Mi a baj a magyar oktatassal?
- Az egyetemeken hatalmas a lemorzsolodás, ez nem azért van, mert az egyetem a rossz, hanem akik bekerülnek nem megfelelőek ahhoz, hogy diplomások legyenek, vagy adjunk mindenkinek szívsebész diplomát?
- Aki nem tudja megírni az érettségi -t minimum 4-esre, az miért akar egyetemre menni? Egy szigorlaton/zh-n sokkal többet kérnek.
- Csodálkozunk milyen szakmunkások kerülnek ki, de megse kérdőjelezzük hogy milyenek kerülnek be.
- Lehet akármilyen jó az oktatási rendszer, nem ér semmit ha otthonról a diákcsemete olyan felfogást hoz, amivel nem lehet dolgozni.
#10
Biorobot kitermeléshez igen, felelősen gondolkodó emberekhez már nem. Márpedig előbbiekből jóval több van.
"Aki nem tudja megírni az érettségi -t minimum 4-esre, az miért akar egyetemre menni? Egy szigorlaton/zh-n sokkal többet kérnek."
Ennyi erővel aki nem tud megírni egy szigorlatot, vizsgát, zh-t az annak miért adunk diplomát?
Az, hogy még mindig nem túl liberális.
Már a tanár rá se szólhat a gyerekre, mert még a végén feljelenti vagy megveri.
Bezzeg régen még tudták a gyerekek, hogy hol a helyük.
Ami a szakmai részt illeti arra csak azt tudom mondani, hogy tanulni kell.
Egy fideszesnek hiába sorolja fel az ember a magyar oktatás problémáit. Szerintük sok más dologgal egyetemben teljesen rendben van minden.
Hogy mégis mi a baj?
- az egész rendszer 50 évvel le van maradva. Mentalitást és tananyagot is nézve. Hittanórákat vezetünk be, mert az volt a legégetőbb probléma. Meg minden napos testnevelés. Ez olyan, mintha megcukroznám a moslékot.
- közgazdasági ismeretek oktatásának szinte teljes hiánya.
- banki/kereskedelmi folyamatok/fogalmak tanításának teljes hiánya
- gyakorlatias természettudományos tárgyak = lehet, hogy a gyerek megtanulja, hogy hány százalék eséllyel lesz kék szemű a gyereke, de az abortuszról és egészséges életmódról nem hall eleget. Azt sem tanulja meg, hogy mik azok az anyagok a háztartásban, amik reakcióba lépnek egymással vagy azt, hogy a mikróba miért nem teszünk fémet. Vagy, hogy mik azok a dolgok amikkel fertőtleníteni lehet.
- alapvető polgárjogi ismeretek tanításának teljes hiánya - senki se tudja, hogy működik egy biztosítás, vagy egy örökösödés, milyen jogai vannak bármilyen helyzetben.
- nyelvtanítás módszereinek teljes elavultsága, tízezerek nem kapnak diplomát nyelvvizsga hiánya miatt. Rengetegen nem beszélnek semmilyen nyelvet. A másosik nyelv a gimnáziumokban legtöbbször 2-3 db órában merül ki hetente, ami édeskevés. De legalább van minden nap tesi, hurrá.
- Teljesen felesleges, lexikális tudásra alapozó, semmitérő és bemagolásra ösztönző humán tárgyak. De ez igaz az összesre. A magolásnak semmi értelme. Képleteket/fogalmakat/évszámokat megtanulni. A való életre készülünk, nem a Legyen ön is milliomosra.
És még sorolhatnám...de most jön a slusszpoén, elvtársak, ha figyelnétek :
BME-re jártam, mérnök szakra. Egy hulladék, színvonaltalan, elavult semmitérő maszlagot kaptam ott 5 és fél év alatt. Nem érdekes, hogy 40 évesek a laborok, meg ránk dől az egész épület, de legalább pár kerülettel arrébb ott épült a szép új fradi stadion. Gratulálok agyhalottak. Nem kaptam értékelhető tudást. Ott is ugyanúgy, való életben teljesen használhatatlan tananyagot kellett elsajátítani.
És aki azt meri mondani, hogy alapműveltséghez hozzátartozik ez, az egy nagy barom! Mert nem ez a műveltség, hogy tudom mikor írta Ady a Csinszka verseket. Ez kapitalizmus, ezekkel nem fogunk doha a büdös életben előre jutni. De ha azt megérten, hogy egy beteg embert hogyan segített át egy nehéz korszakán egy fiatal lány szerelme, az többet ér. Mert nem azt kéne tanitani, hogy na vajon mire gondolt a költő, hanem, hogy MI milyen tanulságot teszünk el belőle.
14-es vagyok. Elgépeltem pár dolgot, sajnos telefonról nehéz a rázkódó autóban pontosan írni. A lényeget kihagytam :
- az informatika oktatásának totális kudarca. A gyerekek csak azért nem digitális analfabéták, mert ott az internet. Semmit nem hallanak a nebulók a programozásról, vagy statisztikai programokról az egyetemig. Pedig hatalmas lehetőség rejlik ebben az egészben. A matematikát és a statisztikát is nagyon szemléletesen lehetne tanítani a programozás segítségével. De ezek ebbe bele se gondolnak, akik ott összeállítják a kerettantervet. Hogy miért? Mert teljesen dilettáns, fogalmatlan banda. Óriási a hiány a műszaki szakemberekből, mérnökökből és ameddig nem szerettettjük meg a gyerekekkel a matekot és a programozást, addig nem fognak többen elsajátítani olyan képességeket, hogy elvégezzenek egy mérnöki szakot. Annak sincs semmi értelme, hogy a felvettek 50%-át kivágjuk. Ez komcsi mentalitás még mindig, hogy aki nem fogadja el a fost amit ráerőltetek, azt eltaposom.
De még biztos van olyan, amit kifelejtettem. Hirtelen ennyi jutott eszembe. De főleg erre a mostanira nem is várok értelmes ellenérvet kormánypártiaktól, mert nem létezik. Erre nem lehet épeszű magyarázat. Amíg egy olimpia meg vizes vb és hasonló baromságok előrébb valóak ezeknél a problémáknál, addig nincs miről beszélni, ez a kormány IS alkalmatlan alapvető feladatainak az ellátására.
-elavult, 50 évvel le van maradva
-magolásra komcentrál, nem a gondolkodásra
-időhúzós, a felsőoktatásban a szakmához köze nincs tantárgyak foglalják az idő 90%-át, amit "alapozó" tárgyaknak neveznek, de csak az unalmat, fásultságot, és a szakmához nem értő oktató munkahelyét alapozzák.
"#15: Egy egyetemen kicsit más a színvonal, mint az érettségin, de hát honnan is tudnád."
Mondjuk onnan, hogy három egyetemre is jártam az elmúlt 5 évben.
Amúgy az valóságos munka is teljesen más színvonal. Megnyugtatlak abban is volt részem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!