Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ti mit kezdenétek a magyar...

Ti mit kezdenétek a magyar oktatással?

Figyelt kérdés

Nem szépítsük a dolgot borzalmas állapotban van. Például én:

-Megszüntetném a technika és ének órákat: Ezeket az órákat még a tanárok sem veszik komolyan. Technikán konkrétan nem tudom megmondani, hogy mit csináltunk; az ének pedig arról szól, hogy heti 1 órában tanulunk a magyar népzenéről, ami senkit sem érdekel és nem is értem minek ilyen görcsösen, az iskolában őrizni ezt a hagyományt (bocsi).

-Növelném az Infó órák számát: Nem azért mert kocka vagyok, hanem mert ennek kéne a 3. legfontosabb tantárgynak lennie (persze a matek magyar után).

-A heti 5 tesit lecsökkenteném 2 -re: Ne legyünk naivak. Egy tesi óra 45 perc fociból áll.

-Csökkenteném a kémia órák számát: Nem ismerek embert aki szeretné vagy szerette volna ezt a tantárgyat. Amit megtanulsz belőle azt 1 nap múlva elfelejted. Ráadásul semmi használható tudást nem ad.

-Kötelező olvasmányok listájának megújítása: Gondolom ezt nem kell részletezni. A mostaniak is a magyar nép földhözragadt hagyományőrzősdiének a jelei.

-Növelném a tanárok fizetését: EMBEREK! Ez és az orvos a legfontosabb szakma mégis annyit keresnek mint egy utcaseprő...

-Megszűrném, kiből lehet tanár: Egyszerűen szörnyű, hogy milyen ostoba és megkeseredett emberek taníthatnak! Az általános iskolai tesitanárom szinte kínzott minket. A földrajztanárom végig politizálta a 45 percet és semmit nem tanított. A magyartanárom hülye volt. Középiskolában a Német tanáromtól 3 év alatt annyit tanultam, hogy Wie heißt du. A matektanárom egy megkeseredett öregember, aki semmit nem tanít. Az ő osztálya emelt matekos osztály, az osztály 80%-a külön tanárhoz jár, akinek nincs rá pénze a neten tanulja meg az anyagot.

-Növelném a nyelvórák számát

-A nyelvórákat hatékonyabban taníttatnám: Miért van az, hogy középszintre csak nyelviskolában lehet eljutni?


Ilyen kommenteket kérnék! Bocsi hogy ilyen hosszú lett :D.


Úgy tűnhet mintha valami 2-es tanuló lennék aki nyavajog, hogy minek iskolába járni. De nem, egy elitgimibe járok és 4-es vagyok. Csak egyszerűen bosszant, hogy a magyar oktatás milyen szinten van.



2014. nov. 30. 10:00
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:
77%
En kette osztanam realra meg humanra meg lenne egy termeszettudomanyos es csokkentenem azokat a tantargyakat amivel az illeto nem akar tovabb menni.
2014. nov. 30. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 anonim ***** válasza:
91%

Nem teljesen értek egyet veled.

Az nem megoldás, hogy vegyük el ezt, csökkentsük azt, növeljük amazt.


Először is, az osztályok létszámát csökkenteni kellene.Így a pedagógus kevesebb gyerekkel foglalkozna és jobban odafigyelne rájuk.


Utána, én 3 fele venném, lenne humán gimnázium, reál gimnázium meg középiskola.


Meg bevezetném a kötelező pályaválasztási tanácsadást általános iskolában, kötelező pályaválasztási tesztírásokat, hogy kiderüljön miben is jó az a diák, és az szerint lehetne egyengetni az útját.


Mellesleg, szerintem elég ciki, hogy még Oroszország oktatási színvonala is jobb, mint a miénk, pedig ott biztos kevesebb pénz jut rá:

[link]

A 8. legjobb Európában.

2014. nov. 30. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/32 anonim ***** válasza:
93%

Nem kell tárgyakat megszüntetni, mert azoknak is esélyt kell adni, akiket meg pont az érdekel.

Az amerikai oktatási rendszert hoznám példaként (aminek szintén megvannak az óriási hibái, tehát nem isteníteni akarom). Az alapelgondolás az USÁban az, hogy mindenki tanulja azt, ami érdekli és amivel tervei vannak, emelt óraszámban, súlyozva. 3 tárgyat kell tanulniuk úgy, hogy súlyozva esik latba az eredménye, és a maradékot kiegészítőként. Így ha valakit igenis érdekel a kémia vagy az ének (bár ott inkább zenélni tanulnak), akkor van rá lehetősége, és ha nagyon nem bírja pl a fizikát, akkor azt alacsonyabb szinten, csak a szükséges dolgok szintjéig.

Azért tartanám ezt jobbnak, mert ha valaki nem jó valamiből, nem is érdekli (ezek általában együtt járnak ugye), és nincs is rá szüksége a jövőben, mert mondjuk zenész akar lenni, akkor ne kelljen már ugyanazt a kémiát megtanulnia, mint annak, aki orvosnak készül...

Én is emiatt szenvedtem gimiben, ugyanazt követelték tőlem fizikából (mumustárgyam), mint attól, aki építésznek készült, pedig én nyelvszakra mentem tovább.


Ugyanakkor azt se tartom ördögtől valónak, hogy az amerikai típusú oktatási rendszerben sok dologgal kapcsolatban már csak alapdolgokat tanítanak, nem kell magolniuk olyasmit, amire aztán semmi szükségük nincs, hanem annyit kell tudni, hogy ha egy azzal kapcsolatos információra bármikor szükségük lesz, hol tudnak utánanézni.

Ez azt jelenti, hogy enciklopédiákat, szótárakat, és könyvtári archívumokat tanulnak meg használni. Nem a fejükben kell tárolniuk azt a sok dolgot, hanem csak tudniuk kell, hol keressék és hogyan. Én ezt is jónak tartom, mert őszintén: amit anno hetedikben bemagoltattak velem mondjuk egy festő életéről, arra rég nem emlékszem, de azt most a wiki kidobja nekem a másodperc törtrésze alatt (wiki előtt meg benne volt a lexikonokban).

2014. nov. 30. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/32 anonim ***** válasza:
84%
Nagyjából egyet értek veled kérdező. Kivéve az infó órával kapcsolatban. Azt semmi értelme tanulni. Egy kőműves vagy egy szakács mit kezd vele? Ugyan olyan felesleges nekik mint az ének óra.
2014. nov. 30. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 anonim ***** válasza:
97%

Habár én 2002-ben érettségiztem, de valamennyire egyet értek veled. Leírom, hogy én mit gondolok.


-Ének óra: az volna a jó, ha nem lennének ilyen unalmasak, mert iskolás koromban az volt!

-Informatika: az alapoktól kezdve tanulhatnánk. Ezt azért találom fontosnak, hogy megismerjék a programokat, az internetet, a vírusokat, hogyan lehet védekezni ellenük, stb. Amikor ezt tanultam, nagyon hasznos volt

-Tesi óra: legyen heti 2 vagy 3 edzés. És többféle sportágat tanulhatnánk. A sulimban csak kosárlabdáztunk és azt baromira untunk! Jobban örültünk volna a kézilabdának. A fiúk meg mindig fociztak.

-Kémia óra: azért ezt fontosnak tartom. Ismerni kell a vegyületeket, a vegyszereket, stb.

-Irodalom és kötelező olvasmányok: ezt a tantárgyat úgy kéne oktatni, hogy ne legyen uncsi. Amikor gimis voltam, nemcsak a rossz tanulók, hanem a jó tanulók sem szerették az órát. Ami a kötelező olvasmányokat illeti: voltak, amiket egyáltalán nem szerettünk, mint. pl. Kőszívű ember fiai, Pál utcai fiúk. Akadt azért sok, amiket szívesen olvastunk, mint pl. az Egri csillagok, Shakespeare művei, Az ember tragédiája, Edgar Allan Poe, stb.

-Matek: lehetnének jobbak a tanárok! Az egyik tanárnőnk olyan rosszul oktatott, hogy sokan külön matekórára jártak titokban!

-Földrajz és történelem: az én tanárom nagyon jól oktatott ezekből a tárgyakból. Érdekes volt meg érthető is.

-Nyelvórák: Ugyanez a helyzet, mint a matekkal. Az én külön angol tanárom sokkal jobban tanított, mint az iskolai angol tanárom.

Az angolon kívül tanulhatnánk más nyelvet is rendesen ált. iskolától kezdve. A barátnőm pl. franciát tanult az angol mellett. (kicsit irigylem :D )


És azt is szeretném, ha a tankönyvek borítói nem változnának minden évben, hogy könnyű legyen a szülőknek és a gyerekeknek megkülönböztetni ezeket az ún. tankönyvöröklés miatt. És, mert minden iskolában más-más a tankönyv! Amikor 5-dikes lettem, a tesóm nyelvtankönyveit örököltem, mert teljesen ugyanaz volt. Az unokatesóm meg az angol könyveit adta nekem.

Azt is szeretném, ha nem írnának bele hülyeségeket, mert vagy 2 hónapja a hírekben olvastam, hogy miket írtak bele, ami kiverte a biztosítékot.


Ennyi a válaszom. Azért hozzáteszem,hogy a magyar oktatás nem a legrosszabb a világon. Amerikában pl. nem a legjobb az oktatás. Földrajzon csak arról az államról tanulnak, ahol élnek és fogalmuk sincs arról, hogy léteznek más országok is. Nem is beszélve a történelemről meg a híres emberekről, mint pl. Picasso, Goethe, Franz Kafka, Ferenc József, stb.

2014. nov. 30. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 anonim ***** válasza:
85%

"Megszüntetném a technika és ének órákat"


Van értelme ezeknek az óráknak is, a tanárok inkább azért nem veszik komolyan, mert max. heti 1 órában nem sokmindent lehet csinálni.

A technika arról kéne, hogy szóljon, hogy a modern világba beleneveli a gyerekeket, esetleg bemutatja a műszaki találmányok fejlődését gyakorlatias szempontból. A kimeneti követelmény valami olyasmi lenne, hogy elérjék, hogyha veszel egy akármilyen eszközt vagy gépet, akkor vedd elő a használati utasítást és olvasd el, mielőtt tönkretennéd. Vagy úgyis mondhatnánk, hogy egy könyvelő se legyen hülye ahhoz, hogy kell kicserélni egy villanykörtét vagy papírt cserélni a nyomtatóban. De azt sem bánnám, ha okostelefonokat és társaikat vennék bele a tananyagba.

Az ének meg általános iskolában lenne fontosabb, s én kevésbé a magyar népzenékre helyezném a hangsúlyt, mert úgyis n+1 darab néptánc és kórus van már, inkább a klaszzikus zenét (esetleg a végén egy kis modernet) kéne megismertetni a nebulókkal.


"A heti 5 tesit lecsökkenteném 2 -re: Ne legyünk naivak. Egy tesi óra 45 perc fociból áll."


Ugyan egyetértek, de talán arra is megoldást kéne keresni akkor, hogy ne a futball legyen az egyetlen sport, amit komolyabban megismernek a gyerekek (márcsak azért is, mert a focisták bizonyítottan átlag alatti értelmiséggel rendelkeznek). Legyen esetleg a tesiórák kiváltására lehetőség azzal, hogy még több sportágban még több ifi klubbot hozunk létre, s a gyereknek mondjuk lehet pl. nyelvet tanulni az iskolában tesi helyett, ha heti 3x-or elmegy mondjuk úszni, karatézni, atlétikázni, kosarazni vagy kerékpározni (igazoltan, edzés-szerűen, nem csak kikapcsolódásként). Saját tapasztalatom az, hogy ezek a tevékenységek pl. egyáltalán nincsennek jutalmazva. Másrészt az iskolai tornatermet és sportlétesítményeket amúgysem lehet felékszíteni arra, hogy ennyimindent bemutasson a diákoknak. Mikor én a középsuliba mentem épp akkor kapott az oskola baromi nagy fényűző tornatermet, de a 4 év alatt nem sokmindent használtunk abból, ami a szertárban állt (pedig akkori pénzben akár még egy iskolát építhettek volna annak a teremnek az árából).


"Csökkenteném a kémia órák számát: Nem ismerek embert aki szeretné vagy szerette volna ezt a tantárgyat."


Ne csökkentsük, mert mindenki találkozik vele élete során, akár elméleti+gyakorlati (anyagvizsgálat, gyártás, tervezés), akár csak gyakorlati (takarítás, főzés) szinten. Nem azért tanítják, mert szeretni kéne (noha szerintem ha a tanár nem tudja megszerettetni a gyerekekkel, akkor baj van). Szinte minden orvosnak, biológusnak, műszaki pályára készülőnek szüksége lesz erre az ismeretanyagra. Ugyanakkor emlékeim szerint általánosban 1-2, középiskolában meg tán csak 1 órát kaptam belőle hetente, szóval nem tudom hova kéne csökketeni.


"Kötelező olvasmányok listájának megújítása. A mostaniak is a magyar nép földhözragadt hagyományőrzősdiének a jelei."


Nem feltétlen értek eggyet. A hagyományőrzösködést nem értem teljesen, mert én egy könyvet nem tudok mondani a kötelezők listáján, ami erről szólna, de pl. most beraktak Rejtő Jenő regényeket ami szép elgondolás lenne, csak ezzzel annyit értek el, hogy minden középiskolás utálni fogja Rejtőt. Akkor szabadult ki a szellem a palackból, mikor néhány kevésbé okos irodalomtanár úgy vélte, hogy ha úgysem olvasnak könyvet a gyerekek, akkor mutassuk meg nekik filmben a történetet. Aha, hát azóta nem olvas a középiskolából kikerülő gyermekek 80%-a. A kötelezők bövítését több világirodalmi kötettel jó ötletnek tartom, de amik rajta vannak magyar művek szerintem megállják a helyüket.


"Megszűrném, kiből lehet tanár: Egyszerűen szörnyű, hogy milyen ostoba és megkeseredett emberek taníthatnak!"


Hát nézd, ha megszűröd, akkor nem lesznek tanárok, ez ennyire egyszerű. Most is sokan választják ezt a pályát, akinek mondjuk nem sikerül az első felvételije vagy kibukik az első szakjáról és újrafelvételizik. Egyszerűen azért, mert senki nem akar tanár lenni. Ez persze nem feltétlen baj, ha több gyakorlati tapasztalattal rendelkező ember (értsd: rendőr, mérnök, közgazdász, erdész) kerül tanári pozícióba, abból akár jó is kisülhet, de ettől függetlenül valamiféle tananyaghoz még ragaszkodni kéne.


"De nem, egy elitgimibe járok és 4-es vagyok."


Aha, elitgimi. Ismerős, nekünk is mindig azt mondták, hogy a mi gimnáziumunk a megye legjobb intézménye és Észak-Mo. top5-ben is bene van, de ez csak marketing, nem szabad ilyesminek bedőlni.

2014. nov. 30. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 anonim ***** válasza:
95%

"ciki, hogy még Oroszország oktatási színvonala is jobb, mint a miénk, pedig ott biztos kevesebb pénz jut rá"


Érdekes statisztika, maradjunk annyiban, hogy ez feltehetőleg úgy lehet, hogy Oroszföldön van az állami oktatás (Oroszország nagy részén) ami középes-gyenge (azzal nem lennének még 28.-ok sem), meg az elit (Moszkva, Szentpétervár), ahol a világbajnok sakkozókat, tábornokakat és vezetőmérnököket képzik.

2014. nov. 30. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/32 anonim ***** válasza:
96%

Néhol egyetértek, néhol nem. Pl ének (és művészettörténelem) szerintem elfér, de korlátozottan. Nem tudom, hogy van a mai tantervben, de pl ha 9-ben heti 1 óra van, az belefér.

Info órákat én is növelném, de ami fontosabb, a "World-Excel-PowerPoint" szentháromság helyett inkább gyakorlatiasabb, mindenki számára hasznos információkra helyezném a hangsúlyt. Például adatvédelemre, mi fán terem a Wifi, miért jó, ha védve van, milyen védelmet kéne kiválasztani... Ugyanígy gyakori átverési módokra is fel kéne hívni a figyelmet, félelmetes, hogy emberek mit meg nem tesznek, csak azért, mert neten keresztül kérik fel őket adataik megadására. Ha személyesen kérdeznék ugyanezt, biztosan elhajtanák a fenébe...

Ha a tesi 45 perc fociból áll, akkor célját érte a kezdeményezés. Az volt az alapkoncepció, hogy a diákok mozogjanak, ha már az elmúlt években egyre kevesebben teszik, és ezzel párhuzamosan nő a gyermekkori elhízás. A probléma inkább ott van, hogy egyrészt a nap végesen hosszú, másrészt rengeteg iskola egyszerűen nem tudja ezt megoldani. Én pl inkább kirándulásokat (értsd: "nem ottalvós") raknék be 1-2 óra helyett, hátha valaki kedvet kap.

Tanárból hiány van, emiatt nem szűrik. Miért van hiány? Mert sokan bolondok lennének ennyi pénzért elmenni, ha versenyszférában többet keresnek, és nem is nagyon fogják megalázni őket (történjen az diák vagy fenntartó részéről). Persze rossz főnökök itt is előfordulhatnak, csak tanár kénytelen KIK-nél maradni, vagy pályát váltani...

Nyelvóra hatékonyságával nálunk (középiskola, nem is elitgimi) nem volt probléma, mert lényegében ott tanultam meg angolul. Mindezt annak ellenére, hogy első 2 évben nem igazán tettem magam oda. Óraszám növelése helyett ugyanakkor egy nyelvet taníttatnék, és azt is gyakorlat orientált módon. Elhiszem, hogy fontos a present perfect continuous, de ha nem mer megszólalni a diák, akkor semmire nem megy vele. További nyelveket fakultatív módon lehetne tanítani (hisz nem mindenki egyforma).


#4: manapság minden az elektronikus ügyintézés irányába tolódik el (legalábbis jobb helyeken), mert leegyszerűsíti, meggyorsítja a dolgokat, és kényelmesebb is (nem kell kimozdulnod, nyitvatartási időben odaérni...). Továbbá mindenki használ elektronikus eszközöket, számítógépeket, emiatt kihagyni botorság lenne. Adatbiztonság pl mindenkit érint, mert fertőzött gépeket használják pl támadásra, spamküldésre. Átalakítani viszont nem ártana, lásd fentebb.

2014. nov. 30. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/32 anonim ***** válasza:
96%

A nyelvórás résszel értek egyet a legjobban! A többi ötleteddel is nagyjából, de lenne hozzáfűznivalóm:


-Infó órán megtanultuk használni a Wordot meg Excellt, de miután már nem tudtak újat mutatni, az osztály már csak Facebookozott egész órán... Ha valóban lenne értelmes tananyag, akkor támogatom az óraszámok növelését.


-Orvosként kötelességem viszont vitába szállni veled, hogy a kémia igenis jó óra :))

2014. nov. 30. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/32 anonim ***** válasza:
76%

Csak közlöm, hogy a technika régen megosztottan háztartástan is volt. A fiúk barkácsoltak, a lányok konyhai dolgokat tanultak, kifejezetten hasznos volt.


Aztán ennek vége lett, és akkor jöttek a lenyalt hajú emósok, akik egy szeget se tudnak beütni a falba, meg a műkörmös tinipitsák, akik a fakanalat a rossz végén fogják meg.

Szóval lehetne abban az órakeretben hasznosat tanítani, de valamiért már nem divat.

Szintén megszüntették az állampolgári ismereteket. Kijön a pulya 18 évesen a gimiből, elsőszavazó lesz, de halvány segédmotoros gőze nincs arról, mire, kire szavaz, illetve hogyan esik latba az ő szavazata.

Ehelyett viszont van heti 5-6 tesi. Aki nem szeret sportolni, azon ezek az órák nem segítenek, viszont aki sportol, az amúgy se az 5-6 tesit tekinti mozgásnak, hanem azon felül csinál valamit.

2014. nov. 30. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!