Szeretnék megtanulni programozni. Melyikel kezdjem? (bővebben lent)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
(+1 az angol nyelv megtanulására)
A Pascalt nem kell temetni. Pont oktatásra tervezték, 46 éve. Szabványosított (ISO/IEC 7185:1990 Pascal, ISO/IEC 10206:1990 Extended Pascal), jelenleg is aktívan fejlesztett, a rajta alapuló Delphi/Object Pascal jelenleg is kedvelt ( [link] ), egy csomó magyar nyelvű tankönyv (bár többsége Borland/Turbo Pascalhoz, de az alapjai azonosak) elérhető hozzá.
"Erre a delphi pont megfelelő. "
No offense, jó lenne, ha nem kerülne ~6000 euróba:
persze van 30 napos próbaváltozata, ha regisztrálsz:
"Vagy a freepascal-lazarus kettős"
De ha már ez ingyenes:
és teljesen alkalmas alkalmazásfejlesztésre:
"Van 4-gomb.és ha megnyomjuk az 1-es gombot kutya ugatás hallatszik.2-es gomb egy macska nyávogás 3-gomb madár csicsergés 4-gombal meg bezáródik a program."
Egy GUI-s programot - pláne hanglejátszással - fejleszteni elsőre egy kicsit nagy falat lehet (egyből objektumok, eseménykezelés, hirtelen sok kód). A szimpla konzolos felületen való programfejlesztés, bár nem annyira "látványos", de könnyebb.
Ha nagyon vizuális típus vagy, kezdő gyakorlatként jól jöhet egy kis játék:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Egy GUI-s programot - pláne hanglejátszással - fejleszteni elsőre egy kicsit nagy falat lehet (egyből objektumok, eseménykezelés, hirtelen sok kód)."
Uses mmsystem,...;
procedure TAllatkert.macskaClick(Sender: TObject);
begin
sndPlaySound('D:\Fworks\wav_sounds\miau.wav', SND_ASYNC);
end;
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Robin, tanítottál valaha?
Hol van ebben a gombok eseménykezelése?
A nebulónak fogalma sincs róla. Azt se tudja, mi az objektum. Egyből jönnek a kérdések: "Mi az a Uses? Mi az a procedure? Mi a TAllatkert? Mi a TObject? Minek az a SND_ASYNC?"
Éppen ezért ódzkodom a C++, C#, Java nyelvektől is - egy szimpla konzolos "Helló világ" is rengeteg felesleggel jár.
Előbb értse mega az alapokat, aztán jöhet a mélyvíz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Egyből jönnek a kérdések: "Mi az a Uses? Mi az a procedure? Mi a TAllatkert? Mi a TObject? Minek az a SND_ASYNC?""
Ellátogat ide:
és megtudja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem a magyar lenne az. Elvégre ha magyarul nem tudod elmondani, mit akarsz, szerinted idegen nyelven menni fog?
Érted, valami olyasmire gondolok, hogy adott a feladat:
A program kérjen be két számot, és döntse el, melyik nagyobb.
Szóval a programnak mit kell csinálnia?
Kérjünk be egy számot, és ezt jelöljük el X-szel.
Kérjünk be egy másik számot, és jelöljük el Y-nal.
Ha X nagyobb, mint Y, akkor írja ki, hogy "X nagyobb".
(Különben) Ha Y nagyobb, mint X, akkor írja ki, hogy "Y nagyobb".
Ha X és Y egyenlő (vagy másképp fogalmazva, ha az előző kettő nem teljesül), akkor írja ki, hogy "Egyenlőek".
Innentől már gyakorlatilag csak le kell fordítani ezt az adott programnyelvre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Robin, Robin te olyan vagy mint a viccbeli vadász a medve barlangjánál.
A belinkelt oldalon egy árva szó sincs objektumokról, TAllatkert-ről, SND_ASYNC-ről. Mivel a nebuló tanulni akar, és ez túl nagy erőfeszítés lesz számára, így csökken a motivációja, nem halad előre.
Előbb tanuljon csak meg biciklizni, majd jöhet a segédmotoros kerékpár, majd a motor/autó. Aztán specializálódhat tankra. ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ráadásul a hang lejátszása elég rossz példa hogy miért jó a Pascal mert szinte minden nyelvben ugyan úgy lehet elérni a Winmm API-t...
C:
#include "mmsystem.h"
void macska() {
sndPlaySound("D:\\Fworks\\wav_sounds\\miau.wav", SND_ASYNC);
}
Elég nagy a hasonlóság nem?
Python:
import winsound
winsound.PlaySound(r'D:\Fworks\wav_sounds\miau.wav', winsound.SND_FILENAME)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!