Futárkodáshoz milyen biciklifajtát ajánlanátok?
Szegedről lenne szó, tehát sík terepről.
Országúti megteheti? Vagy esetleg crosstrekking?
Mindenképpen olcsó, használt, hogy ha el is lopják, minél kisebb legyen a kár. Ezen túl semmiképp nem széles gumikkal szerelt és/vagy teleszkópos. Minél könnyebb legyen, mert egész nap hajtod. Országúti vagy fitness és olyan, amin lehetőleg elől nincs váltó. Nem emiatt a mínusz 1-2 kiló miatt fogsz vele repülni, de Szegeden felesleges és úgyse használod majd, akkor meg minek.
Valamint fék nélküli "fixi" se.
Egysebességes, fékkel szerelt akár lehet is, de szerintem nem árt ha van néhány sebesség, különben vagy az elindulás és felgyorsulás lesz nehezebb a kelleténél vagy nem tudsz vele elég gyorsan haladni amikor tudnál.
De, széles gumikkal, mert szegeden van sok villanyossín és nagyot fogsz koppanni, ha megtalálod.
Ha logikusan gondolkoznál akkor "női" vázasat vennél Nexus 3-al, mert az a legpraktikusabb Szegeden. Lámpánál is tudsz váltani, van egy sima, egy hídmenet és egy hátszeles fokozat. Elöl dobfékkel, hogy esőben is működjön. Az "ülő" testhelyzetnél tudnál a legjobban a közlekedésre is figyelni. Tisztességes sárvédő elöl-hátul, és nem a seggvédős kamuműanyag. Csomagtartókosár elöl-hátul.
De úgyse olyat fogsz venni, hanem amilyet a többi ökör is, mert mindent és mindenkit letojva kell menni keresztül árkon-bokron és legfőképpen Kresz-en. Meg egyébként is, ciki lenne ugyebár...
Az agyváltót azért nem ajánlom, mert elég nagy a belső ellenállása. Mindamellett, hogy vannak előnyei tényleg, pláne télen.
A széles gumit abszolút nem javaslom, teleszkópot még kevésbé.
Nyilván a villamossínnél észnél kell lenni. 28 vagy 32 mm széles teljesen jó. Slick lehetőleg, aszfaltra fölösleges bármilyen rece, a kerékpár guminál nem jellemző a vízen futás. Hóban segít, de az extrém ritka ma már sajnos.
Nekem a a női váz - nőként - kényelmetlen. Ha megállok, kézzel kell fogni, míg a férfi vázat fogom a combommal és szabad a kezem. Másrészt ugyanolyan erős váz súlya nagyobb női változatban. A súly főleg lépcsőzésnél fontos, nem tudom, Szegeden ez mennyire szempont.
A váltót (elöl 28-48, hátul 14-28) én sík utakon (+hidak) is használom, mondjuk elöl a 28-ast már nem, de a 38-48-at igen.
Kezdőként természetesen legyen 2 db féked. Ha nagy leszel, majd meggondolhatod, hogy kell-e. Hogy szabadon futó vagy örökhajtó, az ízlés dolga, de az örökhajtós biciklire is lehet féket szerelni.
Ülő testhelyzet nehéz hátizsákkal nagyon fárasztó. Előre dőlve nem húzza a súly a vállad annyira.
Nekem a V-fék városban jobban bejön (jobban fékez és forgalomban életmentő lehet), mint a patkó, emiatt meggondolnám a trekking vázat. De egy jó minőségű patkófék megteszi, csak cseréld le a gyári Altenburgert (gyakori régi típus) valami izmosabbra.
Viszont a koskormány is bejön, ha sokat megyek, mert sokféleképpen lehet fogni, nem fárad el a kezem. Azt kicsit nehéz a V-fékkel összehozni.
Szerencsére nincs a gumi ráhegesztve a biciklire, országútira is lehet szerelni kicsit dagibbat (amennyire a váz engedi), trekkingre is vékonyat. Maximum nem szokás.
Szerintem, ha a kérdező hosszú távon futárkodni fog, úgyis kialakul az ízlése, hogy milyen biciklit szeret. Szóval annyi a fontos, hogy most az első futárbiciklire (ami még biztosan nem lesz ideális, hiszen nem tudhatja még, mi a jó neki) ne költsön túl sokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!