Ha egy autós a bicikliúton várakozik, belehajthatok biciklivel úgy, hogy utána az autóját és az én testi épségemet és biciklim épségét ért kár őt fogja terhelni?
"Mindössze úgy, hogy a kocsinak az ég világon semmi keresnivalója egy biciklisávban, vagy úton."
Nagykörúti biciklisávok, de pl. Üllői úti új kerékpársáv is a körúti kereszteződésben úgy lett kialakítva, hogy az autósok kanyarodás közben azt a területet használják vagyis oda sorolnak át kanyarodás előtt, ahol a bringaút is megy. Itt meg előfordul, hogy meg kell állni vagy feltorlódnak az autók ha befordulásnál még a gyalogosokat is át kell engedni.
#21-nek:
Tehát egy 40 Km/h megengedett sebességgel közlekedhető biciklistől teljesen elvárható, hogy bármely pillanatban, nagyon rövid úton meg tudjon állni.
Van neked valami fogalmad arról, hogy egy bicikli kibaxott féktávja legalább másfél-kétszerese mint egy gépkocsinak?
Miért ugatsz bele, ha semmi fogalmad a biciklizésről?!
Ismét #21-nek:
És megjegyezném, hogy a manőverező képessége viszont jobb. Tehát ugyanabba a kanyarba egy biciklis nagyobb sebességgel tud belemenni, mint egy gépkocsi.
Gondoltam megjegyzem.
#23. "Tehát egy 40 Km/h megengedett sebességgel közlekedhető biciklistől teljesen elvárható, hogy bármely pillanatban, nagyon rövid úton meg tudjon állni."
Rohadtul nehéz felfogású vagy (persze a felhasználóneved már felkészít mindenki előre, hogy nehés menet lesz), minden esetre nem ezt írta. Amit írt, és ami a KRESZ álláspontja is, hogy a közlekedés minden résztvevőjének meg kell tennie mindent, hogy elkerülje a balesetet. A kerékpárosnak is, és a vonatvezetőnek is. Utóbbi valószínűleg nem fog tudni megállni, egy kerékpárosnak erre sokkal nagyobb esélye van. Ebből valamiért úgy jön le, hogy te azt a következtetést vonod le, hogy ha a vonat nem valószínű, hogy meg fog tudni állni az ütközés előtt, akkor a kerékpárosnak sem kell mégcsak megpróbálnia sem...agyhalál, amit elővezetsz.
"egy kerékpárosnak erre sokkal nagyobb esélye van."
Ha lett volna de mégsem tette, az szinte bizonyíthatatlan.
Legfeljebb teljesen nyilvánvaló helyzetben, de remélhetőleg a kérdezőnek van annyi esze, hogy nem ilyen szituban próbálkozik.
Kérdező!
Ez nem így működik.
Ha valakinek kárt okozol (összetöröd az autóját) akkor - főszabály szerint - azért felelős vagy.
Ez alól csak nagyon szűk körben mentesülhetsz, amit NEKED KELL BIZONYÍTANOD (úgy jártál el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható).
Vagyis az autóba "belehajtással" kapcsolatban nem terhel felróhatóság..
Figyelembe veszik azonban a károsulti közrehatást (megtettél - e mindent a károd elhárítása és megelőzése érdekében) és a kármegosztás szabályát (nem kell a károdnak azt részét megtérítenie senkinek, ami a te felróhatóságod miatt történt - ezt te viseled).
Akkor nem terhel felelősség, ha óvatosan, lassan az útviszonyoknak és látótávolságnak megfelelően (odafigyelve) körültekintően biciklizel, de akkor viszont nem tudsz egy autóba "belehajtani", úgy, hogy a testi épséged, a biklid és az autó sérüljön....
Szóval ennek az esélye, gyakorlatilag csak matematikai síkon képzelhető el.
"A frissen szolgálatba állt 21 éves rendőrkiscsaj előtt is 2 perc alatt buksz le, ne áltasd magad!"
Még szerencse hogy nem a "frissen szolgálatba állt 21 éves rendőrkiscsaj" dönti el valakinek a szavahihetőségét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!