Hogyan oldhatták volna meg másként a 88 mérföld per órás sebességet "Vissza a jövőbe III. "-ban?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
aszinkronforgogep válasza:
szerintem a rakétahajtómű lett volna a legjobb lehetőség.
Lőporjuk volt elég. Csak egy erős fémcső kellett volna, meg valami adalék, ami gyorsítja az égést.
Például amit a piros töltetben használt.
*****************************************
A kritika jogos - ha volt ideje és anyaga, meg tudása a gőzmozdonyhoz "doppingszert" gyártani, akkor ezzel az erővel igazán tudott volna egy rakétát is előállítani!
"ahhoz rengeteg üzemanyag kellett volna! Meg megfelelő adagoló..."
nem feltétlenül - a lényeg a 88 mph lett volna, az meg egy erős rakétával előállítható rövid idő alatt, vagyis egy elég erős, rövid ideig égő rakéta is elég lett volna. Mivel a kocsit kellett volna így gyorsítani, megintcsak jóval kisebb rakéta is elegendő lett volna.
SŐT - egy nem használt pályán hajtották végre a megtolást. Ebben az esetben csak egy hajtányt kellett volna "elkötni", rászerelni a rakétát, és így megtolni a kocsit. Akkor még az átugrással sem kellett volna bohóckodni.
"kérdező, te mire gondoltál?"
OK - az én elképzelésem is a zuhanás lett volna, ugyanis úgy biztosan elérhető a szükséges sebesség - persze nem ártana utánaszámolni, h a légellenállás mien sebességnél állítja meg a gyorsulást. Tudvalevő, h az ejtőernyő "stab póz" is kb 200 kmph-nál leállítja a gyorsulást. Sztem a kocsiknál ez hamarabb bekövetkezik, de lehet, h azért gyorsan elérné a 142 kmph. Ehhez számolgatni kellene!
De a leglényegesebb a földet érés kérdése, mivel a film szerint a 3térdimenzió stabil marad, csak a 4. változik. Tehát csak azt kell megoldani, h legyen a kocsin egy eléggé erős ejtőernyő, és egy olyan helyen zuhanjanak a kocsival, ami később sem lakott.
Ebben persze csak az a bibi, h addig el kell szállítani a több tonnás kocsit... de a kérdés a sebesség elérését érinti.:)
Szóval lehet számolgatni - mi lenne egy delorean max zuhanósebessége, és h mekkora szakadékot kellene találniuk ehhez, és h a korabeli anyagokból tudtak volna-e készíteni egy megbízhatóan kioldható és elég erős ejtőernyőt.
Én magam nemigen értettem a Dokiék aggodalmát a párbaj miatt - hiszen akkor már nagyon jól tudták, h "a jövő nem végleges".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
88 mph = 142 kmph = kb 40m/s
Ha nem vesszük figyelembe a légellenállást, akkor ezt a sebességet 4 sec alatt elérné a kocsi, ami alatt kb 80 m-t zuhanna.
A légellenállás azért problematikus, mert a mozgásra merőleges homlokfelület befolyásolja egyrészt, ami viszont állandóan változna, tekintve a kocsi súlypontjának helyzetét a zuhanás kezdetekor, és h mennyire pörögne be, ill. "ülne rá" a mozgásirányra merőlegesen feltorlódó levegőre; másrészt a sebesség négyzetes függvényével nő a légellenállás, vagyis minél gyorsabban zuhan, rohamosan emelkedik az ellenállás is...
Ha durván becsüljük meg a dolgot, akkor mondjuk vegyük az értékek felét, tehát számoljunk a szükséges sebesség eléréséhez kb 150 m-es zuhanást.
Eddig OK - 150 m-es szakadékot tán nem kunszt találni... ámde ott van a lelassulás kérdése is, és itt lép be az ejtőernyő szerepe. Erősebbnek nem kellene lennie annál, h megfogjon egy kb 150 km/h val zuhanó kocsit... DE - ott van egy másik probléma, ami a filmben megjelenik, de nincs kidolgozva ez a része: egy dolog, h 88 mph-nál történik vmi, de a filmen is látható, h az időugrás nem egy pillanat alatt zajlik le, hanem a 88 mph-t elérve egy bizonyos idő eltelte után... zuhanás közben nem mindegy, h hány másodperc van a lassulásra. Ha a lassító erő 1g körüli, akkor gondolom kb ugyanannyi idő kell majd a lassulásra, mint ami az elért sebesség kifejlődéséhez kellett - ez megint kb duplázza az eddig szükségeltetett kezdeti magasságot... tehát már min. 3-400m-nél járunk.
Ezt is durván becsülve talán azt mondhatjuk, h egy kb 500m-es szakadékból jó eséllyel lehetett volna próbálkozni...
Gondolom én, de jó lenne, ha vki utánaszámolna...:)))
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!