Az nem irónikus ahogy a Hamilton drukkerek azzal jönnek, hogy az FIA elcsalta Maxnak a VB címet?
Evek óta mindig vagy enyhébb ítéletekkel, vagy büntetlenül megúszott mindent Hamilton és a Merci, olyanokat, amikért másokat komolyan büntettek. Csak néhány példa, mert a Hamikton drukkerek nem ismerik be úgyse, mert ilyenkor érdekes mód homokba dugják a fejüket:
-Tavaly ausztriai futam: kiüti Albont, aki kipörög a kavicságyban, kap egy nevetséges 5 másodpercet.
-Vettel kanadai győzelmét elveszik, merthogy leszoritotta Hamiltont, miközben ugyanolyan íven ment Hamilton, mint amikor nem volt előtte közvetlen Vettel, ráadásul Vettelé volt a pozíció.
-Bahreinben 28 pályaszélesítéssel semmi baj nem volt, de Verstappen egyből visszaadta a pozíciót. Oké, legyünk korrektek, vegyük úgy, hogy előzésnél nem fért bele csak. Viszont a kövdtkező futamon Tsunoda vagy 2x szélesített pályát a középmezőnyben haladva, repült is az 5 másodperc büntetés.
-Abu Dzabi, a rajt után Verstappen szabályosan visszaelőz az egyenes végén, a kanyar csúcspont az övé volt, Hamiltonnak a külső íven engednie kellett volna, mert feladja a pozíciót a külső íven haladó ilyen esetekben, ezt még a brit kommentátorok is mondták, hogy vissza kell engedni, erre nemhogy nem engedte el, olyan szinten vágta át a kanyart, hogy több, mint egy másodperccel ment vissza Verstappen elé. Bezzeg multkor ugyanezért Verstappenek repült az 5 mp.
Ez csak pár eset, többet nincs is kedvem írni, mert a fanoknak 50 ilyen eset se igaz...
Szóval nem irónikus, hogy most jönnek ezzel a dumával, hogy az FIA ellenük volt? Eddig évek óta totál alkalmatlan módon össze vissza büntettek, semmi következetesség nem volt, erre csak most baj mindenkinek.
Meg azt mondják ajándék vb cím. Idén Verstappen nyerte a legtöbb futamot, ő volt a legtöbbször poleban, ő tette meg a legtöbb kört az élen. Rekordot döntött a dobogók számában, 18x senki nem állt egy szezonban dobogón még eddig. Mi kell még a Hamilton fanoknak, hogy tudomásul vegyék a tényeket?
Verstappen már rég vb lett volna, önhibáján kívül esett ki az élről Bakuban, 3 körrel a vége előtt, Hamilton csak 3. lett volna, 10 pont+ Verstappennek. Kiütötték Silverstoneban, vegyük úgy, hogy csak második lett volna, 18 pont + Verstappennek. Hungaroringen is minimum második, legrosszabb esetben 3. helyet hozott volna simán, de ugye amikor nem esett ki és nem nyert, akkor másosik volt mindig, kivéve ezt a 9. helyet, szóval itt is meg lett volna a második hely, +18 pont. Már Szaúd-Arábiába világbajnokként érkezett volna, miközben Hamilton rengeteget hibázott egész évben. Monacoi bohóckodás, bakui ajándék első hely eldobása, Ausztiában 4. helyes röhej, ráadásul egyszer majdnem el is dobta az autót, Silverstone Verstappen kilökése, Amerikába nem bírta jobb helyzetben megelőzni Verstappent. Verstappen csak az olasz futamon hibázott, az tényleg taktikai volt, ezen kívül a szaudi idömérő végén. Kb. ennyi. Akkor milyen ajándék címről beszélnek? A szezon nem az utolsó 4 futamból áll, azért mert érdekes módon valamit összehozott addigra a Merci, csak ki tudja honnan.
Nem értem a Hamilton fanokat, hogy miért mindenki a lekörözöttekkel jön.
A baleset az 53. kör végén volt, 5 körrel a vége elött.
ITT kellett hozni egy döntést, hogy kerékcsere, vagy kint maradás.
Szezonzáró verseny, sporttörténelmi esemény, egyértelmű volt, hogy nem lesz SC alatt befutó.
Az 56. és 57. körben lévő vitatott kiírásoknak nincs köze az 53. körben meghozott döntéshez, de a matek sokaknak nem az erőssége.
Ez még minsig hihetetlen, amit napok óta művelnek a Hamilton fanok. Bezzeg Silverstone után lapoltak, meg a Hungaroring is egy olyan eset volt szerinteük, ami "megesik néha". Az, hogy Verstappen minden túlzás nélkül eldobott idén alsó hangon 50 pontot önhibán kívül, az nem baj, szerintük az meg se történt. 🤣 Az, hogy egy szezonban 18 dobogót soha senki, még Lajos az űrmercivel se tudott elérni, az se zavarja őket, de persze az, hogy az utolsó körben ez pont így alakult, ez egy csalás szerintük, ezt a vb-t csak ő érdemelhette volna meg stb. Igaz, hogy a tények alapján semmilyen mutatóban nem volt idén jobb, matematikai csoda, hogy a pontszámok így alakultak, mert totál Verstappen volt látványosan a jobb idén.
Jönnek itt kapaszkodóként a piros zászlóval is sok fan, hogy az kellett volna, mert akkor "egyenlőek" a feltételek. Persze, nektek az az egyenlő feltétel, hogy a roppant érdekes módon hirtelen annyira feljavult Mercivel "egyenlő" feltételek mellett rommá veri valaki a mezőnyt. Csak tudnám mit találtak az utolsó 4 futamra, ha eddig a fasorba nem voltak...
Meg a másik dolog, hogy a piros zászló az nem viccből van. Nem a show műsor miatt lengetik be, hanem akkor, ha valami olyan történik, ami miatt a pálya azonnal alkalmatlanná válik versenyzésre vagy akkora a baleset, hogy Safety car mellett körözgetni kellene vagy 15-20 kört is, mire helyreáll. Ilyen eset pl., ha sérül egy gumifal nagy tempójú kanyarnál, vagy amikor sok balesetet okoznak a deffektek, és emiatt inkább pirosat rendelnek el, hogy ne legyen több baleset, cseréljen inkább mindenki kereket, mint Bakuban.
A piros zászló eleve azóta lett ennyire szokás, amióta a Libertyé a forma 1. Én 20 éve nézem majdnem, de eddig soha nem láttam ennyi piros zászlót, mint az elmúlt 3-4 évben. Régen ha 5 autó törte össze magát, és egy romhalmaz volt az egész pálya, akkor is sokszor csak safety car volt, ma meg egy gumifal koccolásra egyből jön a piros. Nyilván túlszabályozás a biztonság miatt, de ez a Latifi eset akkor sem ért volna pirosat. Ez egy sima SC szakasz, ebben igazuk volt a bíráknak. Azt meg csakugyan gondolhatták volna, hogy egy betonfalas szakasz, ahol alacsony tempóval érkeznek, ha nem sérül, és az autó darabjai sincsenek szanaszét hullva a pályán, akkor újra fognak indítani egy bajnoki döntő futamot, mert az vicc lenne, ha SC möhött futnának be. Én azon csodálkoztam, hogy mit szórakoznak annyit, egy ilyen balesetet 2 kör alatt el kell takaritani egy rutintalan brigádnak is. Ha Hamilton bejött volna, friss gumin Verstappen mögött egyből támadhatott volna, de mondok jobbat. Nem is SC alatt kellett volna bejönni, hanem virtuális alatt. Az 2 körön át ment a tábla, egyszer se jött be Hamilton, pedig akkor 10 mp felett vezetett. Ott akár első lehetett volna a kiállás után is, de ha nem is, akkor még volt vagy 25 köre kb. előzni.
Az 53. körben - mikor dönteni kellett - milyen szabàly szerint is volt lehetetlen a késöbbi újraindítás?
Nincs olyan szabály, hogy
szigorúan 5 kör a SC!
Lehet 2, 3, 4 kör is.
Szóval csak REMÉLTÉK, hogy hosszú lesz a mentés.
Ha nem gyullad ki Latifi bal elsője, és picit jobban sietnek, már az 57. körben verseny lett volna.
Az ütközésekért hiába bántjátok az FIA-t, nem az FIA tehet róluk, ráadásul az ütközésekre nincs leírt szabály, mert minden eset más. Ezért van annyi fura eset. Minden hétvége előtt összehívnak pár random embert, akiknek köze van a forma1-hez, köze van az adott pályához, és akinek köze van a szabályokhoz. Minden hétvégén más emberek vannak és másokkal. És az ő mérlegelésük dönt egy egy esetben. Tehát nem írott szabály alapján döntenek és mindig mások.
Az SC szabály nem azt határozza meg, hogy hány kör lehet az, hanem, hogy mikor kezdődhetnek a folyamatok mögötte. Egyébként a szabályok szerint lehetséges lett volna az újraindítás az 58. körben leghamarabb. Tehát az újraindítás pillanata lett volna a leintés.
Szabály szerint, szabály szerint...
A világon nincs olyan szabály, ami alapján az 53. körben biztosra lehet venni az SC utáni befutót.
Ez csak kockáztatás volt.
Ha 2 kör alatt kikapják onnan Latifit + 1 kör a lekörözetteknek, akkor az 57. körben már verseny van.
A szabály szerint nem lehetséges a +1 kör a lekörözöttnek. Minimum +2 kör, és akkor ott vagyunk, hogy az 58. kör az újraindítás, ami a leintés is.
Általában elég jól előre tervezhető, hogy mikor van újraindítás, nem is ember számolja, hanem mesterséges intelligencia, ahogy mindent is manapság.
És ha az 58. kör az újraindítás, még akkor is rövidebb lett volna az SC fázis, mint szokott, hiszen mindent meg kell tenni, hogy ők felérjenek, az akkor már +3 kör. A számítógép ezért elég nagy esélyt adhatott neki, hpgy nem kerül sor újraindításra. És mint láttuk, ki is jött volna, ha jön Masi az új döntéseivel, amit ott talált ki, de Masi hirtelen szabály felülírását nem lehet szimulálni, mivel senki nem lát a fejébe.
Azért pár matek lecke szerintem nem ártana!
Ha 2 kör alatt kiszednek egy kocsit, és 2 kör alatt visszaveszik a kört a sereghajtók, akkor az 58. körben tisztán verseny van.
Szóval az 53. körben rosszúl döntött a Merci, mert a matek szerint kijön az újraindítás.
Az egyetlen dolog amiért borult a matek, az Latifi kocsijának kigyulladása, ami miatt 1 körrel késöbb kezték kiszedni.
Ha az a kerék nem gyullad ki, most az első kör miatt lenne csaló Verstappen...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!