Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért vannak a repülőgép...

Miért vannak a repülőgép sugárhajtóművek annyira feltűnően a szárnyak elé helyezve, hogy az már rendkívül kedvezőtlennek tűnik szilárdságtani és egyensúlyi szempontból?

Figyelt kérdés

Ez az elrendezés nagyon preferáltnak tűnik mint a régebbi, mint az újabb konstrukcióknál:

[link]

[link]

De van rá példa még az egészen különleges repülési paraméterekkel bíró lassú gépeknél is:

[link]


Az egyik régebbi teóriám az volt, hogy az esetlegesen szétrepülő motor ne törje szét a gép szárnyát, és így még esélye legyen egy sikeres kényszerleszállásnak.


Az nyilvánvaló, hogy nem a tömegeloszlás javításáért van a dolog, mert sokkal előnyösebb lenne a szárnyakat kissé előbbre helyezni, és így még jelentős tömegmegtakarítást is el lehetne érni.



#repülőgép #aerodinamika #sugárhajtómű #szárnyszerkezet #hajtómű-felfüggesztés #légibusz
2023. okt. 1. 02:35
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
70%

#11

A szakirányú végzettség megszerzése a gyakorin történt...némi guglizással megtámogatva.

2023. okt. 2. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 A kérdező kommentje:

A 11-es (23:11) megint csak égeti magát a nulla szövegértési készségével, hisz sehol sem írtam olyat, hogy repülőmérnöki végzettségem van, ezért pontosan hogy nincs "szakirányú" végzettségem a kérdéses technikát illetően. A 12-es (03:10) nyomi is rákontrázott, mert nem képes felérni ésszel azt a megfogalmazást, hogy:


"Mellesleg (hivatalosan is) az elérhető legmagasabb egyetemi képzettséggel rendelkezem, ami az általános mechanikai ismereteket illeti"


- tehát tudományegyetemi képzettségem van valamilyen teljesen más szakirányban. Ez persze nem jelenti azt, hogy a világ összes technikai részletkérdésében jártas vagyok - csak azt, hogy képes vagyok megérteni komplex problémákat is, hosszadalmas ráképződés nélkül.


A továbbiakban az említett két entitás kíméljen meg a válaszaitól!

2023. okt. 2. 03:45
 13/25 anonim ***** válasza:
79%

Nyilván bölcsész vagy, azok ilyen sötétek mint a repülőgép raktere...

Ha műszaki egyetemi végzettséged lenne, akkor már régen találtál volna egy kollégát a csoporttársaid, oktatóid körében aki ezt megválaszolja neked.

Ez egy bonyolult téma, nem lehet itt leírni néhány szóban. Ha megnézed mindegyik nagy tételben gyártott gép kb ugyanúgy néz ki. Nem véletlenül. Ez a profil áll a legközelebb az ideálishoz.

Mindegyik elrendezésnek megvannak az előnyei és a hátrányai is. A legkevesebb hátránnyal a szárny alá-elé helyezett hajtpmű jár.

Csak egy példa: ha a szárny felett lenne a hajtőmű akkor gázadáskor előre bólintana a gép. A szárny alatti hajtóművekkel pedig felfelé bólint. Ez sokkal jobb.

2023. okt. 2. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 A kérdező kommentje:

#14 - én fizikus vagyok, de neked semmilyen felsőfokú műszaki végzettséged nincs (max. informatikus) - ez lejön a stílusodból.


Egy műszaki ember a kérdésre koncentrál, és olyan szinten képes érvelni, amiből a hasonszőrűek kiérzik a megfelelő műveltségi alapot - ráadásul nem szokásuk személyeskedni!


A téma számodra tényleg bonyolult, mert nem tudod hitelesen megválaszolni.

2023. okt. 2. 11:26
 15/25 anonim ***** válasza:
85%

Ekkora motorokat már nem lehet beépíteni a szárnyakba.

Volt rá példa:

[link]

[link]

De sokkal egyszerűbb a szárny szerkezete úgy hogy csak a pilonok helyét kell kialakítani. Könnyebb és erősebb szárnyakat lehet így gyártani. Az üzemanyag helyét sem veszi el a hajtómű a szárnyakból (vagyis nem kell máshol helyet találni neki az csomagok/utasok terhére). A szárny leengéseit lebeségét kiküszöböli az előrébb helyezett hajtómű. A pilonokon lévő motor messze van a szárnytól, sokkal kevesebb károsodás keletkezik a szárnyon ha valami gond adódig a hajtóművel.

A hajtóművek karbantartása csaeréje sokkal-sokkal egyszerűbb. A szemrevételezéses, vagy kis megbontással járó vizsgálatok gyalog elvégezhetőek, nem kell kosaras kocsival felvonuli. A hajtómű cseréjéhez sem kell bonyolult szerkezet csupán egy az erre a célra szolgáló emelő amit 2-3 ember odatol a gép alá.

Sok-sok előnye van ennek a hajtómű elrendezésenek. De a disszertációt nem fogja itt megírni neked senki. Ha tényleg ilyen komoly végzettséged van, akkor hajtá, google a barátod, meg fogod találni azokat az angol nyelvű oldalakat ahol részletesen kifejtik a témát.

2023. okt. 2. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
71%
Sem a Vulcan sem a Comet/Nimrod hajtóművei nem voltak ekkorák átmérőben. Mindkettőnél az átmérő 1m alatt volt.
2023. okt. 2. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
78%
16 nem mondta senki hogy ugyanakkorák voltak a hajtóművek... mi a gondod? Bántottak?
2023. okt. 2. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
60%

Nem, valamiért a NEM szót nem vettem észre a mondatban. Lehet már késő van.

¯\_(ツ)_/¯

2023. okt. 2. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
85%

Mondjunk hátrányt is az előretolt hajtóművekről.

Kirtakarják a légáramlásból a szárnyat. Emiatt azon a részen nem keletkezne annyi felhajtóerő. Ennek ellensúlyozására a hajtómű gondola oldalára szerelnek pici szárnyakat amit megfelelő áramlást biztosítanak:

https://www.youtube.com/watch?v=OKdr4EsrByE

2023. okt. 2. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
29%

"engem hülyének néző válaszok"

Igen, érdekes, hogy minden válasz precíz. Egészen kivételes.

2023. okt. 15. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!