Mekkora mértékben lesz folyósabb az olvadt alumínium ha folyósító szert keverünk hozzá?
A precíziós öntés milliós beruházású téma, sosem használják egyedi gyártásra. A siklócsapágy felületei meg századra tűrt köszörült felületek, olajbevezető furatokkal stb.
Jó, hagyjuk. Nem vitázni jöttem. Csak gépész vagyok, éppenséggel pont egy forgácsoló üzemben és látom, hogy az elképzeléseid még nagyon vázlatosak a megvalósítás technológiájáról is.
Nem akarlak semmiről lebeszélni, de majd ahogy az ötletektől közeledsz a megvalósításhoz, rá fogsz jönni, hogy nem beszéltem hülyeséget.
Milliód nsgxságrendből nagyon sok mindent meg lehet oldani. S kevesebből is.
Nyilvánvaló hogy vazlatos az elképzelésem, ha milliós beruházás lenne ép folymaban pontos tervekkel akkor nem itt a gyakori kérdéseken kérdeznék hozzá részleteket.
Ezek a kérdések egy vázlatos elképzelés pontositásához kellenek.
Természetesen nem milliós vagy milliárdos beruházás pontositásához.
Az inkább a gond hogy oké a sok más válasz azok is hasznosak, csak ép a kérdésre feltett válasz marad el.
Vizkozitási értékek és arányok kellenének.
S nem milliós, milliárdos beruházáshoz kell hanem sufni tunninghoz.
Amúgy milliókból megcsinálni ezt nem annyira nagy ügy.
Épp abban próbálok segíteni, hogy már a vázlatoknál vedd figyelembe azt, ami mindenképpen szükséges lesz. :)
Egy jóbarátom komplett kis szerszámműhellyel rendelkezik, esztergagéppel és konzolos marógéppel, mégis fél év alatt sehol sem tart a Stirling-motorjával, annyi technikai komplikációt okoz a megvalósítás.
Ismétlem, ez nem lebeszélés, csak nem árt, ha előre tudod, mibe vágtál bele.
A jelek szerint ezt inkább neki kellene magyaráznod s nem nekem,mert ott nem stimmelnek a dolgok, ha ilyen felszereltséggel se tud előrelépni.
Vagy a másik lehetőség hogy mégse azok a felszerelések kellenek ehhez.
Bizonyos mértékben magadnak mondasz ellen mikor arról írsz hogy ehhez olyan felszerelések kellenek amikkel más fél éve nem jut előbbre...
Egyébként, ha nem fél szoba méretű alkatrészekben gondolkodsz, a tömbanyagból forgácsolt, vagy profilvágott lemezből hegesztett majd forgácsolt kialakítások nagyságrendekkel lehetnek olcsóbbak, mint az öntés. Egyszerűen egyedi gyártáshoz nem éri meg öntetni semmit. A minta elkészítése drága, az öntés is. Csak kisszériás sorozatnál kezdi pedzegetni a gazdaságosságot.
Arra meg főleg felkészítlek, otthon nem fogsz alumíniumot önteni. Az nem úgy megy, mint az ólomöntés. Meg veszélyes is, nem csak a hőmérséklet miatt.
Ha meg csináltatod, akkor az, hogy mi a megfelelő ötvözet alapanyag öntésre, mi a megvalósítható kialakítás, azt az öntőműhely tudja nagyon jól, azokkal kell majd megkonzultálni. Csak Q drága lesz.
#25:
Ne vedd sértésnek, nem annak szánom, de ebből a válaszodból látszik, hogy a leghalványabb fogalmad nincs a tervezésről és gyártásról. Egy működő hőmotor egy hobbikonstruktőrnek hosszú évek munkája és igen szép beruházott summa, beleszámolva a szinte elkerülhetetlenül működésképtelen első prototípusokat.
Ha a BMW gyár profi, minden szükségessel ellátott motorfejlesztő mérnöki csapata egy év alatt kihoz egy új motort, az nem fiaskó, hanem hatalmas siker.
És hiába egyszerűbb egy sufnituning hőmotor, az arányok időben, munkában hasonlóak. Az lenne a csoda, ha egy év alatt lenne a haveromnak (aki mellesleg szintén gépész és igen rutinos, tervezésben, hegesztésben, forgácsolásban is) egy működő prototípusa. Jah és mellesleg már így is ötszámjegyű a költsége, ami szintén lassítja a munkát.
Nézz csak utána neten, a sikeres Stirling-építőknek hányadik próbálkozásra, hány év alatt, mennyi izzadtsággal és pénzzel készült el az első bevált, használható motorjuk.
Szóval, a #25 kommented igen magas lóról beszélésnek hangzik és ennek oka épp az, hogy fogalmad sincs a téma műszaki részéről, így a nehézségeiről sem.
Az, hogy akarsz valamit csinálni, az értékelendő. Csak egyelőre az alumínium viszkozitásától mint lényegi kérdéstől koncepcióban is olyan messze vagy, mint az "építsünk felhőkarcolót" ötlet attól a kérdéstől ,hogy a 86. emelet padlójának szélén króm vagy arany legyen a szegélyléc.
A kérdésed és arra bármilyen válasz (mert észre sem vetted, hogy katál többet is) hőmotor építésedhez semmiféle értékes adatot nem fog adni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!