Miért vannak a repülőgép sugárhajtóművek annyira feltűnően a szárnyak elé helyezve, hogy az már rendkívül kedvezőtlennek tűnik szilárdságtani és egyensúlyi szempontból?
Ez az elrendezés nagyon preferáltnak tűnik mint a régebbi, mint az újabb konstrukcióknál:
De van rá példa még az egészen különleges repülési paraméterekkel bíró lassú gépeknél is:
Az egyik régebbi teóriám az volt, hogy az esetlegesen szétrepülő motor ne törje szét a gép szárnyát, és így még esélye legyen egy sikeres kényszerleszállásnak.
Az nyilvánvaló, hogy nem a tömegeloszlás javításáért van a dolog, mert sokkal előnyösebb lenne a szárnyakat kissé előbbre helyezni, és így még jelentős tömegmegtakarítást is el lehetne érni.
"én fizikus vagyok"
Dehogy vagy. 12 évesen?
A sok jó választ egészíteném ki +1 el.
Ha vízre kell vészleszállnia a gépeknek a hajtóműveknek le kell törniük.
Szándékosan úgy vitelezik ki a rögzítését is a hajtóműveknek hogy ez teljesüljön.
És az előretoltság ebben is segítségükre van hogy hamar és egyszerűen letörjön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!