Van értelme XC-re ilyen erős fékeket tenni?
Van egy középkategóriás 29-es merevvázas XC biciklim, aminek nagyon jó a felszereltsége és nagyon minőségi alkatrészekből van összerakva, viszont a fékeket sajnos nagyon kispórolták belőle az árához képest.
Shimano Altus MT201-es fékek vannak rajta (ami ugye egy nagyon alap fék, kb. 10-12 ezer forint körül lehet darabja fékkarral meg mindennel együtt) A féktárcsák mérete pedig 180mm (elöl) és 160 mm (hátul). Bár ezek standard XC méretek, szóval ezzel nincs baj.
És eléggé rossz a fékerő, kb. ugyan olyan mint az előző olcsóbb decathlonos biciklimen, amin tektro fékek voltak. Az is még rátesz a dologra, hogy alapból kicsit nehezebb ember vagyok az átlaghoz képest.
Tehát arra gondoltam, hogy fejleszteném a fékeket, mert ez így lassítani jó meg minden, de azért egy technikásabb meredek lejtőn nem bíznám rá magam. Szóval vennék rá előre-hátra 4 dugattyús Deore vagy Magura fékeket, illetve az első féktárcsát cserélném 203mm-re (a villa bírná, olvastam a gyártó oldalán), a hátsót pedig 180mm-re.
Lenne értelme ilyen fékeket tenni rá? Mert ezek a teljesítményű fékek és méretű féktárcsák inkább trail/enduro kategóriába mennek már át.
Én spec elég "fékbzi" vagyok, nekem olyan fogalom nem létezik, hogy túl erős fék, ha amúgy jól szabályozható.
Csak azért meg kell maradni a realitások talaján.
Ami képes kis kézerővel is, kézfárasztás nélkül blokkolni a kerekeket, akár felmelegedve is, annál jobb nem kell, értelmetlen kiadás.
Szerintem a 180-160 mm-es első-hátsó tárcsaméret mindenre elég, ha a fékkar, féknyereg és betét jó.
A nagyobb tárcsaméreteket szerintem a DH-ban is csak a túlzott elmelegedés elkerülése indokolja.
Szóval a fékkar és féknyereg cseréje megokolt lehet, de a tárcsaméretet növelni szerintem értelmetlen, főleg, hogy a nyerget kiemelő adapter csökkenti a nyeregrögzítés merevségét, nehezíti a párhuzamos beállítást, hajlamosabb lesz a berezgésre is, az meg éppen hogy ronthatja a fékteljesítményt.
Mindegyik fékem (Deore, XTR, Sram Level) 2 dugattyús és 160-as, 180-as tárcsákkal megyek.
Néha érzem a felmelegedést, de ez abban nyilvánul meg, hogy keményebb a fékkar, a fékerőből nem vesztek.
Vagyis régebben éreztem a Deore féknél, de lehet, hogy már nem húzom feleslegesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!