PASCAL, most kezdeném, kérdések?
Hogyan tudnám elkezdeni?
Eléggé régóta, foglalkozom géppel, úgy érzem, nem csak a BF-et kéne rajta nyomni, hanem valami értelmesebbet is, pl. programozás, ami akár később még megélhetést is bíztosít/hat.
Sokan azt mondják, a pascallal kezdjem.
Hogyan tudom elkezdeni? Olvassak pár könyvet?
Lehetséges, online programozni?
Mert, most egy bizonyos, DEV-PASCAL nevű alkalmazást töltöttem le, de csak a hiba van vele, mindig... :)
Segítség?
Valójában a grafika egy olyan témakör ahol nem az adott programnyelvben szoktuk implementálni a dolgokat hanem egy külső más nyelvben implementált modulból szoktuk hívogatni a függvényeket teljesen nyelvtől függetlenül. Teljesen mindegy hogy az OpenGL-nek vagy az OpenCV-nek milyen nyelevből küldjük át az affin transzformációs mátrixot. Várj.. OpenCV támogatja egyáltalán a Pascalt?
Az igazából nem a programozás hanem a matek része a dolgoknak.
A kezdőknek ajánlott megbírkóznia egy menü készítésével?
Hogyan csináljam, ha a kód meg van?
Lenne olyan, aki elmagyarázná, hogy hogyan kell animációt rakni a kódhoz? Ez mindig érdekelt, de sehol sem találtam rá választ :c
"A grafika készítés, az már egy következő fokozat, nem? "
Vannak olyan nyelvek - mint például az említett Logo vagy Scratch vagy például a Processing - amelyek fő kimenete pont egy "rajzlap", arra vannak "kihegyezve" hogy egyből rajzolhassanak vele.
A Pascal (a Python, a C, a C++,...) elsődlegesen karakteres kimenetre "termettek", de különböző könyvtárakkal rajzolásra is alkalmasakká tehetőek.
Miért választana akár ki is azért Pascalt Python helyett mert gyorsabban fut a generált kód? Ez nem érv a Pascal mellett mert a C/C++ fordítók ha átmegy a macska a billentyűzeten abból is optimálisabb kódot generál a Pascalosnál. Nem a program futási sebessége a döntő a Hello World futásánál.
Másrészt a kép forgatása miért lenne Pythonnal költségesebb amikor annyi a program dolga, hogy pár számot átküldjön a grafikus kártyának!?
"A kezdőknek ajánlott megbírkóznia egy menü készítésével? "
Egy nagyon egyszerű szöveges felületű menü például az alábbi lépésekből áll:
0. Letöröljük a képernyőt (ClrScr()).
1. Kiírjuk a menüpontokat és a hozzá tartozó billentyűt (WriteLn()).
2. Megkérjük a felhasználót, hogy nyomja meg a megfelelő menühöz tartozó billentyűt (WriteLn()).
3. Megvárjuk mit nyom le (Readkey) a felhasználó.
4. A megnyomott billentyű tekintetében (case-of szerkezet) végrehajtjuk a megfelelő feladatot - újabb almenüt jelenítünk meg; valamilyen újabb adatokat kérünk be a felhasználótól, amiket kiértékelünk; vagy kilépünk a programból (Halt()).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!