Másnak is hatalmas csalódás volt a Fallout 4 a korábbi részekhez képest?
Nemrég befejeztem az első részt, a New Vegast pedig már 3x kijátszottam, és most fogok belekezdeni a 2-be. Viszont a 4. epizód egyre gyengébbnek tűnik, pedig kezdetben élveztem, de mire végigjátszottam, kiábrándultam belőle, a New Vegas + DLC-k újra játszása, és az első Fallout pótlása után még rosszabbnak tűnik.
Szinte teljesen lebutították az egészet, inkább egy akciójáték mintsem egy rpg.
Itt összeszedtem, a játék hiányosságait, negatívumait:
1. Nincsenek speech check-ek, vagy challenge-ek, melyek karakterünk egyes tulajdonságaihoz, jártasságaihoz igazodnak (pl. S.P.E.C.I.A.L. vagy skill pontokhoz). (Most mindössze a magas karizma számít.)
2. A szintén karakterünk jellemzőihez igazodó, egyedi dialógusok is eltűntek. Pl. A korábbi részekben teljesen más élményt adott egy alacsony intelligenciával rendelkező főhős bőrében végigjátszani az adott epizódot.
3. Kivették a reputation rendszert, amelyet a New Vegas-ban remekül továbbfejlesztettek az első két részhez képest. Persze még lehtett volna tökéletesíteni, de nem volt rossz, hogy a cselekedeteink alapján határoznak meg az egyes frakciók, csoportok, melyek már nem pusztán "jó" és "rossz" közti döntések. Sőt olyan apróságokra is figyeltek, hogy ha egy frakciót az ellenség öltözékében közelítjük meg, ránktámadnak.
4. Kivették a karizma rendszert is, amely nem lenne akkora veszteség, ha marad a reputation, de nem, ők mindkettőt kivették.
5. A döntéseinknek, többek között 3-as és 4-es pontokban leírtak miatt alig van súlya.
Eleve kevesebb lehetőséget adnak arra, hogy velejéig romlott karaktert alakíthassunk. Eleve kevesebb igazán komoly döntés jön velünk szembe.
6. Kevesebb a nagyobb volumenű, kidolgozott, érdemi mellékküldetés (pl. ,Come Fly With Me a New Vegas-ban) de cserébe hoztak random generált, végtelen számban felvehető, sablon missziókat, melyek az agyatlan lövöldözésre épülnek.
7. A változatos módokon megoldható küldetések száma is csökkent. Az 1-ben, vagy a New Vegas-ban voltak küldetések amelyeknek akár 4-5 különböző megoldása is volt. Pl. Az első epizódban Tandi kiszabadítása a banditák táborából, vagy a New Vegas-ban a Beyond the Beef.
8. A fejlődési rendszert teljesen összemosták, sokkal jobb volt, amíg külön kezelte s játék a skill és perk tree-t, illetve a S.P.E.C.I.A.L. körébe tartozó tulajdonságokat. Sokkal részletesebben személyre lehetett szabni a karakterünket, mint most.
9. Gyenge lett a sztori is, maga az alapkoncepció is elég bugyuta, konkrétan elsütik azt amit a 3-ban, csak fordított felállásban. A fordulatok pedig kiszámíthatóak.
10. Ismételten csak egy társat vihetünk magunkkal, azt még el tudom fogatni, hogy nem lehet akkor csapatot összeszedni, mint az első két részben, de legalább a New Vegas 1 ember + egy állat vagy robot felállást meg lehetett volna tartani.
Itt pedig megjegyezném, hogy a New Vegas-ból átvehették volna a társakhoz kapcsolódó mellékküldetéseket, amelyek hatással vannak segítőink jövőjére, és melyek alatt jobban megismerhettük őket.
11. Kevésbé érdekesek az egyedi fegyverek, a New Vegas-ban törekedtem rá, hogy mind meglegyen, itt egyszerűen annyira jellegtelen a többségük, hogy hidegen hagytak, talán a Deliverer volt az ami használható is, és jól is néz ki.
12. A DLC-k is gyengébbek mint az előző két rész esetében, legalábbis a Nuka World és a Far Harbor kivételével egyik sem ad igazán érdemi tartalmat az alapjátékhoz. Ráadásul túlárazott a Season Pass
13. Creation Club, ezt inkább nem is részletezném...
14. A grafika kopottas, a mozgásanimációk sem fejlődtek érdemben, engem ez a rész annyira nem érdekel, de sokaknak ez is fontos.
15. Hardcore mód hiánya, a New Vegas egyik legjobb újdonsága volt, ezt is kivették. Tudom, van sorvival mód, de az más élményt kínál.
Ha nagyon szőrszálhasogató szeretnék lenni, még tudnám fojtani, de így is hosszabb lett mint akartam.
#9 Ugyanakkor a Fallout nem Bethesda játékként kezdte, így irreleváns, hogy mik voltak a Bethesda rpg-k ben, sokkal inkább a korábbi részeknek kéne viszonyítási alapot nyújtania, mint a cég korábbi játékainak.
Sok kiemelt pont pedig a 3. felvonáshoz képest is visszalépés, amelyet szintén a Bethesda fejlesztett. Többek között erre jó példa a fejlődési rendszer, vagy a párbeszédek...
#10 Én a hárommal kezdtem, egy akció keretében szereztem meg, az 576 a New Vegas vásárlóknak ingyen adta.
Ugyanakkor hamar abbahagytam és inkább belekezdtem a Vegas-ba, de a három hangulatát is szeretem, a bejárható terület pedig kifejezetten kiemelkedően lett megalkotva.
Persze ha az rpg elemeket, vagy a sztorit nézzük közel sem olyan rózsás a helyzet.
#14 A hasonlatod szerintem nem igazán illik a helyzetre, sokkal inkább arról van szó, hogy van egy pékség a sarkon, isteni kenyeret sütnek, kiválóak a péksüteményeik, majd tulajdonosváltás történik, és a termékeik minősége el kezd romlani. Hiába van ugyanott a pékség, hiába ugyanaz neve, ha a kenyerük levegős, a péksüteményekben nincs töltelék, és az árak is magasabbak. Így igenis hasonlíthatom a korábbi tulajdonos alatti színvonalához a mostanit, az nem számít, hogy a mostani tulajdonos régebben is üzemeltetett pékséget, és az is rossz volt.
Annyiban viszont egyetértek, hogy tényleg nem is tudott igazi, keményvonalas Fallout részt csinálni a Bethesda.
Amúgy én egy sorozat korábbi darabjait elődnek tekintem, akkor is ha nem a mostani csapat fejlesztette. Ugyanakkor, ha a te álláspontodat veszem alapul és csak a 3. részre gondolok elődként, akkor is visszalépés a 4. rpg elemek tekintetében, sőt sztoriban talán még "bugyutább".
Szerintem a hasonlatom megáll a 4. rész irányában is, de mindegy...
Én voltam olyan naiv, és azt gondoltam, hogy a négy megtartja mindazt a pluszt, melyet a New Vegas hozott/visszahozott a háromhoz képest, mindezt pedig kibővíti az építkezéssel, település menedzsmenttel.
Sajnos nem így lett, kezdetben ennek ellenére élveztem a játékot, és csak néhány 10 óra után kezdtek feltűnni a hibák...
Ennek ellenére nem tartom pocsék játéknak, sőt! Viszont mint rpg nagyon gyenge, és mint Fallout legfeljebb közepes.
Én és sokan mások, a szavaiból ítélve te is, arra vágyunk, hogy a Fallout szerepjáték legyen, legalábbis főbb epizódok terén, mint mellékszál akár FPS, vagy stratégiai játék is jöhetne, de legalább a számozott epizódok legyenek rpg-k.
Ezen a téren a 3. rész sem volt valami acélos, erre a 4. szinte teljesen kivette a role playing-et, és maradt a game.
#17 "Én voltam olyan naiv, és azt gondoltam, hogy a négy megtartja mindazt a pluszt, melyet a New Vegas hozott/visszahozott a háromhoz képest"
Csakhogy itt szó sincs "megtartásról". A New Vegas egy spinoff játék, más fejlesztővel. Semmi köze nincs a Bethesda Fallout szériájához jóformán. Ha akarnák sem tudnák "megtartani" ezeket a dolgokat, mert ők ezt soha nem is fejlesztették bele a játékba. Tehát amit te "megtartani" alatt értesz, az az, hogy a Bethesda fogja magát, és a New Vegas mintájára lefeljeszti ugyanazokat a játékelemeket. Amit nem csinálnak meg, mert ők nem így gondolkoznak.
#18 Pontosan, azt vártam, hogy a fejlesztéshez szolgál mintaként a New Vegas, és ők is belerakják az Obsidian által használt elemeket. Az nem jelent akadályt, hogy külsős csapat fejlesztette, ha látják, hogy egy megoldás ott jó volt, azt ők is úgy csinálják...
Azonban az beigazolódott, hogy a Bethesda valóban nem így gondolkodik, és nem is akar vérbeli rpg-t csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!