Van értelme mountain bike-on hátul 4 dugattyús tárcsaféknek?
2 ujjas fékkarokat használok, jelenleg egy XC bicóm van és 100 kiló körül vagyok, de elől hátul is csak 2 dugattyús fékjeim vannak. Elöl 180 hátul 160mm es tárcsák vannak és még nem nagyon éreztem őket kevésnek.
Persze egy nehezebb, nagyobb össztelós bringával, egy komolyabb downhill pályán, 1 ujjas kart használva nyilván látom az értelmét egy 203 as vagy akár 220 as tárcsának, 4 dugattyús fékkel, de hátra valahogy még egy nehéz e-bikeon sem igazán látom hasznát.
Fölösleges. 2 dugo is böven blokolkoll es adagolható is marad.
Bár valljukbe a 4es XT azért elég impoáns latvány.
A normális tárcsafék nem sikít(max akkor ha sram és az is csak ha vizes),viszont sokkal megbízhatóbb és erősebb. Ha lightos xc-nél vagy túrázgatásnál egy kicsit is durvábban használod a biciklit,akkor garantáltan nem elég a V fék.
Hogy a kérdésre is válaszoljak:Szerintem felesleges, xc bicókon előre sem kell a 4 dugattyú.
Garantáltan eleg.
Jól beallított V-fek blokkolja a kereket, mibkell több?...
Ez fék minőségét nem lehet annyival letudni, hogy blokkolható vele a kerék. Versenyeztem V-fékkel is, de nem felejtem el, amikor nekem beállt a kerék, mert a féknél felgyülemlett a trutyi, a tárcsafékes meg vígan eltekertek mellettem.
Arra is emlékszem, amikor egy hosszabb lejtőn, ahol sokat kellett fékezni, a végére fájta az ujjaim. (Jobb villa, jobb V-fék már kisebb fájdalmat eredményezett.)
Most egy ujjal fékezek, jobban tudom fogni a kormányt és sosem fáradnak el az ujjaim a fékezéstől.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!