Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Egy áruház rendszeresen...

Egy áruház rendszeresen meglopja a vásárlóit azzal, hogy a kiírt és a fizetendő árak nem stimmelnek. Hol tudom ezt bejelenteni?

Figyelt kérdés

Nagyon gyakoriak ezek a problémák, régebben 5 vásárlásból egyszer fordult elő, de most már minden másodiknál. Ma is belefutottam, otthon vettem észre, kb. 400 Ft-al került többe az egyik termék a kiírt árnál.

Ha a pénztárnál észre veszem, akkor korrigálnak, de ez nem mindig sikerül, főleg ha sokat vásárolok és sokan vannak. Ma ők győztek. :(

Kedden megnézem ismét az érintett terméket, és ha nem stimmel a kiírt és fizetendő ár, most már szeretném bejelenteni az illetékesek felé, mert elegem van belőle.

Hol/kinek jelezhetem a problémát?



2023. okt. 22. 11:31
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
47%
Első sorban az adott áruháznál. Ők is tévedhetnek, franc sem tudja egyesével számon tartani több ezer áru pontos árát.
2023. okt. 22. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 DK-s ***** válasza:
31%
Csak nem egy s-betűvel kezdődő, és r-el végződő üzletláncban akadt problémád? XDXDXD
2023. okt. 22. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 A kérdező kommentje:
Nem, másik üzletlánc.
2023. okt. 22. 11:42
 4/21 DK-s ***** válasza:
31%

Egyébként a kérdésedre válaszolva:


Semmi értelme reagálnod. A fogyasztóvédelemnek jelezheted, de mivel konkrét személyes sérelmed nincs, ezért nincs mit lépniük.


Ha szólsz akkor visszakapod a különbözetet, vagy odaadják a kiírt áron, tehát az előírásokat betartják. Aki meg nem veszi észre, azt meglopják.

2023. okt. 22. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 DK-s ***** válasza:
53%

Nekem a SPAR-al gyűlt meg a bajom, nekik meg velem. XD


Mikor tele lett a faxom hogy állandóan átbaxnak, elkezdtem vadászni a hibákra, majd minden alkalommal stornózhattak, jegyzőkönyvezhettek, és kussolhattak, mert igazam volt. Mire elkezdtem élvezni a dolgot, már elkezdtek fogyni a szándékos elírások, vagy egyéb átbaxások. Biztos hogy figyelik a szándékos átbaxások hatékonyságát, és ebben az üzletben, nekem köszönhetően, nem volt rentábilis.

2023. okt. 22. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%

NE otthon nézd meg a blokkodat hanem még ott, közvetlenül a pénztárnál a vásárlást követően. Minden esetben szánd rá azt a pár másodpercet amíg megállsz a pénztár mellett pár lépéssel és végignézed a blokkodat és legalább azt ellenőrzöd hogy amikre emlékszel árak azok stimmelnek-e, az akciós árat fizetted-e stb. Nem sok idő - én megteszem szinte minden alkalommal már vagy 20 éve.

Rengeteg olyan eset van amikor azt HISZED hogy ők tévedtek és közben nem. Ilyenkor ha ott észleled az eltérést akkor te magad vissza tudsz menni, rá tudsz kérdezni és otthon már nem mérgelődsz azon, hogy többet fizettél, mint amennyit kellett volna. velem is gyakran megesik hogy elnézem az akciós lapot vagy hasonló terméket választok mint aminek annyi az ára mert azt hiszem az is annyiba kerül.

Ugyanígy sok esetben van, hogy ők tévednek - vagy szándékosan csalnak akár. De ezt csak és akkor tudod jelezni a fizetés után.

Ha megnézted a blokkot és nem stimmel akkor tisztázhatod az ügyfélszolgálaton.

Ha ők tévedtek akkor vissza kell kapnod a többletet még ha ez hiba is volt tőlük, nem szándékos. Mindig azt kell kifizetned ami árat ők a termékre megjelöltek és ha kint maradt az akciós ár táblája dátum nélkül tévesen akkor az akciós árat kell fizetni nem mást.

Nagy üzletek, kicsit is tévedhetnek, hibázhatnak. De van amikor szándékos a csalás. Volt, hogy a heti akció utolsó napján vettem egy több ezer forinttal olcsóbbra leárazott eszközt és nem az akciós árat fizettem a kasszánál. Kizárt, hogy a héten senki nem reklamált még miatta még se változtattak, mert az a pár aki szól annak kifizetik a különbözetet - mint nekem akkor - a sok ember aki meg otthon veszi észre az csak szitkozódhat és a haszon náluk marad. Ahogy volt olyan, hogy a pénztárgép én is hallottam, hogy a vonalkód leolvasásakor 1-t csippant és mégis egyszerre 2 eltérő terméket olvasott be abból a dologból amiből összesen azt az 1-t vettük, tehát közel sem volt a másik hasonló termék.

Az ügyfélszolgálaton kell jelezni - kisebb boltban a pénztárosnak. Ha nincs reakció akkor a vásárlók könyvébe kell beírni a panaszt. Ezt kezelniük kell, a törvény kötelezi őket. Az se riasszon el, hogy abban csak kitépett lapok helyét és üres oldalakat látsz, ezt is a törvény írja elő. Azért hogy a vevőt ne befolyásolja az amit előtte más beírt és senki ne tudja utólag megnézni, hogy korábban ki panaszkodott már a boltra/boltban.

2023. okt. 22. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 DK-s ***** válasza:
18%

#8-nak:


Jóindulatú amit leírtál, de én, és szerintem a kérdező is, túl vagyunk már ezeken a felismeréseken.


Neki is azzal lehet tele a faxa, amivel nekem is. Azzal, hogy pontosan tudjuk, hogy SZÁNDÉKOS átbaxás folyik. És ha én a SPAR-ban minden alkalommal átmennék a pénztáron, és utána problémáznék, akkor MINDEN vásárlásnál be tudnék enni a kosaramba olyasmit, aminek nem annyi a kiírt ára amennyit fizetni fogok (előző heti akció "kint-felejtett" ára). Vagy az "egyet fizet-kettőt kap" nem fog érvényesülni, vagy akciónál kissé rosszul számolja a gép a százalékot (XD), vagy zöldség-vásárlásnál 20%-os kuponnal, a 20%-ot a 15 forintos zacskóról vonja le, vagy .....


Soroljam tovább?


Szerintem a kérdezőt is az bosszantja, hogy pofátlanul átbaxxák, akit tudnak.

2023. okt. 22. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
100%
És ezek szerinted szándékosak 7-es?
2023. okt. 22. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:

Az a baj, hogy ez már nagyon, de nagyon gyakori. Ezért dühít annyira a dolog, és nem csak velem teszik meg, több embertől is hallottam erre panaszt. Egyszer, kétszer, háromszor még lehet véletlen, de már csaknem mindennapos a dolog. Vagy ennyire hanyag az a dolgozó, aki a kiírt árak pontosságáért felel, vagy szándékos a dolog? Ha szólok, természetesen visszakapom a különbözetet. De nekem kell figyelnem az árakat csak azért, mert az üzlet meglopja a vásárlóit?

Ha egy vevő lopna, egyből kihívnák rá a rendőröket és feljelentenék. De ha az üzlet lop, az teljesen más.

Nevet szánt szándékkal nem írok, mert még utána nekik állna feljebb.

2023. okt. 22. 12:32
 10/21 anonim ***** válasza:
95%
Én azt nem értem, hogy ha *tudod*, hogy minden egyes alkalommal tudatosan átvernek, akkor minek jársz oda vásárolni?
2023. okt. 22. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!