Hogyan indul el a légcsavaros, és a gázturbinás sugárhajtóművel szerelt repülőgép?
Már több videót néztem, utána olvastam. Azt értem, ha már halad, és áramlik be a levegő, akkor az a hozzáadott üzemanyaggal elég, és tolóerőt biztosít. De, mikor álló helyzetben van, mi forgatja meg a turbinát, vagy a légcsavart. Annak van egy külön motorja?
Mert először azt meg kell forgatni valaminek, csak azután tudja az elinduláshoz szükséges levegőt bejuttatni az égéstérbe.
Az APU semmiképpen nem az indításra való. A dugattyús gépeket ugyanúgy villanymotor forgatja meg, mint az autókban.
Gázturbinásoknál is van elektromos motor. A nagyoknál pedig egy kisebb gázturbina is segíti a felporgést
Én úgy tudtam, hogy a segédhajtóműből kiáramló levegőt vezetik a turbinálhoz, és ez a légáramlat forgatja meg indítási fokozatban, nem elektromos motor.
Itt is leírták a 4-es hozzászólásban:
https://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__termeszettudomany..
A kérdező a kisgépektől a nagygépekig lefedett mindent a kérdésével, tehát a helyes válasz az attól függ, hogy pontosan milyen repülőgépről beszélünk. Ami közös, hogy APU mindegyikben van, ami az energiaellátás alapja. Ez kisgépeknél egy kvázi önindítót hajt meg indításkor, nagygépeknél viszont nincs az az önindító, ami egy gázturbinát meg tudna forgatni álló helyzetből. Tehát lényegében mindenkinek igaza van.
#1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!