Mi a baj a magyar oktatassal?
- Az egyetemeken hatalmas a lemorzsolodás, ez nem azért van, mert az egyetem a rossz, hanem akik bekerülnek nem megfelelőek ahhoz, hogy diplomások legyenek, vagy adjunk mindenkinek szívsebész diplomát?
- Aki nem tudja megírni az érettségi -t minimum 4-esre, az miért akar egyetemre menni? Egy szigorlaton/zh-n sokkal többet kérnek.
- Csodálkozunk milyen szakmunkások kerülnek ki, de megse kérdőjelezzük hogy milyenek kerülnek be.
- Lehet akármilyen jó az oktatási rendszer, nem ér semmit ha otthonról a diákcsemete olyan felfogást hoz, amivel nem lehet dolgozni.
Tehát összefoglalom:
Szerinted a magyarok genetikailag/kulturálisan alkalmatlanok magasabb képzettség elsajátítására, tekintettel arra, hogy a hanyatló nyugaton valahogy sokkal magasabb ezen emberek aránya.
Szerinted miért hoznak otthonról rossz mintát? Mert a szüleik is azt kaptak. Valahol meg kell szakítani ezt a folyamatot.
Egyébként meg az a baj az oktatással, hogy elavult, használhatatlan dolgokat kell megtanulni és fejben tartani egy olyan világban, ahol ennek semmi értelme, mert minden évente változik - ahol meg nem, ott azért nem, mert lemaradt és már észre sem veszi, hogy a versenytársak elhúztak (lásd magyar hivatalok. Azt hisszük, hogy nem lehet másként, miközben Észtország teljesen ledarálta a személyes ügyfélszolgálatos förmedvényt)...de az iparban is...bemegy Jani, 20 éve robotol...persze, hogy nem tűnik fel neki a sok "blabla" nyugatról, hiszen a főnökei sem cserélik le a gépeket és ő még mindig dolgozik...mert a főnökei is le vannak maradva...s nem azért fog bezárni a cég, mert nem tanultak, hanem azért, mert a fejlődők elvitték a megrendeléseket és "csökkent a bevétel, nem éri meg". De miért csökkent?
Én eszméletlenül jó egyetemet végeztem. Húzhatom le a felét a WC-n...ráadásul a fél idegrendszeremet megették a vizsgák, mert valahogy fejben kellett tartanom egyszerre akár 1000 oldalnyi definíciót meg magyarázatot és azok bizonyítását...aztán kézhezkaptam a diplomát és azt mondták, hogy itt a szoftver: 5 kattintás.
Nyugaton meg azt tanítják, hogy itt a szoftver és itt van még ez és ez és ez és így és úgy kell azonnal váltani közöttük, ha mást kell elvégezned.
Na ez a baj (Igen, fizikai szakmák esetén is ott a szoftver...amikor a szobafestő saccolja, hogy mennyi festék kell, mikor 2 kattintás a számológépen vagy 1 az okostelefonján és forintra pontosan megtudja mondani, hogy mennyibe fog kerülni a munka...vagy amikor a kőművesMESTER szemmel akarta keverni a betont és találomra bemondott egy árat - persze már a duplájánál járt a végén - mert nem tanították meg kiszámolni az anyagot, de legalább fejből tudja az összes szerszám nevét, amit az ősemberektől mostanáig valaha használtak...
Nem csak a rendszerrel vna a baj. A diákok azért "hülyék", mert a szülők nem foglalkoznak velük. Vagy nem akarnak, vagy a lelküket is kidolgozzák, hogy mindent előteremtsenek a gyereknek, vagy mindkettő. Amíg az emberek nem változnak, tehetsz eléjük akármilyen tökéletes rendszert, nem lesz változás. Amíg az embereket nem kényszeríti valami változásra, nem fognak változni. Az emberek pedig elérik elég nagy tömegben, hogy az őket változásra kényszerítő erőhatásokat elnyomják.
Ebből az ördögi körből nem lehet kikerülni, amíg neem változnak az emberek, márpedig az emberek elérik, hogy ne kelljen változniuk, hiszen nekik így kényelmes.
'márpedig az emberek elérik, hogy ne kelljen változniuk, hiszen nekik így kényelmes.'
De nem lehet az idők végezetéig folytatni ezt a kényelmeskedő hozzáállást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!