatrica Maria osztályú csatahajók (IMPERATRICA MARIA, IMPERATRICA JEKATYERINA VELIKAJA, IMPERATOR ALEXANDER III) brit Yarrow kazánokkal volt felszerelve,


Az Izmail osztály épülő orosz csatacirkálói (IZMAIL, BOROGYINÓ, KINBURN, NAVARIN) brit Vickers 356 mm L/52 Pattern 1913 ágyúkat kaptak volna.


A francia Courbet osztályú dreadnought csatahajók (COURBET, FRANCE, JEAN BART, PARIS) és a Bretagne osztályú szuper dreadnought csatahajók (BRETAGNE, PROVENCE, LORRAINE) szintén brit Parsons turbinákkal volt felszerelve.


A spanyol Espana osztályú dreadnought csatahajók (ESPANA, ALFONSO XIII, JAIME I) brit Parsons turbinákkal és Yarrow kazánokkal épültek, továbbá szintén brit

Vickers 305 mm L/50 VSM Mk H. ágyúkkal voltak felszerelve.


Törökország HÁROM dreadnought csatahajót építtetett Nagy-Britanniában, a SULTAN OSMAN-I EVVEL-t és a Resadiye osztályt (RESADIYE, FATIH SULTAN MEHMED).

2021. márc. 14. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/142 kürasszír ***** válasza:
91%

Kedves Kérdező!


Ezt írtad: "A brit gazdaság kisebb volt mint a német. Ugyanis az angol akadémikus történészek velked szemben brit gazdaság alatt nem "British Empire"-t hanem UK propert értenek kizárólagosan."


Attól, hogy Te ezt leírod, még nem lesz igaz.


1000-szer leírhatod, akkor is egy nagy kamu és csúsztatás lesz.

2021. márc. 14. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/142 A kérdező kommentje:

Nyomod itt a középsulis szintű ismereteidet (ráadásul nagyon büszkén), hogy a brit flotta a legnagyobb volt stb... kb 20 évvel ezelőtt olvastam ezeket az adatokat amiket te leírtál itt. (kis gyerek voltál akkor még)

Az I.VH után a dreadnought elavult technológiának számított, hiszen a légierő bebizonyította mennyit is érnek. Pláne ha nem a legmodernebb technológiával építik őket ahogy a britek tették, és Jutland lett ennek a következménye. Nem volt rendes optikai iparuk a briteknek, a távolságmérőik is annyit értek mint az elavult lövedékeik.


Még most sem értem miért akarsz almákat körtékkel összehasonlítani? Az ágyúk minőségét a kb. AZONOS KALIBERŰ átmérőjű csőhosszúságú ágyúk lőtávolságának összehasonlítása adja, valamint a kilőtt lövedék tömege. Különböző méretű ágyúk összehasonlítása pedig teljességgel értelmezhetetlen. Analógia: Amikor azt állítom hogy a világ egyik legkorszerűbb motorja mondjuk egy Ferráriban van, erre te azt mondod hogy az nem is lényeg, hiszen a szovjetek gyártottak olyan mozdony motorokat amik erősebbek voltak mint a Ferrari sportkocsi motorja... utána meg (ekkora logikai bukfencek után) pedig elkönyveled, hogy te győztél...

2021. márc. 14. 15:45
 29/142 kürasszír ***** válasza:
91%

Kedves Kérdező!


Előbb küldtél nekem egy privát üzenetet, csak a lényegét emelném ki annak, amit írtál:


"Ki a szar fos volt ehhez iparilag az Egyesült Királyság?"


Ajánlom a mindenki figyelmébe a kedves kérdező intellektuális és tudományos érvelésének színvonalat.

2021. márc. 14. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/142 A kérdező kommentje:
És elhagyod az idézetből a tényeket és referenciákat amivel megnyerem a vitát . Nem lehet túl intelligens aki érvek referenciák híján pusztán a durva szóhasználatra akarja átterelni a szót. Így nem tudsz ám vitát nyerni.
2021. márc. 14. 16:02
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!