Melyik egyetemre érdemes menni ha programozást szeretnék tanulni?
89
"(3) … ha mégis (például mert remek matek előadások vannak az interneten, sőt, SOKKAL jobbak, mint bármilyen egyetemi órán), akkor sem fogod rendesen megtanulni, mert otthon nincs vizsga, nincs számonkérés, nem kényszerít senki. Megnézed, ameddig nem unod meg (95% feladja pár nap után…), azt hiszed érted, de nem tudnád visszamondani. Két hónap múlva már arra sem emlékszel, hogy mi is volt ez a kurzus."
Így igaz. Ezért van szükség az otthoni tanulásra is, hiszen a prof előadásának meghallgatása még nem tanulás, csak egy része ennek a folyamatnak. Úgy hívják, megismerés. Ez a rövid távú memóriát írja, de innen át kell segíteni az információt a hosszú távú memóriába. Ekkor érlelődik a megismert anyag tényleges tudássá. Másképp csak elfelejtődik, elvész.
"(4) Konkrétan mindenki otthon tanul meg kódolni, de ez még nem a teljes szakma. Mindenki önképzett valamennyire."
Igen, igen. Ha valaki ténylegesen tudni akar, vagy csak tanulni kényszerül, akkor otthon maga is tanul, Youtube videókon, tanulmányokon, írott anyagokon, egyéb forráson keresztül szerez kiegészítő, vagy akár extra információt a tanultakról. Ám ez az otthon/kampuszon/koleszban tanulás az egyetemi ismeretszerzés megkerülhetetlen része és nem azonos azzal, amit egyesek önképzés címén művelnek, nagyon rossz hatásfokkal.
Sokan azt hangsúlyozzák, hogy amit az egyetem nyújt, azt ők megtanulják otthon. Nem tanulják meg, mert nem képesek erre. Nem tudnak ugyanis tanulni.
"Konkrétan mindenki otthon tanul meg kódolni, de ez még nem a teljes szakma. Mindenki önképzett valamennyire."
-Ez egyébként mire nem igaz? Szerinted ez csak programozás kiváltsága, hogy otthon tanulod meg? Fizika szakosok szerinted a kvantummechanikát és a részecskefizikát egyszer meghallgatják elõadáson és onnantól kész, tudni fogják életük végéig? Vagy a matematikusok a többváltozós differenciálegyenletekbõl gyakorlaton megoldanak egyet és onnantól kezdve bármit kiszámítanak otthoni gyakorlás nélkül? Haha...
-Nekem az a személyes meglátásom, ha egy egyetemen számonkért anyagot 5-ös szintre tudod, akkor semmi gondod nem kell, hogy legyen a programozással kapcsolatban. Nyilván 1-2 zsenit leszámítva a hallgatók többsége képtelen ezt a szintet elérni, amivel nincs is gond, csak sokan azt nem ismerik fel, hogy épp az agyi kapacitásuk túl alacsony az egyetemi tananyag befogadásához, épp ezért van szükségük több otthoni gyakorlásra és Youtube videók nézegetésére.
-Másfelõl ha az egyetemet csak kettessel utóvizsgákon átrugdosva, féléveket csúszva végzi el az illetõ azért annyi IQ szokott beléjük szorulni, hogy esetleg mit és hogyan kellene megtanulni autodidakta módon (ha már az egyetemen nem tette meg), és a megfelelõ tartalomnak utána tud nézni és fel tudja mérni, hogy mikor "tudja" az anyagot. Aki sosem hallgatott informatikát de jön a sugallatt neki, hogy informatikus szeretne lenni, nagy valószínűséggel el fog veszni a rengeteg silány minõségű kurzusnak csúfolt semmi között, mert az összes hatalmas marketinggel hirdeti, hogy: Job Guaranteed, Zero to Hero, Beginner to Master, Become a Pro stb... aztán töredékét nem tanulja meg az illetõ, mint egy egyetemi bevezetõ elõadásnak :)
-Másfelõl amikor beindult ez a Hype az informatikában és jöttek be a bootcampes képzések illetve nem volt ennyire széleskörben elterjedve az egyetemi képzés valamikor 2010-es évek közepén, akkor még a cég ahol dolgoztam (Bp multi) adott esélyt diploma nélkül junior pozícióra jelentkezni, viszont megdöbbentõ volt, hogy mennyire gyenge minõségű oktatást kaptak az emberek. Kb. 15-20 emberbõl ha 1 túljutott a felvételi eljáráson az nagy szó volt, ezért késõbbiekben nem is pazaroltuk az idõnket diploma nélküliek meghallgatására, csak ha az illetõ rendelkezett x év nevesebb helyen eltöltött tapasztalattal.
"akkor sem fogod rendesen megtanulni, mert otthon nincs vizsga, nincs számonkérés, nem kényszerít senki. Megnézed, ameddig nem unod meg (95% feladja pár nap után…), azt hiszed érted, de nem tudnád visszamondani"
1. Az ugye nem lehet opció, hogy a saját lelkiismeretességed vagy kíváncsiságod legyen az oka annak, hogy valamit meg akarj ÉRTENI?
2. A készségek nem azért készségek, hogy vissza lehessen őket mondani. Amit vissza kell mondani, az egy vers, nem alkalmazható tudás.
3. "Két hónap múlva már arra sem emlékszel, hogy mi is volt ez a kurzus." - egy nappal az egyetemi vizsgáim után már arra sem emlékszem, miből vizsgáztam. Mikor az ember tanul, új szinapszisok jönnek létre az idegrendszerben. Ezek a szinapszisok megerősödnek minden ismétlés alkalmával. Ismétlés híján viszont leépülnek, mert az agy adaptivitásra született és azt az információt tartja meg, amit rendszeresen előhív, vagyis amibhasználatban van. Nincs tekintettel arra, hogy honnan és hogyan tanultad, vagy épp mikor. Nem kell nekem elhinni ezt, fel lehet csapni egy Google Scholart és ki lehet bogarászni több ezer publikáció szövegéből is, ha valaki szkeptikus.
"nem azonos azzal, amit egyesek önképzés címén művelnek, nagyon rossz hatásfokkal."
Tehát azt állítod, hogy az egyetem csak azt mutatja meg kulcsszavakban, hogy mit kellene tudnod és hol kellene keresned, hiszen ettől függ az a bizonyos hatásfok, de van ezer jobb mód és anyag, ami által az adott dolgot megértheted. Köszönöm szépen, hogy megerősítetted a mondandómat, pontosan erre gondoltam.
"sokan azt nem ismerik fel, hogy épp az agyi kapacitásuk túl alacsony az egyetemi tananyag befogadásához, épp ezért van szükségük több otthoni gyakorlásra és Youtube videók nézegetésére."
Hálás vagyok érte, hogy biológus diplomám is van, szórakoztató nézni, ahogy olyan állításokat tesztek, ami szembemegy az emberi szervezet működésével. Ott kellene abbahagyni a szájalást, ahol a tudásotok és a tudományterületetek véget ér. Kár, hogy akkor 2 oldal helyett 2 mondat lenne a jogos és nem bontakoztathatnátok ki ezt az arroganciával kevert életképtelenséget.
#95
"Az ugye nem lehet opció, hogy a saját lelkiismeretességed vagy kíváncsiságod legyen az oka annak, hogy valamit meg akarj ÉRTENI?"
Nem lehet opció, mert az átlagról beszélünk, nem a ritka kivételekről.
Az átlag meg éppen olyan, hogy kerüli a tanulást, a terhelést. A rövid távú előnyöket keresi. Ezért nem jön össze sokaknak a jó érdemjegy, sok esetben még a rossz, a kettes sem. És akkor hol vagyunk azoktól, akik önképzést folytatnak?
A 89-es remekül leírja. A 95 %, pár nap, két-három hét vagy hónap után feladja.
A biológia tudásod itt nem sokat ér.
A tanulás folyamata a hibás. Na meg a peremfeltételek sem kedveznek az önképzőknek. Ahol nincs számonkérés, ott nem lesz teljesítmény sem. Ez így van, amióta világ a világ. Három-öt év anyagát szintén nem lehet felszívni hat-tíz hónap alatt.
Az egyetem módszeres tanulást biztosít, az öntanuló viszont belátásos alapon próbál tanulni, ráadásul tök egyedül. Bármiféle pszichés, kollegiális, formális, intézményi támogatás nélkül. Egy öntanuló a sikereit, kudarcait nem tudja megosztani hozzá hasonlókkal. Még azt sem tudja, hogy jó úton jár-e? A sikertelenség garantált.
Amivel meg a magadfajta házal, az bizony kínosan kevés.
94, minden szavad igaz!
A probléma ott van ezekkel a 'héroszokkal', hogy abszolút nincsenek belátással, nincs realitásérzékük. Vagy az, hogy egyszerűen, lusták. Akik tényleg jó képességűek, azoknak mondani sem kell semmit, ha belecsöppennek egy fejlesztői közegbe és rálátnak a dolgokra, képet kapnak az egész eszenciájáról, akkor azonnal integrálódnak valami iskolába, mert felismerik, hogy maguktól képtelenek lesznek elérni a vágyott szintet. A gond rendre azokkal van, akik nagy garral verik a horpadt mellüket, a semmire. Pedig, a tudáshoz vezető út első lépését akkor és csak akkor teszik meg, amikor már maguktól felismerik saját szakmabeli tudatlanságukat, a képességeik hiányát és ezen az állapoton szeretnének változtatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!