Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mi a véleményetek erről?

Mi a véleményetek erről?

Figyelt kérdés

MTB-n kicseréltetni az első váltó hármas fogaskerekeit az egyes fogazatra amelyiken nemkell váltani?

Gondolom akkor az egész váltó részt is cserélni kellene ugye?

Köszi szépen a válaszokat!


febr. 7. 07:02
 1/7 anonim ***** válasza:
82%
Így van! 1 x 11 vagy 1 x 12-es rendszerre való átáláskor a hátsó váltót is cserélni kell, mivel hátul nagyobb áttétel-tartományt kell tudnia kezelni. Akár Shimanoban, akár SRAM-ban gondolkozol, mindkettőnek vannak ilyen váltói, sőt, ma már szinte csak ebbe az irányba fejlesztenek a gyártók, de tudni kell, hogy elég drága és jobban "eszi" a láncot, mint a 2x-3x rendszerek. Cserébe nem kell baszakodni az első átdobó állítgatásával és az első fogaskerék tisztítása is lényegesn egyszerűbb. Azt viszont vedd figyelembe, hogy egy 1x12-es rendszer sík úton elég "lassú" lesz, így a haladás egy ilyen bringával nem olyan, mint egy 3x9-es váltóval. Az 1x rendszerek előnye terepen jön elő, ahol az állandó rázkódás miatt az első átdobók rendre elállítódnak és a váltás gyorsaságán is sok múlik. Kérdés, a te felhasználásodnál ezek közül az előnyök/hátrányok közül melyik kerül túlsúlyba.
febr. 7. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a választ és a felvilágosítást is! 😏
febr. 7. 09:11
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Lánckerék az a fogaskerék...

Gyakorlatilag mindent cserélni kell.

Hajtómű, hátsó váltó, a hátsó váltó váltókarja, hátsó lánckerekek, lánc, talán kazettatest is, ...

És igen, a vékony lánc hamarabb kopik és drágább. Ezért nem váltok még én sem 3x9-ről.

Csak a divat miatt ne válts!

febr. 7. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
0%
A kérdés helyesírásilag kifogásolható.
febr. 8. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Lehetséges a helyesírásban vannak hibák de a véleményem szerint ez nem tollbamondás.

Még 1x köszi szépen a válaszokat mindenkinek!

febr. 8. 08:50
 6/7 tothp ***** válasza:
72%

Attól függ mit akarsz.

Ha csak az áttételt cseréled szimpla lánckerekesre, és megelégszel a megmaradó 7-8 (9) fokozattal, ami marad hátul, akkor ennyi...

Sőt, ha szerencséd van a meglévő hajtóművedről simán le lehet bányászni a felesleges lánckereket. Csavarosnál egyértelmű. Ha szegecselt, akkor azt kell lefúrni. Ponthegesztettnél macerásabb. De akkor tényleg csak elvenni kell belőle. szinte ingyen.


Ha a sort is cserélnéd, akkor kazetta, lánc, váltókar a minimum. De esélyes, hogy új kereket is kell fűzni, mert az agy sem lesz megfelelő.

febr. 9. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Szerintem hagyom úgy ahogyan van....ugyanis tetszik az ahol elől csak egyes fogaskerék van,De ahogyan itt olvastam akkor lenne mérvadó ha terepeznék is vele.

De arra nagyon nem használom, így megfelelő ami van gyárilag.

febr. 9. 18:50

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!