A matek tanárunk szerint "nem szabad" negatív számból gyököt vonni, szerintem "szabad", igazam van?
Sokat olvasok máshonnan is matekról. Szerintem a tanár hibásan mondta, szóltam is neki, de szerinte jó az úgy, és ne zavarjak össze mindenkit.
Ugye ott vannak a komplex számok is, én azt mondtam a tanárnak, hogy én úgy tudom "szabad" gyököt vonni, csak a valós számok halmazán nincs értelmezve a gyök függvény, tehát az értelmezési tartománya [0, végtelen)
Erre azt mondta ez ugyan azt jelenti, mint amit ő mond, mert ugye alap esetben a valós számok halmazán vagyunk.
Néha úgy utal rá, hogy "tilos" és ez engem nagyon irritál, mivel tanár mondja összezavar, mert nem érzem a "tilos" szót konzekvensnek azzal, amit a netről a matekról tanultam.
Hogy álljak ehhez az egészhez hozzá?
Most "szabad", "nem szabad", "nem értelmezhető" vagy "tilos".
Szerintem az egyetlen megfogható kijelentés a nem értelmezhető.
Ki kellett bőviteni a valós számtestet, mert bizonyos problémák nem oldhatoak meg a valós számok halmazán és ettöl függetlenül végül lehet mégis valós lesz a számolás eredménye. Tehát még a fizikában is lehet ilyen eset.
Ehhez meg kellett, hogy maradjon az összes tulajdonság, ami a valós számokra alapból igaz. Igazaknak kell maradniuk a test axiomáknak.
Sok szerepe van, az egyik amit mondtam is, hogy már egy másodfokú polinom is lehet irreducibilis a valós számok felett.
Vagy mit nem értek? Nyilván nem értek pl az absztrakt algebrához, gimis vagyok bazz!!!
#15 és?
Mit nem értek?
Vagy te sem tudod mi? Azért másolgatsz a Wikipédiárol.
És egyáltalán nem az a lényege a komplex számnak, hogy egy két dimenziós vektortér.
Ez egy tulajdonsága.
"És egyáltalán nem az a lényege a komplex számnak, hogy egy két dimenziós vektortér.
Ez egy tulajdonsága."
Pont ez a lényege, és ezért lehet egy csomó mindenre használni. Pl. dif.egyenletek megoldása. Még sokat kell tanuljál nagyon sokat. És azért másoltam a Wikipediáról, hogy olvasd el ott és kiemeltem a lényeget. Ebben a definicióban sehol nem szerepel az, hogy megoldható vele a másodfokú egyenlet... Mert ez a komplex számok definiciója, ehhez ven egy szép bizonyítás (ennek egy része ott a wikin egy része meg ott a tankönyveben) és ha ezt a bizonyítást végigviszed jön ki az, hogy ezzel megoldható az egyenleted. Sőt még egy csomó más is. Nem mellékesen pl. a szorzás komplex térben picit másképpen van értelmezve mint valós térben (ennek is megvan az oka, hogy miért).
Na ezért nem akart ebbe belemenni a tanár. És mivel továbbra is a középiskolai anyag a valós számok halmaza továbbra is a tanárnak van igaza. És te továbbra is csak okoskodsz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!