Miért vannak a repülőgép sugárhajtóművek annyira feltűnően a szárnyak elé helyezve, hogy az már rendkívül kedvezőtlennek tűnik szilárdságtani és egyensúlyi szempontból?
Ez az elrendezés nagyon preferáltnak tűnik mint a régebbi, mint az újabb konstrukcióknál:
De van rá példa még az egészen különleges repülési paraméterekkel bíró lassú gépeknél is:
Az egyik régebbi teóriám az volt, hogy az esetlegesen szétrepülő motor ne törje szét a gép szárnyát, és így még esélye legyen egy sikeres kényszerleszállásnak.
Az nyilvánvaló, hogy nem a tömegeloszlás javításáért van a dolog, mert sokkal előnyösebb lenne a szárnyakat kissé előbbre helyezni, és így még jelentős tömegmegtakarítást is el lehetne érni.
#11
A szakirányú végzettség megszerzése a gyakorin történt...némi guglizással megtámogatva.
A 11-es (23:11) megint csak égeti magát a nulla szövegértési készségével, hisz sehol sem írtam olyat, hogy repülőmérnöki végzettségem van, ezért pontosan hogy nincs "szakirányú" végzettségem a kérdéses technikát illetően. A 12-es (03:10) nyomi is rákontrázott, mert nem képes felérni ésszel azt a megfogalmazást, hogy:
"Mellesleg (hivatalosan is) az elérhető legmagasabb egyetemi képzettséggel rendelkezem, ami az általános mechanikai ismereteket illeti"
- tehát tudományegyetemi képzettségem van valamilyen teljesen más szakirányban. Ez persze nem jelenti azt, hogy a világ összes technikai részletkérdésében jártas vagyok - csak azt, hogy képes vagyok megérteni komplex problémákat is, hosszadalmas ráképződés nélkül.
A továbbiakban az említett két entitás kíméljen meg a válaszaitól!
Nyilván bölcsész vagy, azok ilyen sötétek mint a repülőgép raktere...
Ha műszaki egyetemi végzettséged lenne, akkor már régen találtál volna egy kollégát a csoporttársaid, oktatóid körében aki ezt megválaszolja neked.
Ez egy bonyolult téma, nem lehet itt leírni néhány szóban. Ha megnézed mindegyik nagy tételben gyártott gép kb ugyanúgy néz ki. Nem véletlenül. Ez a profil áll a legközelebb az ideálishoz.
Mindegyik elrendezésnek megvannak az előnyei és a hátrányai is. A legkevesebb hátránnyal a szárny alá-elé helyezett hajtpmű jár.
Csak egy példa: ha a szárny felett lenne a hajtőmű akkor gázadáskor előre bólintana a gép. A szárny alatti hajtóművekkel pedig felfelé bólint. Ez sokkal jobb.
#14 - én fizikus vagyok, de neked semmilyen felsőfokú műszaki végzettséged nincs (max. informatikus) - ez lejön a stílusodból.
Egy műszaki ember a kérdésre koncentrál, és olyan szinten képes érvelni, amiből a hasonszőrűek kiérzik a megfelelő műveltségi alapot - ráadásul nem szokásuk személyeskedni!
A téma számodra tényleg bonyolult, mert nem tudod hitelesen megválaszolni.
Ekkora motorokat már nem lehet beépíteni a szárnyakba.
Volt rá példa:
De sokkal egyszerűbb a szárny szerkezete úgy hogy csak a pilonok helyét kell kialakítani. Könnyebb és erősebb szárnyakat lehet így gyártani. Az üzemanyag helyét sem veszi el a hajtómű a szárnyakból (vagyis nem kell máshol helyet találni neki az csomagok/utasok terhére). A szárny leengéseit lebeségét kiküszöböli az előrébb helyezett hajtómű. A pilonokon lévő motor messze van a szárnytól, sokkal kevesebb károsodás keletkezik a szárnyon ha valami gond adódig a hajtóművel.
A hajtóművek karbantartása csaeréje sokkal-sokkal egyszerűbb. A szemrevételezéses, vagy kis megbontással járó vizsgálatok gyalog elvégezhetőek, nem kell kosaras kocsival felvonuli. A hajtómű cseréjéhez sem kell bonyolult szerkezet csupán egy az erre a célra szolgáló emelő amit 2-3 ember odatol a gép alá.
Sok-sok előnye van ennek a hajtómű elrendezésenek. De a disszertációt nem fogja itt megírni neked senki. Ha tényleg ilyen komoly végzettséged van, akkor hajtá, google a barátod, meg fogod találni azokat az angol nyelvű oldalakat ahol részletesen kifejtik a témát.
Nem, valamiért a NEM szót nem vettem észre a mondatban. Lehet már késő van.
¯\_(ツ)_/¯
Mondjunk hátrányt is az előretolt hajtóművekről.
Kirtakarják a légáramlásból a szárnyat. Emiatt azon a részen nem keletkezne annyi felhajtóerő. Ennek ellensúlyozására a hajtómű gondola oldalára szerelnek pici szárnyakat amit megfelelő áramlást biztosítanak:
"engem hülyének néző válaszok"
Igen, érdekes, hogy minden válasz precíz. Egészen kivételes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!