Várjátok már 2014-ben a jobbik választási győzelmét?
Én már nagyon várom. A jobbik szerintem jobban tudná kezelni a cigánykérdést, mint a mostani kormány.
Hajrá jobbik! :))
"semmi se indokolja"
Írtam rögtön neked néhány indokot, de hát ami nem tetszik, arról nem veszel tudomást. Állandóan a rendőrség átszervezésével jössz, de amiért átszervezed, attól még nem lesz se a létszám nagyobb, se a hatékonyság. Az ezzel járó kiadásokat fedező pénzösszeg meg csak úgy potyogni fog az égből ugye, miközben a jelenlegi büdzsé is szűkös.
"Nem érted mit akarok mondani.. Amíg én mondok egy ilyen "hangzatos dolgot" hogy növeljük a fogyasztást, addig semmit se mondtam. Ez olyan mintha azt mondanám: csökkentsük az államadósságot. Akkor megválasztotok? A hogyan , az a szakmai. Különben is a belső fogyasztás növelése, egészen addig amíg a külker mérlegünk negatív, vagy alacsony, nem ajánlatos, hiszen mivel a fogyasztás nagyrésze megy import termékekre, ezért az importőrök lesznek főként ösztönözve hogy többet gyártsanak , így tovább gyűrűzik a pozitiv hatás, csak éppen külföldre, nekünk meg minuszos lesz a külkermérleg.. Aztán ami fogyasztásnövekedésből bejött + ÁFA bevétel, az meg negatív mérlegből el is megy.... Ezért nem ilyen egyszerű hogy benyögöm: növeljük a fogyasztást... "
Ezzel a Jobbiknál is tisztában vannak.
"Célunk a kétszintű élelmiszer-önrendelkezés következetes megvalósítása. Először alulról biztosítjuk az emberek és helyi
közösségeik képességét és jogát ahhoz, hogy maguk határozzák meg, milyen élelmiszert fogyasztanak, és azt hogyan állítják
elő, majd kormányzati szerepből a nemzetközi kereskedelem szintjén is helyreállítjuk és védjük ezt a jogot. Ennek eszközei
lehetnek a vidékfejlesztési célú támogatások emelése, maximális kihasználása, az import élelmiszerekkel szemben támasztott
minőségi, beltartalmi követelményszintek emelése, ellenőrzésük szigorítása, a hazai termékek fokozott promóciója, például a
„80% hazai – 20% import” szabály multik által történő betartatása. Célunk, hogy a többi tagállamból érkező élelmiszerim-
portunk ne haladja meg a 25%-ot, amely szimbolikusan azonos a gazdáinknak juttatott kezdő támogatás mértékével. E
nélkül napjaink ágazati gondjaira (pl. tej, sertés, alma, szőlészet-borászat) nincs megoldás."
"III.2.2. A csatlakozási szerződés módosítása
Az elmúlt húsz év:
A Fidesz, az MSZP és az SZDSZ együttműködésével a vidéki társadalom érdekeinek politikai kiárusítása az agrárbiznisz
és a nagyberuházások haszonélvezői javára.
Élelmiszer piacaink 100%-os megnyitása az EU 15-ök gazdáinak adott támogatások 25%-áért.
A szebb jövő:
A csatlakozási szerződés hátrányos pontjait felülvizsgáljuk.
A külföldiek és jogi személyek földtulajdonszerzési tilalmát fenntartjuk 2011 után is, akár EU-tagságunk megkérdőjelezése
árán is.
Minden lehető eszközzel védjük élelmiszerpiacainkat, a multiknál a „80% hazai – 20% külföldi” arány biztosítását a
versenyjog felülvizsgálatával."
"A mezőgazdaság megint összetettebb téma annál hogy: támogassuk. Hogyan? Miből? (Honnan csoportosítunk át hozzá pénzt?) Melyik termékeit a mezőgazdaságnak? Hiába tenyésztünk sok marhát, ha nincs rá kereslet. Tehát ez megint csak üres lózung, amíg nem tesznek mögé pár pontot.."
"III.2.3. A Vidék Bankja és Biztosítója létrehozása, helyi pénzhelyettesítők
Az elmúlt húsz év:
A kereskedelmi bankszektor bojkottálja a gazdálkodókat.
A támogatások előfinanszírozásának megoldhatatlan feladata miatt sok gazda nem pályázik.
A pénzkiáramlás a vidék gazdaságából sokkal gyorsabb, mint befelé, leépülést hagyva hátra.
A szebb jövő:
Létrehozzuk a nonprofit alapú, állami vagy szövetkezeti tulajdonú Vidék Bankját, amely alacsony kamattal kínál hosszú
távú hiteleket a megfelelő vidéki célcsoportoknak. Amennyiben a jelenlegi takarékszövetkezeti és hitelszövetkezeti hálózat
– megfelelő fejlesztésekkel – képes betölteni a Vidék Bankja szerepét, akkor ez alternatíva lehet az állami tulajdonú új pénz-
intézettel szemben.
A Vidék Bankján keresztül biztosítjuk az elnyert támogatások előfinanszírozását.
Támogatjuk, hogy az önkormányzatok helyi pénzhelyettesítőket alkalmazzanak a helyben termelt jövedelmek helyben
tartása és a helyi gazdaság élénkítése érdekében. "
"Az elmúlt húsz év:
GOFR, ipari növény túlsúlyú, a birtokkoncentrációt ösztönző agrárpolitika.
Terület alapon lineárisan növekvő, igazságtalan támogatási rendszerrel és csak exporttámogatással, dömping árakon
versenyképes ipari alapanyag-tömegtermelés.
Alacsony élőmunka-magas – holtmunka arány, sivár tájkép, szennyezett talajvíz, magas CO2-kibocsátás jellemző.
A szebb jövő:
Meghatározzuk ágazatonként és tájegységenként az optimális üzemméretet. E mérettől felfelé exponenciálisan
csökkenő, lefelé ugyanígy növekvő támogatást alkalmazunk.
Környezeti, állatjóléti és társadalmi (munkahelyteremtés) keresztmegfelelésre ösztönzünk.
Üzemi és térségi szinten az ökológiai és gazdasági szempontból vegyes gazdálkodást, a növénytermesztés és állat-
tenyésztés helyes arányának helyreállítását, a tájgazdálkodást támogatjuk.
Vegyszereket agrotechnikával, vetésforgóval helyettesítjük, CO2-semleges saját bioüzemanyagot állítunk elő. "
"Az elmúlt húsz év:
A spekulációt ösztönző földprivatizáció, állami földek korrupt átjátszása, külföldiek zsebszerződéseinek eltűrése,
ugyanakkor a vidék népességmegtartó képességének aláásása.
A közpénzek mint fejlesztési támogatások társadalmi hasznosságot semmibe vevő, korrupt elosztogatása.
A közpénzeket kevesek kezére játszó igazságtalan rendszer konzerválása az SPS rendszer bevezetésének
áterőszakolásával.
A gazdák gazdasági erőfölényben lévő felvásárlók által történő rendszeres megkárosítása.
A LEADER program a gyakorlatban nem a meghirdetett célok, hanem pártpolitikai megfontolások és érdekek
mentén működött.
A szebb jövő:
A fejlesztési forrásokat helyi társadalmi kontroll mellett kell elosztani.
Ügyelünk arra, hogy minden kifizetett közpénz mögött társadalmilag hasznos közjó keletkezzen.
Parlamenti pártként azonnal kezdeményezzük az SPS rendszer megszüntetését.
A felvásárlók által elkövetett visszaélések ellen szigorú szabályozást és jogi fellépést szorgalmazunk.
A LEADER programot meg kell szabadítani a pártbefolyásolástól, és eredeti céljának megfelelően a helyi közösségek
építésére kell használni, szigorúan ellenőrizhető módon."
"Angol nyelvű cikk.. Gondolom bele se olvastál.. NEm cikk, hanem tanulmány, de ebbe bele se megyek... Amit idéztél, az pedig nem a függetlenségét szidja a jegybanknak, hanem annak a politikáját... Valószinüleg nem fogod elolvasni ezt a tanulmányt (nem azért küldtem el angolul hogy "komolyabbnak" hasson, hanem mert nem találtam meg magyarul sehol se) , a lényeg, több tényező alapján egy indexet létrehoztak amivel a jegybank függetlenségét lehet jelezni.. És kimutatta ez a tanulmány, minél függetlenebb a jegybank, annál kisebb az infláció..."
Igazad van, tényleg tanulmány és nem cikk.A Jobbiknak pont az a problémája, hogy növeli az inflációt, mert ellenőrizetlenül működik és nem az ország érdekeit szolgálja..
"Magyarországi vagy Magyar Nemzeti Bank?
A Magyar Nemzeti Bank – jelenlegi keretek közötti – hivatalos megalakulása (1991. december 1.) óta számára a jegybank-
törvényben biztosított függetlenségét ürügyként használva ellenőrizetlenül működik. Az állami költségvetés hatáskörébe
tartozó szervezetek működésének ellenőrzésére hivatott Állami Számvevőszék (ÁSZ) a jegybank alapvető tevékenységét,
a monetáris politikát nem ellenőrizheti, érdemi szakmai beszámoltatás az Országgyűlésben sincs. Az elmúlt húsz évben
ugyan törvényben előírt kötelezettsége volt a pénzérték stabilitásának biztosítása, mégis ennek ellenkezőjét tette, a pénzérték
folyamatos romlását segítette. A romló pénzérték stagnálás közelében tartotta hazánkban a gazdasági növekedést. A meg-
termelt termékből keletkező jövedelmek egyre nagyobb hányadát kellett és kell ma is kamatokra fizetni. Ezért nem volt
18
Mezőgazdasági és vidékmentési alapvetések
A legtöbb nép, így a magyar is, meg tud élni a saját hazájában, ha a profit hatalma nem rabolja ki gazdasági értékeit, ha az
országok viszonyát az együttműködés, a gazdasági és társadalmi egyenjogúság, a szolidaritás és nem az egymás legyőzését
parancsoló profit törvénye uralja.
Egy szükségszerű történelmi változásnak vagyunk részesei. A 100-150 éve tartó – de mára már omladozó –, az olcsó ener-
giára alapozott gazdaságfejlődési paradigma a végét járja, a globalizáció körbeért a világban, elfogytak tartalékai, hatalmas
társadalmi, környezeti és gazdasági pusztulás jár a nyomában. Korábbi tisztességtelen haszonélvezői ma bankokat visznek
csődbe, kiszolgáltatják piacainkat a multinacionális tőkének, elviselhetetlen adósságterhet tolnak az utódainkra. Utolsó zsák-
mányként az SPS rendszerrel (összevont kifizetési rendszer) be akarják betonozni maguknak a visszamenőlegesen „történel-
mi alapon” megítélt mezőgazdasági támogatásokat. Ez a földtulajdonosok milliónál is nagyobb tömegét tehetné támogatási
III/2. A vidék: megtartó erő
Mezőgazdasági és vidékmentési program
- Vidékfejlesztési programunk alapelemei a népességmegtartás, a minőségi élelmiszer-előállítás és az idegenfor-
galom erősítése
- Stratégiai feladat földünk és vizeink nemzeti tulajdonban tartása
- A közjót szolgáló agrármodell kialakítására van szükség
- A hazai élelmiszer-önrendelkezés megvalósítása
- Az EU-csatlakozási szerződésünk felülvizsgálata a föld és piacaink védelme érdekében
- A helyi közösségek önrendelkezési kultúrájának fejlesztése
- A bioüzemanyag-felhasználás csak élelmiszer-előállítás céljára
- Vidék Bankja és Biztosítója létrehozása
- Az agrár-technokrácia elszámoltatása a közpénzek és az állami földvagyon felhasználásának társadalmi
hasznával
mód arra, hogy hazai tulajdonú termelő gazdaság számottevő mértékben létrejöjjön, hiszen a felhalmozás saját forrásból
lehetetlen volt a magas hitelkamatok miatt, az idegen források pedig elérhetetlenek voltak. A csekély gazdasági növekedést
a hazánkba települt külföldi tőke hozta létre és hasznát is az élvezete. Belső felhalmozási képesség híján a források egyre
nagyobb hányada érkezik külföldről. A forrásokért nekünk versenytársainknál jóval többet kell fizetni, így a megtermelt
jövedelem növekvő hányada kerül külföldre. Mára az állam, a vállalkozások és a háztartások együttesen a társadalmi ter-
méknél nagyobb összeggel tartoznak külföld felé. Azt, hogy más út is volt az elmúlt húsz évben, jól jelzi a térség többi orszá-
gaiban folytatott gyakorlat. Szlovákia, Szlovénia és mások jegybankjai fékezték és nem szították az inflációt, és az olcsó pénz
politikáját folytatták, ezért gazdaságaik még válságos körülmények között is eredményesebbek hazánknál.
A rendszerváltás utáni gazdasági sikertelenség fő felelőse a jegybank. Függetlenségét az infláció és a magas kamatok fen-
ntartására használta, de soha nem ment szembe a kormányzatok káros gazdaságpolitikájával. A jegybank a magyar államtól
függetlenül működik, de szorosan össze van fonódva az országot kizárólag értékesítési piacnak és profittermelési célpontnak
tekintő multinacionális pénzügyi és befektetői tőkével. Jórészt a jegybank tevékenységének betudhatóan e körök a húsz
év alatt bekövetkezett gazdasági növekedés teljes jövedelmét megszerezték, miközben a magyar országlakók jövedelme –
egy rendkívül szűk réteg (a külföldi érdekeket kiszolgáló komprádorok) kivételével – stagnált; napjainkban pedig vészesen
csúszik lefelé. Az elmúlt nyolc év káros politikája a meglévő hárommillió nélkülöző mellé odataszította az elszegényített
középréteget is. Kibontakozás csak akkor képzelhető el, ha ez a törvények feletti jegybanki állapot megszűnik, és a jegybank
visszatér hivatásához: a pénzérték stabilitásának megteremtéséhez. Ennek hiányában minden kormányzati erőfeszítés
kudarcra van ítélve.
Ahhoz azonban, hogy a jegybank elindulhasson a nemzeti érdekű működés útján, mindenekelőtt szükséges a nemzetközi
könyvvizsgálati elvek alkalmazásával történő, a kétszintű bankrendszer létrehozásáig (1987) visszamenőleges, alapos szám-
szaki átvilágítása. Fel kell tárni a jegybank által folytatott összeférhetetlenségi gyakorlatokat, és a mögöttük meghúzódó
személyes motivációkat, meg kell nevezni, el kell számoltatni és felelősségre kell vonni a káros összeférhetetlenségekben
személyesen érintett vezetőket.
Végül, de nem utolsósorban a közhatalom és a közvélemény számára is a pénzügyi szektoron, azon belül is elsősorban az
MNB-n belül, átlátható szervezeti megoldásokat kell létrehozni a monetáris politika, a jegybanki devizatartalékok és az ál-
lamadósság kezelésre a további veszteségek elkerülése céljából"
A rendőrségről és a csendőrségről:
"Az államnak vannak alapvető kötelezettségei. Ezek között az egyik legfontosabb állami funkció a közösség életét szabályozó
normák és törvények betartatása, a rend, a nyugalom biztosítása."
"Magyarország közrendjét, a rendvédelmi munka hatékonyságát csak egy politikai befolyásolástól mentes, a polgárok bizal-
mát és támogatását élvező rendőrség képes biztosítani. Leszámolunk a rendőrség tevékenységét jelenleg uraló statisztikai
szemlélettel, mert a rendőrségnek a társadalom érdekében, annak erkölcsi és jogi mércéjének megfelelően kell működnie.
Megszüntetjük a rendőri munkát jellemző bírságolási kényszert és a statisztikai adatok rendszeres kozmetikázását. A rendőri
állományt eredeti célja szerint a bűnözés erőteljes visszaszorítására, a lakosság biztonságérzetének javítására foglalkoztatjuk.
A már több helyen is súlyosan megbomlott közbiztonság helyreállításának érdekében létrehozzuk a csendőrség intézményét.
A felállítandó csendőrség elsődleges erénye a viszonylag kis szolgálati területüknek köszönhető jelentős terület- és személy-
ismeret lenne. A csendőrség tagjaival szemben fokozott szellemi és fizikai követelményeket állítunk fel, mert a bűnözéssel
szembeni kemény és hathatós fellépés minden szempontból felkészült, határozott embereket kíván."
Bocsánat, rosszul idéztem.
Ezért nem volt...mód arra. A közte lévő rész véletlen került be.
Nem.
A jobbik is tele van dilettáns faszokkal akikre egy kutyát nem bíznék rá. Nem mondom, hogy nincs egy-két értékelhető emberük, vagy ötletük, de nem adnám a kezükbe az országot.
Remélem addig kialakul még egy az eddigieknél megbízhatóbb alakulat, mert ezek siralmasak.
Gyerekek, én összezavarodtam :D
Érveljetek nekem a Jobbik mellett és ellen is, pls :)
"Nem mondom, hogy nincs egy-két értékelhető emberük, vagy ötletük, de nem adnám a kezükbe az országot"
Konkrétan EGY gondolkozó emberük van, a Balzcó. A többi vagy csaholó kutya, (Novákelőd, Pörzse) vagy csaholó kutya szeretne lenni, nevezzük másodvonalbeli kutyának, aki szaktudás nélkül antiszemita felzólalásokkal szeretne politikus lenni, és a harmadik tipus aki szeretne szakpolitikus lenni, de buta hozzá: pl Gyüre, Gaudi.
Érdekes hogy a Balczó sose (vagy ritkán? én még nem hallottam) tolta a nagy cigóellenes dumát, vagy nem zsidózott, mindig a rend-párt oldalán állt inkább. Szvsz is a Jobbiknak itt lenne esélye, ha ezt az elszámoltatás, meg 'tegyük rendbe a dolgokat' tolná csak, az antiszemita szöveggel többet elriasztanak, mint nyernek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!