Ha elfogadjuk, hogy egy adott utasszállító gép pulzáló sugárhajtóművének rezonancia-frekvenciája egyenletes, akkor vajon milyen frekvenciájú macskanyávogásra lenne szükség ahhoz, hogy az adott gép lezuhanjon? És hány macska kellene mindehhez?
Macskanyávogástól nem fog leállni a hajtómű.
Ha a hajtómű leáll, a gép nem zuhan le, csak átmegy vitorlázórepülésbe.
Bár mondhatnánk, hogy a feladat alulspecifikált, mert ismerni kéne az adott sugárhajtóművek pontos rezonanciafrekvenciáját, és a rendelkezésre álló macskák nyávogási paramétereit is, szerintem ezek irreleváns adatok lennének. Elméletben, ha a macskákat pontszerű, ideális, stabil akusztikus oszcillátornak tekintjük, kivitelezhető lenne olyan geometriai elrendezés, ami a keletkező rezonancia okán végzetes sérülést okozna a repülőgép létfontosságú alkatrészeiben, de a gyakorlatban ez megvalósíthatatlan lenne különféle hangtani és állatviselkedéstani akadályok miatt.
A macskák nem pontszerűek, ezért egymás hangját árnyékolják és aluláteresztő szűrőként is viselkednek, ráadásul kizárt, hogy mind pontosan azonos magasságon nyávogjanak fáziseltolódások nélkül, így sosem keletkezne akkora eredő amplitúdó még egy esetleges hullám-szuperpozíció során sem, ami komoly veszélyt jelenthetne a gépre.
Ráadásul egy ijesztően dübörgő és sivító gép közelében mesterségesen elhelyezett, hatalmas macskatömeg sokkal nagyobb valószínűséggel lapulna, vagy igyekezne minden lehetséges módon menekülni, mint hogy pedáns kórusban nyávogjanak.
Ebből adódóan csak úgy látom esélyét a macskák általi terror-akciónak, ha olyan sok macskát tömörítenek a pilótafülkébe, ami már akadályozná a pilótát és a másodpilótát a repülő landolási manőverének elvégzésében, elvezetve a végzetes balesethez. Ehhez persze a megfelelő mennyiségű macskát kéne észrevétlenül átjuttatni a reptéri biztonsági ellenőrzésen, ami nem tárgya a feladatnak, így nem térek ki rá.
(morbid mode on)
Szerintem elég hozzá pontosan 101 darab macska (bár lehet hogy 97 is, nem teszteltem a hipotézist). Egyet lerakunk a földre, és belerúgunk, és amikor nyávog emiatt, akkor a többi 100-at beledobjuk a sugárhajtóműbe, amitől az elromlik, ésa a gép lezuhan.
Én spec még nem láttam pulzáló sugárhajtóműves utasszállítót.
A nácik V1-ese nem egy tipikus utasszállító.
És amúgy, ha hallottad egy ilyennek a hangját, akkor nem macskákkal próbálnád interferáltatni, hanem jófajta tömeges babgulyásos szellentéssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!