Mire lesz jó egy átlag embernek, ha tudja ezeket?
Mikor fog egy átlag ember a való életben abszolút érték függvényt használni?
Mikor lesz szüksége az egyes regények szereplőire?
Mikor lesz szüksége arra, hogy kiszámolja, hogy hány N erő szükséges ehhez meg ahhoz?
Mikor lesz szüksége az atom felépítésére?
Mikor lesz szükség arra, hogy állítólag miből áll a Föld magja?
Két táborra oszlottak a hozzászólók: akik egyetértenek a kérdezővel, és nem tartják fontosnak a felsorolt dolgokat (ők vannak kevesebben), a másik tábor, akik kíméletlenül neki esnek, kioktatják, és pökhendien beszélnek a tanulatlanabb emberekről. ("Aztán akinek megvan a képessége és a motivációja, abból fizikus, bíró, mérnök lesz, akinek meg nem, az ilyen hülye kérdéseket tesz fel gyakorikérdések.hu-n.") Na, most ebbe ne menjünk bele, hogy mi lenne a társadalommal, ha csak mérnökök meg bírók lennének, és mi lenne utcaseprők nélkül, mert ez már egy elcsépelt téma. De nem hiszem, hogy emberileg értéktelenebb lenne egyik a másiknál.
Nem is akarom egyik tábor sem védeni, inkább hiányolnék egy harmadikat: aki nagyon is fontosnak tartja ugyan az ismeretekkel való gazdagodást, DE ez nem abban nyilvánul meg, hogy lenéz másokat, hanem megpróbál rávilágítani, miért is gondolja azt, amit. Megpróbál kedvet csinálni a másiknak, önbizalmat önteni belé, hogy neki is menne, hogy nem ellenkezni kell, amikor meghallja a tanulás szót, mert ez nem egy verseny. Aki úgy áll hozzá, hogy a másik ember barát, akinek segíteni kell (már ha úgy érezzük, rászorul), nem pedig letorkollni és vérig alázni. Aki nem azt válaszolja, hogy "akkor maradj te csak hülye, amilyen most is vagy", hanem jószándékkal elmondja az érveit, hátha sikerül jobb belátásra téríteni az illetőt.
Egyébként példával nevel leginkább az ember. Amíg a magukat műveltnek, tanultnak tituláló emberekből fröcsög a primitív (igen!) rosszindulat, addig ne is várják, hogy a szavaiknak hitele lesz! Azt meg már több helyen kifejtettem, hogy a tudás önmagában nem érték, hanem eszköz, amit használhatunk jó és rossz dolgok elérésére egyaránt (vagy maradhat simán felhasználatlanul, ami egyenlő azzal, mintha nem lenne), büszkeségre nem adhat okot, büszkeségre, önhittségre SEMMI nem adhat okot, hiszen nem a másik legyőzése a cél, hanem a segítése. Ha mégis voltak azóta , akik ebbe a harmadik táborba tartoznak, ők ne vegyék magukra.
Nekem az a problémám,h megint összevissza beszéltek. (tisztelet a kivételnek). Leírtuk, h sztünk nincs értelme, szerintetek ez az jelenti,h mi utálunk olvasni, és egyáltalán nem művelődünk. Mondom még 1x, lehet gyakorolni az értő olvasást. Sehol nem írtuk,h utálunk olvasni, művelődni. Az érvelésetek nagyon sántít. Amit általánosban, gimnáziumban megtanulsz, annak a nagy részét hamar elfelejted. Pl. 4 évvel az érettségi után a diákok a tanultak 9%-ra emlékeznek csak. Tehát aki hozzá tud szólni a beszélgetéshez, az azért tud, mert folyamatosan olvas, művelődik, és nem azért mert a fejébe verték az iskolában,h mi az a logaritmus.
A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
Veled is az a baj,h nem megy a szövegértés. Ez az igazán ciki,h érvelsz a tanulás mellett, de a szövegértéssel komoly gondjaid vannak. Ki írt olyat, h ne legyenek orvosok, kutatók? Ráadásul a mondandód is szétesik. Szted a regények szereplői arra jók,h megtanuljunk olvasni?:D. Ha kezelési útmutató olvasgatsz, abból is meg lehet tanulni, ehhez nem kellenek regények szereplői. Aztán leírod,h azért kell,h ha a gyerekem megkérdezni, válaszolni tudjak rá. Mert ugye csak iskolában leeht megtanulni ezeket ?:). Iskolán kívül nem is lehet tájékozódni. És belekötsz abba,h mi az,h átlagember. sztem pontosan tudod, hogy értette a kérdező, de kötözködni annyira jó dolog. Érted, olyan emberre gondolt, aki pl. buszvezető, vagy zöldséges. Béla a buszsofőr, vagy Kati a zöldséges használ vmit az alapműveleteken kívül? Ugye hogy nem. És neked is szól, amit másnak írtam. Tehát azt akarod mondani, h aki hozzá tud szólni egy beszélgetéshez, az azért tud, mert iskolában tanítottak neki dolgokat. Olyan ember nincs is, aki sokat olvas, és ezért tud hozzászólni:D. Sztem már te is érzed, mekkora zagyvaság a válaszod.
ma 06:47
Lehet, hogy van még itt rajtam kívül másik 74%-os, nem tudom, most nem akarom visszanézni az összes hozzászólást, de valakivel keversz, vagy egy kalap alá veszel, mert én olyanokat nem írtam, amiket felsoroltál.
A hangnem továbbra sem tetszik, lekezelő és ellenséges, ha nem bánod, én ezt nem viszonzom. Negatív jelzőkkel sem foglak illetni, rendben? :)
A 3. hozzászóló voltam a kérdéshez.
Mára szép vitatkozó csapat gyűlt össze.Egyik része ,köztük a kérdező nem tartja szükségesnek ,hogy a minket körülvevő világot alapismeretekkel vizsgálja.Minek az?Majd a többiek előállítják nekik a kütyüket ami nélkül létezni sem tudnak,majd valaki megállapítja a betegségüket,majd valakik terveznek nekik autót.
Én a másik csoportba tartozom.Igenis szükség van (lenne),hogy az alap és középiskolákban megköveteljék az általános ismereteket minden területen,talán nem lenne ennyi szakbarbár akinek van 8 "diplomája",de nem ért semmihez.
Egy saját példám van arra de jó ,hogy valamit valamikor tanultam:Konyhai szagelszívó ernyőt akartam magamnak csinálni.
Ez egy egyszerű bádogos,lemezlakatos munka lenne,én villanyász vagyok.A kérdező szerint felesleges a matemetika ,elég az alapműveletek és kész.
Az elszívót 600x600 mm négyzetalapú 350 mm magas csonkagúla,100 mm függőleges szoknyával képzeltem el.Lerajzoltam,és elkezdtem számolgatni a szükséges hajlítási szögeket az általános iskolában tanult trigonometrikus alapösszefüggésekkel.A csonkagúlát határoló trapézok élszög számításánál visszapattant a ceruzám többször.Egyszer csak az ismeretlenek rendezésénél felfedeztem egy rég feledett "felesleges" képletet.Az ismeretlenem a négyzeten ,megint ismeretlen ,azután számok ,egyenlő nullával.
Nem hittem a szememnek ezt a "felesleges" dolgot én tanultam ,ez másodfokú egyenlet!
Megoldottam,egyetlen tábla rozsdamentes lemezből lett összehajtogatva (hajlítógépen)kalapácsütés nélkül,és a negyedik oldal pontosan összeért.
A rozsdamentes lemez nem olcsó mulatság nem lehet kísérletezgetni ,ha nem jó a hajlítás, majd megkalapálom.
Azóta is itt van a konyhámban a büszkeségem.
#43-as:
És akkor ha nem a tanulással, hanem a tanult dolgokkal van a gond, akkor szerinted mégis mit kéne tanítani az iskolákban?
Tvájlájtot, meg hogyan fészbukozzunk?
Az a baj még mindig nem érted.
Az általános és középiskola célja egyrészt a tanulás megtanítása és a készségek fejlesztése.
Az, hogy nem érdekel mindenkit minden témakör egyformán ez nyilvánvaló és helyes is.
Engem világ életemben a matek, fizika, kémia érdekelt, de attól még kicsit sem vonom kétségbe a történelem, biológia, földrajz vagy akár testnevelés fontosságát. (persze a módszerekkel nem értek 100%-osan egyet)
A másik, hogy ezek tökéletesen elemi dolgok, nézz már körbe hány olyan kérdés van, hogy valaki egy elsőfokú egyismeretlenes egyenletet nem tud megoldani, vagy egy százalékszámítást nem tud elvégezni, ami azért a való életben gyakran megjelenő problémák. Az ilyen ember azt se tudja kiszámolni, hogy például a gyógyszerét hogy kell adagolni, tényleg, minek a matek, gyorsan kérdezzen meg egy matematikust, mert ez olyan bonyolult probléma.
Az meg, hogy a mai diákok a tanult anyag 9%-ra emlékeznek nem a tananyag hibája, hanem hogy a nagy részük ilyen tapló, mint a kérdező, és habzó szájjal t*libeszarja az egészet, hogy ő márpedig utcát fog seperni, neki nem kell tudnia mi a különbség a sav és a lúg között (pedig mennyire örülne neki, ha mondjuk takarítás közben összekeveri a hipót a sósavval és nem érti mitől van rosszul...)
Kipuskáznak mindent, vagy örülnek ha épp, hogy kettessel átcsusszannak. A lényeg, hogy a fészbuk képüket minél többen lájkolják.
Nem arról van szó, hogy csak diplomások kellenek, kellenek egyszerű emberek is, takarítónők, utcaseprők, bkv ellenőrök, de nekik sem kötelező ostobának lenni.
Menj el egy építkezésre dolgozni, nézd meg az ottani emberek nagy részének intelligenciáját, hogy javarészt még beszélni is alig tudnak, és akkor győzködd magad, hogy de jól csinálják...
Az a nagy probléma, hogy az utóbbi pár évben ciki lett a tanulás és ciki lett okosnak lenni.
Az a menő, aki szembeköpi a tanárt, aki tanulás helyett reggelig piál a haverokkal 15 évesen és legalább 3 pasival/csajjal összefekszik.
Sűrgősen csinálni kéne valami drasztikusat a mai fiatalsággal (egyébként én is csak 23 vagyok), hogy visszazökkentsük őket kicsit a valóságba és helyre rakjuk kicsit az értékrendjüket...
#48!
Ez tetszik ,és mindezt 23 évesen!Az előző válaszoló voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!