Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ti mit kezdenétek a magyar...

Ti mit kezdenétek a magyar oktatással?

Figyelt kérdés

Nem szépítsük a dolgot borzalmas állapotban van. Például én:

-Megszüntetném a technika és ének órákat: Ezeket az órákat még a tanárok sem veszik komolyan. Technikán konkrétan nem tudom megmondani, hogy mit csináltunk; az ének pedig arról szól, hogy heti 1 órában tanulunk a magyar népzenéről, ami senkit sem érdekel és nem is értem minek ilyen görcsösen, az iskolában őrizni ezt a hagyományt (bocsi).

-Növelném az Infó órák számát: Nem azért mert kocka vagyok, hanem mert ennek kéne a 3. legfontosabb tantárgynak lennie (persze a matek magyar után).

-A heti 5 tesit lecsökkenteném 2 -re: Ne legyünk naivak. Egy tesi óra 45 perc fociból áll.

-Csökkenteném a kémia órák számát: Nem ismerek embert aki szeretné vagy szerette volna ezt a tantárgyat. Amit megtanulsz belőle azt 1 nap múlva elfelejted. Ráadásul semmi használható tudást nem ad.

-Kötelező olvasmányok listájának megújítása: Gondolom ezt nem kell részletezni. A mostaniak is a magyar nép földhözragadt hagyományőrzősdiének a jelei.

-Növelném a tanárok fizetését: EMBEREK! Ez és az orvos a legfontosabb szakma mégis annyit keresnek mint egy utcaseprő...

-Megszűrném, kiből lehet tanár: Egyszerűen szörnyű, hogy milyen ostoba és megkeseredett emberek taníthatnak! Az általános iskolai tesitanárom szinte kínzott minket. A földrajztanárom végig politizálta a 45 percet és semmit nem tanított. A magyartanárom hülye volt. Középiskolában a Német tanáromtól 3 év alatt annyit tanultam, hogy Wie heißt du. A matektanárom egy megkeseredett öregember, aki semmit nem tanít. Az ő osztálya emelt matekos osztály, az osztály 80%-a külön tanárhoz jár, akinek nincs rá pénze a neten tanulja meg az anyagot.

-Növelném a nyelvórák számát

-A nyelvórákat hatékonyabban taníttatnám: Miért van az, hogy középszintre csak nyelviskolában lehet eljutni?


Ilyen kommenteket kérnék! Bocsi hogy ilyen hosszú lett :D.


Úgy tűnhet mintha valami 2-es tanuló lennék aki nyavajog, hogy minek iskolába járni. De nem, egy elitgimibe járok és 4-es vagyok. Csak egyszerűen bosszant, hogy a magyar oktatás milyen szinten van.



2014. nov. 30. 10:00
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
100%
Nem írok semmit mert az utolsó mindent leírt amit én is leírtam volna, egyetértek vele.
2014. nov. 30. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim válasza:
78%

Nagyon jó volt ezeket így este olvasgatni. Nagyon sok mindenkivel egyet értek: szerintem a kémia tényleg feleslegesen részletes, saját tapasztalatomból mondom, hogy már egy hét múlva semmire nem emlékszem belőle egy ötös doga után sem. Én speciel a választ tudom, de azt hogy mit csinálok, miért csinálom, mi az értelme, azt nem. Csak írom azt a választ amit az osztálytársam külön 10 perc alatt magyaráz el nekem. Mert ugye ez a tanárnak nem megy 45 perc alatt. Az irodalom lehet hogy fontos, de hogy baromira nem érdekel, és utálom az irodalmat, az biztos. Lehet hogy az én hibám, de szerintem rosszul van tanítva.

A matekot a kémiával szemben értem, semmit sem tanulok rá, mégis mindig megvan a négyes/ötös. A kémia is négyes, de azt nem értem(még ha ez hihetetlen is).

Aki ezt a rendszert kitalálta...annak puszi a tokájára.

A technika szerintem fontos lenne. Amúgy hány éves vagy?

U.i.: a focisták egytől egyig buták, és ingyenélők....a tűzoltó meg ha nem is éhezik, de épp hogy kijön. Aki a focistákat védi, az csak egy elvakult rajongó. :)

2014. nov. 30. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
100%

Én a tesi órával kapcsolatban szeretnék véleményt mondani.


Ha valakit fel kell menteni tesiből, akkor ne egyszerű orvosi lapot mutasson fel a tanárnőnek, mint pl. "Kérem XY-t végleg felmenteni a testnevelés óra alól", mert az nem elég bizonyíték.

Azért gondolom így, mert nekem nagyon gyanús, hogy a lányok többsége kap felmentést tesiből. Mintha ki akarnának bújni a torna óra alól. Az én osztályomban 7 (!) lány kapott felmentést a 8. osztály óta. Pedig korábban nem volt semmi bajuk, az edzés alatt sem történt semmi rossz, pl. rosszullét, ájulás vagy valami hasonló. A fiúk közül egyiknek se volt felmentése!

A tesóm mondta, hogy az ő osztályában is csak lányok kaptak felmentést (4-en) és ő is ezt nagyon furcsának találta. Azt is elmondta, hogy csak az egyik lánynak hitt, mert annak volt valami baja a bal lábával. És ő nem egyszerű orvosi papírt adott le, hanem leleteket meg egy röntgenképet is. Így a tesi tanárnő felmentette.

Egy szakközépsulis barátnőm is azt említette, hogy az ő osztályában is csak lányok kaptak felmentést, köztük az ő barátnője is. Ez nagyon rossz volt neki, mert az edzés alatt egyedül érezte magát. Azt is mondta, hogy nagyon fáj neki, ha visszaemlékszik erre.

2014. dec. 1. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
100%

- Ének, rajz és hasonló órák:

én nem szüntetném meg ezeket. Legyen technika,rajz, ének heti egy órában, akit meg jobban érdekel, az meg mehessen szakkörre,fakultációra,hasonlóra.

Éneken legyen magyar népdal(ismerjék), ismert külföldi zeneszerzők és műveik.

Rajzon is legyen talán egy kis ismeretbővítés művek terén. Nem azt mondom,hogy az összes festményt ismerjék fel,ami csak létezik,de néhány fontosabbat. És emellett néhány alapfogást is tanuljanak az emberek: hogyan érdemes emberi fejet,testet rajzolni,stb.

Technika: Akkor én szerencsésnek mondhatom magam,mert mi értelmeset is csináltunk. Ragasztottunk, gombot varrtunk. Technikán lehetne gombvarrás, esetleg pár kötés technika(de gondolom fiúkat ez untatná), kisebb tárolódoboz készítése (akár kartonból is), díszek készítése: akár húsvétra, akár karácsonyra.

Akit megfog pl. a doboz hajtogatás, az hazamegy és folytatja otthon.


- Infó:

Gimiben nem voltunk nagyon eleresztve informatika téren.

A szokásos Excel-Power point-word, stb mellett kitérhetnénk másra is. Például ingyenes programokat próbálhatnánk ki, esetleg telepíthetnénk op.rendszert, felhívhatnák a figyelmünket a biztonsági dolgokra (milyen legyen a jelszó, ne felejtsünk el kijelentkezni,stb), belekóstolhatnánk a programozásba.


Persze ezeket lehet támadni. Miért tanuljon az infót,akinek nem kell majd, minek tanuljon valaki doboz hajtogatást, ha nem kell.


- Tesi:

amikor én voltam sulis(ált.suli, gimi),szerencsére nem mindennap volt tesi.

Talán szerencsésebb lenne 2 alap tesit tartani, harmadik meg választható legyen:

kosárlabda, foci,sakk(igen, ez is sport:D), stb. Igaz, ez már még több tanárt igényel. :(


-kémia:

szerintem maradjon. Mert ilyen elven mondhatnánk azt is, hogy miért kell a biosz,miért kell a földrajz, töri,tesi...

(Igaz,nem tudom,milyen óraszámra gondolsz.)


- kötelező olvasmányok:

talán valóban jó lenne megújítani. Igaz,sokakat nem is érdekel a kötelező olvasmány. Főleg, ha a Kőszívű ember fiai van terítéken.

Be lehetne hozni azt is talán, hogy egy kedvenc könyvet olvasson el az ember. Évente egyszer.

Mondanám,hogy legyen Harry Potter, stb, de le is hurrognának: az így nem jó,úgy nem jó.


- nyelv órák:

valóban növelni kellene a hatékonyságot. (vagy nem tanulunk,gyakorlunk eleget a középfokra?)

2014. dec. 1. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
81%

Én is azért hagytam ott az iskolai tanítást, mert a diákok mindig mindent jobban tudnak. Úgy látszik, most már azt is, hogy mi a "hasznos" meg "nem hasznos" tantárgy. Hát, gondoltam, akkor inkább nem is zavarom a köreiket...



"nyavajog" :D

2014. dec. 1. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
50%

Tanárok:


Az oktatás egyik legnagyobb problémája a minőségi tanerő égető hiánya, legalább 30 éve (kevés kivétellel) csak az megy tanárnak, akit máshova nem vesznek fel, de akar egy diplomát. Ez a 90-es évek elején a gimiben 3-4-es tanulókat, ma már inkább a 2-3-asokat jelenti. Az idősebb generációk meg mára gyakorlatilag kikoptak a rendszerből.


Ezen változtatni a tanári fizetések jelentős növelése nélkül nem lehet, ameddig egy tanári állásból nem lehet középosztálybeli életet fenntartani, addig az erre vágyó és ezt elérni képes réteg más szakmákban fog elhelyezkedni (mérnök, közgazdász, stb.). De az is igaz, hogy ez önmagában kevés, Spanyolország példája intő példa ez ügyben. Át kell szervezni magát a tanárképzést is, illetve folyamatos versenyt kell elérni a tanárok között. Ehhez viszont szükséges, hogy nagy legyen a merítési lehetőség.


Az osztálylétszám a közhiedelemmel ellentétben nem meghatározó, ez derül ki a PISA tesztekből. Egy jó tanár simán el tud bánni 35-40 gyerekkel is akár, egy rossz meg 15-tel sem boldogul. Pláne így van ez, ha a tanárnak valóban csak a tanítással kell foglalkoznia, és például az adminisztrációs feladatokat más végzi helyette.


Énekóra (és társai):


Szerintem nagyon is van rá szükség, sőt, a különféle művészeti oktatást én kiterjeszteném. Ezek a ma mostohán kezelt tárgyak sokat lendíthetnének az össznépi kulturáltságon.


Azzal egyetértek, hogy több komolyzene, kevesebb népdal ildomos lenne. Emellett megjelenhetne a filmművészet, építészet, szobrászat is. Természetesen naprakészen, illetve úgy tárgyalva, hogy abból megérthető legyen a modern irányzatok alapgondolata.


Technika:


Nekünk középiskolában már nem volt, ennek ellenére nem hülyeség. Talán lehetne kicsit praktikusabb, adhatna egy átlagháztartásban jobban hasznosítható tudást (pl. csapszerelés).


Nem lenne hülyeség a gimi utolsó egy-két évében főzni tanulni, elmélettel (!), szezonális, helyi alapanyagok ismeretével, az alapvető technikáktól kezdve eljutni oda, hogy a diákok simán mehetnének akár konyhára is dolgozni, de otthon egészen biztos nem halnak éhen. Persze ez rengeteg pénzbe kerülne, és a hazai szakácsképzések, az elérhető szakirodalom siralmas színvonalát elnézve jelenleg kivitelezhetetlen.


Informatika:


Jelenlegi formájában semmi értelme, az informatikához, mint tudományterülethez vajmi köze van. Amikor ezt a tárgyat bevezették, akkor egy számítógép egy lakás árába került, még a munkahelyeken sem sok volt, és a cél az volt, hogy az emberek megtanulják egyáltalán használni. Ez ma már nyilván felesleges.


Ellenben ebben a tárgyban van a legnagyobb tartalék, kiválóan kiegészíthetné a matematikát. A gráfelmélet, a kombinatorika átkerülhetne ide, szó eshetne információelméletről, matematikai logikáról, számrendszerekről. Meg természetesen programozás, és lehetőleg már ne Pascal vagy Basic nyelven.


Fizika/Kémia:


Ezeknek a tárgyaknak az a baja, hogy a mély megértéshez szükséges matematikai ismerettel nem rendelkezik még egy középiskolás. Hogy mi a megoldás, azt nem tudom, de nem lenne baj, ha ezek az utolsó években kerülnének elő. Illetve sok-sok szemléltetés biztosan segítene.


Irodalom:


Van egy ezzel foglalkozó fb csoport, ahol a kortárs irodalom prominens alakjai is aktívak. Nekik valami olyasmi a jelmondatuk, hogy "irodalomtörténet helyett irodalmat". Én velük vagyok. Alaposan át kellene gondolni a tematikát, a kötelező olvasmányokat.


Történelem:


Itt is nagy bajok vannak. A királyokat és életüket egyenként tanultuk, miközben a köztársaságunk kialakulásáról meg úgy a demokráciáról úgy egészében egy mukk nem hangzott el. Ez nagyon gáz. Túl sok a hadi cselekmény és túl kevés a társadalmi háttér, túl sok a régmúlt és szinte semmi a mai világunkból.


Nyelvoktatás:


Ez nyilvánvaló prioritás. Sokat kell még javulni, viszont azt is fontos megjegyezni, hogy gyakorlatilag az egyetlen terület, ahol valamelyest javult a magyar oktatás. Fontos lenne anyanyelvi lektorok széleskörű alkalmazása, és az, hogy a középfokú nyelvvizsga ne a cél, hanem alap legyen.

2014. dec. 3. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
100%
Ja, és az sem lenne baj, ha az aktuális tantervekbe beleszólást engednénk a gimnáziumoknál a kutatóegyetemeknek, a szakiskoláknál meg a legnagyobb cégeknek, elvégre ők azok, akik majd a kikerülő diákokat megkapják.
2014. dec. 3. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
100%

Technika és énekórák megszüntetése:

Ha továbbra is ezen a gyatra szinten mennek az órák, akkor igen! Technikaórán tulajdonképpen arra kaptunk jegyet, hogy minden benne legyen a füzetben. De semmi használhatót nem tanultunk ott, ismerek olyat, aki nem tudja mi a különbség a csavar és a szög között! :D A használati útmutatókról, illetve a biztonsági előírásokról fizikán is tanulunk.

Az énekórákra már nem emlékszem annyira, de nem szerettem.


Informatikaórák növelése:

Egyetértenék, HA nem csak a Word-Excel-PowerPoint-Paint kvartettet használnánk. Ezen kívül semmi mást nem tanulunk.


Tesiórák csökkentése:

Egyre több a túlsúlyos gyerek, ezért vezették be a heti 5 órát. Nekem szerencsém van/volt a tesitanárokkal, megszerettették velem a mozgást és örülök, hogy ezeken az órákon nem a padban kell gubbasztani. Persze ez nem mondható el az összes diákról, de mindig is lesznek kivételek. És bizony a kivételek odanyújtanak pár ezer forintot az orvosnak egy felmentésért. Ez ellen nem lehet mit tenni.


Kémiaórák száma:

A kémiaórákat sem szeretem, sőt a fizikát, biológiát sem. De nem értek egyet a csökkentéssel, mert azért elmondanak pár fontos dolgot a tanárok, és valaki ezzel is fog foglalkozni később.


Nyelvtanórák:

Nyelvtan helyett a szókincsre és a kommunikációra kellene összpontosítani. Persze a nyelvtan is roppant fontos, de ha ismersz pár szót, akkor is összetudsz rakni egy épp-kézláb mondatot, úgy hogy azt az anyanyelvi beszélő is megértse. A kommunikációhoz persze a hallgatási feladatok is hozzátartoznak.

2014. dec. 3. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:
0%

meg kéne szüntetni az egészt úgy ahogy van

egyáltalán nem hatékony csak viszi az adopénzeim

én meg ezér nem tuodk megélni a keresetemböl mert ilyenekre megy el..

2014. dec. 3. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 Gyémántlány ***** válasza:
100%

- Már általános iskolában elkezdenék két idegen nyelvet tanítani. Szerintem kicsit késő a gimnáziumban való kezdés, hiszen négy év alatt nem tud senki biztos szinten megtanulni egy nyelvet, kivéve, ha tagozatos vagy két tannyelvű a suli.

- A testnevelés, ének és rajzórák választhatóak legyenek. Ezek nem létszükségletűek, és, ha nem vagy jó bennük, fölösleges szívatás, időpocsékolás az egész. Viszont megszüntetni egyiket sem kéne, mert mondjuk, ha pont ezek közül érdekel valakit valami, akkor meg kell adni a lehetőséget, hogy felvehesse ezeket az órákat is.

- Az előbbi órákat, bár választhatónak mondtam, szerintem lehetne változatosan oktatni. Így akiknek szimpatikusak lennének, tanulhatnák őket kicsit jobb minőségben. Tesin ne csak foci és kidobós legyen, hanem igazi sportok; pingpong asztalt és tollasütőket nem olyan hatalmas összeg venni. Szervezhetnének az iskolák további sportolási lehetőségeket; sítúrákat oktatással, ilyenek.

- Szerintem fontos a technika, mondjuk nem így, ahogy ma megy. Főzni, sütni kéne tanítani a diákokat, meg megszerelni egy villanyt vagy egy eldugult mosogatót. Ja, és nem nemi megkülönböztetés alapján kéne beosztani az órát, hogy a diáklány harminc éves szingliként is boldoguljon az IKEA-s bútorokkal, a fiú meg majd, ha vénségére megözvegyül, ne csak a kínaiból rendelt kaján éljen.

- Szerintem gimnáziumban mindenképpen el kellene kezdeni bevezetni a való életbe a diákokat. Nem, nem hit és erkölcstan! Jogok, pénzügy, gazdaság, politika, stb. Tudják, hogy is vannak ezek a dolgok. Persze nem kell heti ötször, elég lenne egy félévben néha elbeszélgetni a dolgokról.

- Több szakkör. És ne csak az olvasó, és a rajzszakkörig jussunk már el. Legyen például fotóstanfolyam, vagy zenetanulási lehetőség. Valami, ami kicsit is érdekelheti a gyerekeket.

- A hit és erkölcstant betiltanám. Nem akarom, hogy a gyerekem véletlenül olyan erkölcsös legyen, mint tisztelt politikusaink. Ahogy az sem helyes, hogy nem hagyjuk meg a fiatalokat vallásilag függetlennek. Nekik kéne dönteni erről, nem az iskoláknak, de még a szülőknek sem.

- A kötelező olvasmányok kész katasztrófa. Modern, de persze színvonalas művek kellenek, ami közel áll a fiatalok világához, és élvezhető számukra.

- Nem tetszik nekem ez az osztályzat- mizéria sem. A diákok nagy részére nem igaz, oké, de vannak, akiket nagyon kikészít a jó jegyek miatt való stressz. Nem azzal kéne tanulásra motiválni az iskolába járókat, hogy megbüntetjük őket, ha rosszul teljesítenek. Vagy hogy ennyire nyíltan megfogalmazzuk, hogy hasztalanok, ostobák és nincs jövőjük. Pozitívan kéne hozzájuk viszonyulni, és megadni a lehetőséget, hogy javítsanak, ha rontanak.

- Modernizálni kéne az iskolák berendezését, és az ott használt eszközöket is. Nálunk WC papír sincs a mosdóban, szappan meg végképp. Nem azért, mert elfogy, és nem cserélik. Egyszerűen szükségtelennek nyilvánították. Hm, vajon nincs erről szó az iskolákra vonatkozó higiénia- szabályzatban?


Egyelőre ennyit tudtam felsorolni, de szerintem lesznek még ötleteim.

2014. dec. 4. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!