Programozók miért tántorítanak el mindenkit itt gyakorin, akik programozónak szeretnének állni?
#1: Utóbbi napokban olvasgattam ilyen kérdéseket (5-10 évvel ezelőttiek is voltak közöttük), majd kikeresem a konkrét hozzászólásokat, ha kíváncsi vagy. A legutóbbi:
https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas..
Itt #2, #14
OK, lehet, hogy túlzásba estem, és valójában csak minden 10. hozzászólás negatív, de akkor is megütköztem rajtuk.
3-as, 4-es középiskolai matekkal simán mehet programozónak.
Kicsit el van túlozva ez a "ha a matekhoz nem értesz nem lesz belőled programozó" dolog.
Nyilván ez függ attól hogy milyen programozási területre szeretne menni az illető, mert ha 3D-s játékokat akar készíteni akkor valóban szükség van rá, de ha pl. webes részen szeretne programozni, vagy kisebb alkalmazásokat amik mondjuk nem pénzügyi területre szólnak alap matekkal simán meg lehet.
#3 sokan állítják, mert így is van, csak néhány területen kell komoly matek. Mondjuk az utóbbi 3-4 hónapban mi volt a legkomolyabb(matematikai szempontból) feladat amit el kellett végezned, és milyen területen dolgozol? Utoljára hang terjedés szimulálására kellett csinálnom egy leegyszerűsített(~gyors) modellt, a matek része első osztályos gimis anyag volt kb és egy óra alatt kész voltam vele, aztán 16-17 órát töltöttem az optimilazilással.
Van terület ahol kell komoly matek, természetesen, de a legtöbb nem ilyen. Senki sem mondja hogy a péknek nagyobb szüksége van a matekra mint a programozónak, csak épp nem kell matematikusnak lenned ahhoz hogy jó programozó legyél.
"Kicsit el van túlozva ez a "ha a matekhoz nem értesz nem lesz belőled programozó" dolog."
LOL
A matek szükségességét már itt tapasztalni lehet. Elég csak 1-2 valóban szakmai kérdés thread-jébe beleolvasni.
Az ilyen kérdéseknél megy a nyálverés sok sok embertől, hogy nem kell matek, aztán ugyanezek az emberkék valahogy nem igazán domborítanak a szakmai kérdéseknél. Véletlen volna ez? Aligha.
Senkit nem tántorít el itt senki, ha programozó akarna lenni.
Amiről te beszélsz - csak görbítesz erősen - az az, hogy kis wannabe szerencsétleneknek van elmagyarázva, hogy mire számíthatnak, hogy attól még nem lesz belőlük programozó, mert leülnek a kis gépük elé és megnéznek tíz videót, meg olvasgatják a gyk programozás rovatát.
Mert ezek az emberek nem programozók szeretnének lenni, hanem azt a részt akarják sunyin kikerülni, ami valóban programozóvá tenné őket. Tanulás nélkül nyalnának fel havi fél-egy millákat, tanulás és tudás nélkül szeretnének jól keresni, élvezni az ezzel a szakmával járó presztizst, tehát vetés nélkül akarnának aratni.
"Az ilyen kérdéseknél megy a nyálverés sok sok embertől, hogy nem kell matek, aztán ugyanezek az emberkék valahogy nem igazán domborítanak a szakmai kérdéseknél. Véletlen volna ez? Aligha."
Egy anonim oldalon Te mégis honnan tudod, hogy ki hol és mennyire domborít?
Csak nem az rosszindulat pöfékel belőled, hogy évekig tanultad a matekot mégsem jutsz 1-ről a 2-re, mint programozó, mert ahhoz bizony ezeregy fontosabb skill van, mint a magas szintű matektudás?
Mondom ezt úgy, hogy én az ELTE IK-n végeztem, ahol rengeteg matek van és azóta sem használtam a 95%-át.
#8:
Mondjuk onnan lehet tudni, hogy a jelenlegihez hasonló témájú threadekben mindjárt akad 10 hozzászóló is, aki bizonygatja, hogy nem kell matek, meg hogy 4 hónap alatt el lehet jutni a junior szintig, de ahol valóban matek kell a problémához, ott meg akad egy-két hozzászóló, de ők sem ezek köreiből kerülnek ki.
Nem a rosszindulat beszél belőlem, hanem a realitásérzék. Én a valóságot írom le, amikor figyelmeztetek embereket, hogy ne reméljenek állást hat havi vergődésük után, vagy amikor azt tanácsolom nekik, hogy inkább menjenek egyetemre, főiskolára, vagy felsőfokú szakképzés keretein belül sajátítsák el ennek a szakmának az alapjait. Mert úgy talán több időbe kerül, de biztosabb a siker és még biztosabb a hozzáértés.
Matek.
Az a gond, hogy te magad sem vagy képes felismerni, hogy az egyetem a matematika oktatással olyan készségeket fejlesztett ki benned, aminek nap mint nap hasznát látod, csak nem tudatosul benned. A matematika oktatásának nem csak ott lesz előnye, ahol komplex, nagy, bonyolult számításigényű feladatokat kell megoldani, de a sokkal szimplább mindennapi helyzetekben is érvényre jut a látásmód. Sok olyan dolgot zsigerből, reflex-szerűen alkalmazol, amiről vérpistike még csak nem is hallott.
"Az a gond, hogy te magad sem vagy képes felismerni, hogy az egyetem a matematika oktatással olyan készségeket fejlesztett ki benned, aminek nap mint nap hasznát látod, csak nem tudatosul benned."
Benned az nem tudatosul, hogy ez nem jelenti, hogy az egyetem jó, vagy hogy megéri. Oké, hogy az egyetemi matek fejleszti benned ezeket a készségeket, de azt a részét se felejtsük el, hogy erre alsó hangon 3 éved elmegy. Olyan három év, amit fordíthatsz koncentráltam szakmai fejlődésre is (amit sokan meg is tesznek az egyetem helyett), és akkor máris árnyaltabbá válik a kérdés, ki is van most előnyben: Az aki 3 évvel le van maradva, de jobbak a készségei, és rendelkezik némi valóban hasznos progelméleti ismerettel, vagy az, aki az elejéről fogva a 'lényegre' összpontosított, és a 3 év alatt tapasztalatot és referenciát épített. Én megjártam az egyetem padjait, de őszintén a mai napig nem tudom megérte-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!