Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Az nem irónikus ahogy a...

Az nem irónikus ahogy a Hamilton drukkerek azzal jönnek, hogy az FIA elcsalta Maxnak a VB címet?

Figyelt kérdés

Evek óta mindig vagy enyhébb ítéletekkel, vagy büntetlenül megúszott mindent Hamilton és a Merci, olyanokat, amikért másokat komolyan büntettek. Csak néhány példa, mert a Hamikton drukkerek nem ismerik be úgyse, mert ilyenkor érdekes mód homokba dugják a fejüket:


-Tavaly ausztriai futam: kiüti Albont, aki kipörög a kavicságyban, kap egy nevetséges 5 másodpercet.


-Vettel kanadai győzelmét elveszik, merthogy leszoritotta Hamiltont, miközben ugyanolyan íven ment Hamilton, mint amikor nem volt előtte közvetlen Vettel, ráadásul Vettelé volt a pozíció.


-Bahreinben 28 pályaszélesítéssel semmi baj nem volt, de Verstappen egyből visszaadta a pozíciót. Oké, legyünk korrektek, vegyük úgy, hogy előzésnél nem fért bele csak. Viszont a kövdtkező futamon Tsunoda vagy 2x szélesített pályát a középmezőnyben haladva, repült is az 5 másodperc büntetés.


-Abu Dzabi, a rajt után Verstappen szabályosan visszaelőz az egyenes végén, a kanyar csúcspont az övé volt, Hamiltonnak a külső íven engednie kellett volna, mert feladja a pozíciót a külső íven haladó ilyen esetekben, ezt még a brit kommentátorok is mondták, hogy vissza kell engedni, erre nemhogy nem engedte el, olyan szinten vágta át a kanyart, hogy több, mint egy másodperccel ment vissza Verstappen elé. Bezzeg multkor ugyanezért Verstappenek repült az 5 mp.


Ez csak pár eset, többet nincs is kedvem írni, mert a fanoknak 50 ilyen eset se igaz...


Szóval nem irónikus, hogy most jönnek ezzel a dumával, hogy az FIA ellenük volt? Eddig évek óta totál alkalmatlan módon össze vissza büntettek, semmi következetesség nem volt, erre csak most baj mindenkinek.


Meg azt mondják ajándék vb cím. Idén Verstappen nyerte a legtöbb futamot, ő volt a legtöbbször poleban, ő tette meg a legtöbb kört az élen. Rekordot döntött a dobogók számában, 18x senki nem állt egy szezonban dobogón még eddig. Mi kell még a Hamilton fanoknak, hogy tudomásul vegyék a tényeket?


Verstappen már rég vb lett volna, önhibáján kívül esett ki az élről Bakuban, 3 körrel a vége előtt, Hamilton csak 3. lett volna, 10 pont+ Verstappennek. Kiütötték Silverstoneban, vegyük úgy, hogy csak második lett volna, 18 pont + Verstappennek. Hungaroringen is minimum második, legrosszabb esetben 3. helyet hozott volna simán, de ugye amikor nem esett ki és nem nyert, akkor másosik volt mindig, kivéve ezt a 9. helyet, szóval itt is meg lett volna a második hely, +18 pont. Már Szaúd-Arábiába világbajnokként érkezett volna, miközben Hamilton rengeteget hibázott egész évben. Monacoi bohóckodás, bakui ajándék első hely eldobása, Ausztiában 4. helyes röhej, ráadásul egyszer majdnem el is dobta az autót, Silverstone Verstappen kilökése, Amerikába nem bírta jobb helyzetben megelőzni Verstappent. Verstappen csak az olasz futamon hibázott, az tényleg taktikai volt, ezen kívül a szaudi idömérő végén. Kb. ennyi. Akkor milyen ajándék címről beszélnek? A szezon nem az utolsó 4 futamból áll, azért mert érdekes módon valamit összehozott addigra a Merci, csak ki tudja honnan.



2021. dec. 16. 16:41
1 2 3 4 5
 21/44 anonim ***** válasza:
63%

"egy olyan helyzetben, ahol az újraindítás esélye 0%."

Már hogy lett volna 0%? Ez egy teljesen irreális kifogás, kizárólag a kötekedés végett.

Pont hogy szinte garantálni lehetett hogy nem fognak bevállalni egy biztonságiautós leintést egy ilyen évadra. Csak most Hamiltonnal szemben kivételesen a Red Bull és Verstappen jött ki szerencsésen egy váratlan helyzetből. A Merci pedig eltaktikázta magát a gumikkal, ennyi.

2021. dec. 17. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/44 anonim ***** válasza:
0%

Nem ártana egy kis szabályismeret. Az SC fázis első szakaszában nem tud elindulni a mentés, tehát nem azonnal indulnak menteni az autót. Először össze kell szedni a mezőnyt. Ez azért nem 20mp alatt történik meg, mert a versenyzőknek egy delta időt kell tartani kezdetben, mint VSC alatt. Amint összegyűlt a mezőny, tehát nem össze-vissza vannak a pályán, történik a mentés. Maga a mentésért és az ezekhez kapcsolódó folyamatokért nem Masi a felelős, hanem a verseny rendezője. Ő felelős az emberek biztonságáért, ő rendeli el a mentést, és jelenti, ha a pálya kész és a mentés befejeződött. Innentől kezdődik újra Masi feladata.

Szóval nincs az a matek a szabálykönyvek szerint, ami alatt ez az esemény megoldható lett volna ennyi idő alatt.


Ami a legfontosabb, hiába matekozol, a te fejedben hiába tudod az egész procedúrát összedobni hamar, az F1-ben nem így megy. Szabályok vannak, amik lassítják nagyban a történéseket, szabályok vannak, amik meghatározzák mikor történhet és mi, és ezek a történések nem is csak Masi-tól függtek (mint a mentés)

2021. dec. 17. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/44 anonim ***** válasza:
0%
Az pedig, hogy egy ilyen évad miatt szegik meg a szabályokat, hatalmas hülyeség. A korrupcióellenes megegyezés miatt az FIA nem hozhat olyan döntést, ami figyelembe veszi ezeket. Csak olyan indokkal írhatja felül a szabályokat, amik megfelelnek a sportkódexnek. Természetesen Masi még nem mondott semmit, bajban is van, mert ha ő is ezt mondaná, akkor az Európai Unióval kötött megállapodásnak nem felelnének meg, és a sportkódexnek sem, abból lenne csak botrány. Szóval találj ki valami olyan indokot, amik megfelelnek a szabályoknak.
2021. dec. 17. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/44 anonim ***** válasza:

"Az pedig, hogy egy ilyen évad miatt szegik meg a szabályokat, hatalmas hülyeség."

Pont ez az, hogy nem történt szabályszegés. Maximum nem szokványos, de nem szabálytalan eljárás volt.

Wéber Gábor összefoglalóját nem olvastad? Elég érthetően összeszedte, mi is történt:

[link]

2021. dec. 17. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/44 anonim ***** válasza:

Engem nagyon nem érdekel a Masi dolog. Nyilván azért van Ő abban a pozícióban, hogy tudja azt amit mi nem. Nekem átlag emberként nemkell tudnom a sport szabályokat.


Engem az foglalkoztat, hogy a Merci mi a ............-ért nem állt ki az 53. körben. Még Hamilton is káromkodott erre a döntésre egy jó hosszút.

Ha kiállnak, most ő a vb, függetlenül attól, hogy Max kint marad-e utána.

2021. dec. 17. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/44 anonim ***** válasza:
51%

Wéber Gábor csak a jogi hátterét elemzi, azt sem alaposan. Valóban van szabály, ami alapján felülírhatja az érvényeseket Masi. Ő ezt magyarázza, hogy mi alapján tehette meg, és mit tartalmaz ez.


Viszont az FIA által kiadott dokumentumokba, a sportkódexbe, EU törvényekbe... nem ment bele.

Az FIA dokumentumok elismerik, hogy Masi szabályt szegett, de jogosan (erről szól Wéber). Viszont a további indoklások nem felelnek meg Masi nyilatkozatának és a szabályzatnak. És még mindig nem támasztotta alá sportszakmai érveléssel, hogy mi alapján alkalmazta azt a szabályt, amiről Wéber is beszél. És ez lenne a kulcs, mert a hogyanokra kapunk választ (részben - Wébertől is), de a miértekre még nem kaptunk.

2021. dec. 17. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/44 anonim ***** válasza:
100%

EU törvényekbe? Tán létezik törvény ami megtiltja hogy az adott sportra vonatkozó szabályzat alapján járjon el a versenyigazgató? Vicces ahogy bármilyen szalmaszálba kapaszkodva próbálsz ragaszkodni ahhoz, hogy valami szabálytalanság vagy egyenesen törvénytelenség történt...


A miérteken meg mit kell magyarázni? Elég nyilvánvaló, hogy nem akarták biztonsági autó mögött zárni az évadot.

2021. dec. 17. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/44 anonim ***** válasza:
0%

A miérteket azért kell magyarázni, mert nem veheti figyelembe Masi, hogy SC mögött záródik-e a futam.

És egyébként létezik EU-s törvény, amit már többször is írtam. 2001-ben kötötték. Ez a korrupció ellen jött létre, hogy az FIA ne csináljon show-t, ami aztán jót tesz a bevételeknek. Tehát döntéseket csak sportszakmai indok alapján hozhat, minden egyebet kötelező figyelmen kívül hagynia. Tehát a miértek nem nyilvánvalóak, mert a törvény nem engedi, hogy Masi azt mondja.


Szóval elég sok szalmaszál van, bőven van mibe kapaszkodni, sportkódex megsértése, sportszabályzat megsértése, EU-s megállapodás megsértése.

Ha a Mercedes belement volna egy hosszú jogi procedúrába, akkor jöhettek volna a nagyon izzasztó magyarázkodások, mert ott már független bíróságon kellett volna kimagyarázni a döntések okát. Ami viszont most fog történni, hogy az FIA házon belül vizsgálja ki Masi döntéseit, ami sokkal finomabb lesz, mint egy pereskedés.

2021. dec. 17. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/44 A kérdező kommentje:

"Tehát döntéseket csak sportszakmai indok alapján hozhat, minden egyebet kötelező figyelmen kívül hagynia"


Sportszakmai indokok alapján egy 0 pontos különbségű vb. pontversenyben megengedte a versenyzőknek, hogy ne egy szutyok SC mögött fussanak be. Ennyi. Pont a Merci sírt többek közt emiatt, ha jól olvastam annó, hogy ha lehet ne SC mögött érjen véget a futam. Ebben megegyeztek a legtöbb csapattal. Ez történt most, erre sírnak...

2021. dec. 17. 18:55
 30/44 anonim ***** válasza:
0%
A csapatok azért akarják, mert nekik ebből van a bevétel egy nagyon jelentős része, nekik kereskedelmi érdekük ez. Viszont az nem sportszakmai indok, hogy Masi azért írt felül néhány szabályt, hogy ne SC mögött érjenek be. Miért nem fejeződhetett be úgy, ha a szabályok azt diktálták? Mert a csapatok kereskedelmi érdeke? Ez nem válasz, mert rosszul nézne ki a tv-ben, ez sem válasz, mert ezek kereskedelmi jellemzőjű indokok. Egyébként azért nem találsz indokot, mert valószínű nincs. Vagy még nem tudta megindokolni senki, Masi sem eddig, szóval nekünk halandóknak ez biztos nem fog menni.
2021. dec. 17. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!