Sokan miért nem tudják elképzelni, hogy egy sportra való bicikli miért drága?
600 ezerért akarok használtan egy DH biciklit venni, de akiknek ezt elmondtam, elszörnyülködve néztek, és kérdezték, mi kerülhet ennyibe egy biciklin. (pedig az újak ennek a három-négyszeresébe kerülnek ma már) Meg jöttek a szokásos dolgok, hogy ebből autót lehet venni, meg hogy száz ezerért lehet venni ugyan ilyet és csak lehúzás. Mióta űzöm ezt a sportot, rájöttem, hogy laikusoknál ilyen szempontból nagyon érzékeny ez a téma valamiért, de például olyat még nem láttam, hogy azt kérdőjelezik meg, hogy a 200 milliós luxus autó miért annyi.
Szerintetek ennek mi az oka, hogy a drágább bicikliket ilyen nehezen fogadja el sok ember?
90es evekben mindenki 20 ezres paripakon ült? És mi akik akkor voltunk fiatalok, bizony csináltunk is azzal is hajmeresztő dolgokat... így aki már nincs benne, az nem tudja mennyit változott azóta a sport.
Amúgy nekem csak a munkába járósom 400ban áll edsig :D
"90es evekben mindenki 20 ezres paripakon ült"
Hát, annyira nem, ha jól emlékszem, akkoriban vettem ennyiért komplett 300EX szettet a lóra. :D
És irigyelte a nép, pedig akkoriban is az "alja" volt és Dura-Ace volt az álom.
1darabtól utolsóig próbaképp építettem egy bringát bruttó ár kábé 178ezerben állt meg!!!egyedi darab ilyen nem jöv szembe veled az utcán-nagyjából jó passzol 70%ig-kisérlet volt örülök neki-de pl a mai korban már a versenyző srácok ha alap történetnél maradunk xco/xcm már giant kell ilyen kerék olyan teleszkóp aláírom verseny geó a legfontosabb-és aznilyen bringa használtan kezdődik 300ezer forint/1000euró
ez tény viszont szerintem külföldön jobban belenyúl a szponzor a zsebébe tehetségnél támogatottnál még jobban(gondolom ingyen)itthon sértődjenek meg
de a kisker úgy nagyker is meg talán a klúb is húzni fölözni akar és akkor az "edző"néz értetlenül a végén....
nekem ez jött le!
Én olcsó bringával közlekedek, a hobbim a futás, a túrázás ésa fotózás, és totál megértem miért vesz valaki hobbi célból drága bringát, én is veszek drága cuccokat sajat hobbijaimra. Aki autóval hasonlítgatja, az a Maslow piramis meglehetősen alacsony szintjén lehet, mert nem érti a hobbi fogalmát, hiszen a hobbi bringa elsősorban nem közlekedési eszköz, nem a 600 ezres autóval lehet összevetni, hanem egy hobbiból tartott sportkocsival.
A másik oldalát is rühellem, mikor a hobbi bringás (behelyettesíthető más hobbi is) sznoboskodik, osztja az észt laikusoknak, hogy X összeg alatt nem szabad közlekedési célra bringát venni, ha valaki annyit tud rá szánni. Ha valaki nem sznob, hanem tényleg komoly bringás, az az ellenkező végletet is érti.
20 ezerért csak a 90-es évek elején lehetett bringát venni. A '96o-os canti fékes, acél, full merev bringám 42e volt. '98-ban már egy százassal drágább bringát vettem.
Annyi a különbség, hogy a '90-es években volt a Nagymező utcában egy bolt, ami olyan bringákat arult, amit később csak a Cora, Tesco és társaik.
nagymező utcához nekem is szép emlékek kötnek!!!
giant/altrix kereskedés
1,5 millio lett a bringam aranak a vege, mire osszeraktam azokbol az alkatreszekbol amikre vagytam ... kozben 2 eve csak porosodik a kisszobaban, mert mar nem is kerekparozom :)
Eladni nem lehet, mert nincs ra fizetokepes kereslet, ugyhogy megmarad az utokor szamara.
Kerekparozas technikai sport. Minel jobb technikat hasznal valaki, annal melyebben kell a zsebbe nyulni. Versenyzoknel nem szamit, mert az egyesulet allja a szamlat, maganember pedig annyit kolt ra amennyit az anyagi lehetosegei megengednek.
16:
Az első váltós bringám egy gagyi "mountain bike" volt, 15 ezerbe került 96 körül. Igen, tényleg gagyi volt, de akkor gyerekkoromban másoknak is hasonló volt jó esetben, rossz esetben valami régi egysebességes Csepel. Futó edzőm mesélte, hogy a 80-as években simán volt egy csomó ember, akik triatlon versenyen indultak kemping bringával. Mert csak olyanjuk volt. 2003-ban pedig 55 ezerért vettem egy Merida trekking biciklit, azóta már sokmjnden le lett cserélve, de máig ezzel közlekedek.
96-ban a 42 ezer az olyan, mint most az 500 ezer, ha a bérekhez viszonyítod. Kb. 3 havi bruttó minimálbér. Ezt akkor is nagyon kevesen tehettéo meg, most is. Hangsúlyozom, én teljesen megértem, hogy ha valaki hobbira relatív sokat költ, arra nem tartom drágának a 600 ezres, sőt a 2 milliós bringát sem, de azért érdemes azt is észben tartani, hogy mi a realitás a tömegeknek, vagy azoknak, mint én, akik szimplán nem szánnak erre sokat, közben más a hobbikuk, arra pedig igen.
18:
Nem csak profi versenyzők vannak. Az én versenyző ismerőseim tájbringa + mountain bike vonalon mozognak, tájbringa utanpótlásban többük EB érmes volt annk, manapsag felnőttben is ott vannak a világversenyeken, volt amelyikük kapott ezt-azt szponzortól, de a bringájukat mind maguk vették, illetve fejelsztették. Az alsó hangja belépő szinten 500 ezer Ft, vicces mert egyszer elindultam egy tájbringa OB-n öcsémtől kölcsönvett Tesco-s szintű, teleszkóp nélküli bicajjal, néztek rendesen, hogy ez mi a franc. Tervezem, hogy egyszer egy kisversenyen megjelenek BUBI + hegymászó sisak kombóban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!