Szerintetek lenne értelme az alábbi tantárgyaknak?
A heti öt testnevelés és az erkölcstan/hittan helyett szerintem több értelme lenne az alábbi tárgyaknak:
1, A tudatos életmódra nevel, az egészséges táplálkozás, környezetvédelem, pénzgazdálkodás és hasonló témák kerülnének szóba.
2, A középiskolások részére, hasznos lenne egy tárgy, amely jogi, közgazdasági és politikai, alapismereteket oktatna. Leginkább olyan formában, amelynek hasznát us veszi. Bemutatnák pl. az állam és szerveinek működését, a választási rendszert, stb.
Nem, előbb magyarul kéne megtanulni, nem összezavarni a gyerekeket. A külföldi Waldorf-iskolákban kifejezetten ellenjavalt a 14 éven aluliak idegennyelv oktatása, pedig az indo-európai nyelvek között nincs akkora különbség, mint a magyar és bármelyik között.
Angolul néhány év alatt meg lehet tanulni, teljesen felesleges 15 éven keresztül adagolni.
"Bemutatnák pl. az állam és szerveinek működését, a választási rendszert, stb."
Régen járhattál iskolában, ha ezt szeretnéd bevezetni. Történelemből évek óta oktatják, amikor én érettségiztem akkor az EU felépítésével kapcsolatos kérdések is voltak.
"A heti öt testnevelés és az erkölcstan/hittan helyett szerintem több értelme lenne az alábbi tárgyaknak: "
Én teljesen ellenzem. Megint csak a diákok szívnák meg, még jobban terhelni őket. Szóval még inkább nyomjuk a lexikális tudást és növeljük az agy leterheltségét. Hát igen, nekem is ez volt az álmom. Kár, hogy nem ilyen rendszerben voltam gimis.
Szerintem tanítsuk meg őket arra is, hogy hogyan kaparják ki vécépapírral a szart a seggükből.
2018 van, 20 éve kereskedelmi forgalomban van az internet, bárki bármilyen információt meg tud találni, ha tudja, hogy hogy kell. Természetesen csak annyi a baj, hogy nem tudják. Persze lehet külön-külön megtanítani őket a seggtörléstől kezdve a égő kicserélésén át a csekkbefizetésig minden hülyeségre - mindegyikre külön heti egy órát szentelve -, mert úgy látszik a rendkívül intelligens szülők szerint erre van szükség.
Mindeközben két szám összeadására is alkalmatlanok. Pont azzal van a baj, hogy az alapvető készségeik is hiányoznak, ettől függetlenül a fentebb felvázolthoz hasonló baromságokkal tömik a fejüket.
A heti öt testnevelés indokolatlanul sok, ezzel megutáltathatják a mozgást, például egy bunkó tornatanár által, mint amilyen nekünk volt.
Az erkölcstan olyan dolog, hogy ártani nem árt, laza, elgondolkodtatós, maradhat. Hittant is sokan akarnak tanulni.
Az 1. már megvan, pénzgazdálkodást történelmen belül tanultunk, a többi a környezetismeret és biológia, földrajz óra része már régóta.
A 2. szintén megvan már, azonban egy alapszinten csak, és nem is kell ennél több. Általános iskolás gyerek először ismerje a természetet, a körülötte lévő világot, majd később jöhet az államelmélet...mert ez, amit te mondasz, az, és a jogi karok első évfolyamának tananyaga (amit most éppen én oktatok az egyik jogi karon a gólyáinknak).
Hát igen, ez van, ha nem hozzáértő laikusok próbálnak ötletelni, mert feljogosítva érzik magukat rá, csak mert valaha ők is jártak iskolába.
Támogatnám.
Az átlag magyar pénzügyi analfabéta.
Ez a tudatlanság pedig már nemzetgazdasági kockáztot jelent lásd devizahitelek.
Heti 1 verselemzéses magyar óra helyett bőven beférne valami pénzügyi alapismereteket oktató tárgy.
Az,, alapműveltségről,, meg annyit, hogy ez egy szép szó azokra a haszontalan dolgokra amiket hagyományból kell tanulni és egyébként semmire nem mész vele a való életben. Pl Ady verseinek az elemzése. Teljesen haszontalan.
A dolgok lehetnek szépek, jók meg hasznosak.
És azért kell a csak szépeket és csak jókat is megtanulni, és megtanítani a gyerekeinknek, mert kerülnek majd olyan helyzetbe, amikor az addig haszontalannak tartott szép és jó dolgok hasznossá válnak.
Nem a pillanat határozza meg, hogy mi a hasznos távlatokban. Egy Ady versnek is van haszna. Először a szépsége, a mondanivalója, később meg lesz olyan helyzet, amiben eszébe fog jutni annak, aki tanulta.
Az 1. tárgy igazából a réges régi Háztartástan modernizálva, igaz?
A 2. szerintem benne van a történelemben, ha nem tévedek. De jogi ismeretekre tényleg többre lenne szükség, talán más tárgyakban is.
Mindent csak műveltséget ne! Hülyékre van szükség! Kidobni minden feleslegest, matekot, fizikát, kémiát, irodalmat, történelmet mi a francnak? Most mire mész egy verselemzéssel? Bevágni kívülről A walesi bárdokat?
Mire jó ha ismered a szögfüggvényeket, a logaritmust? Elsorolod az Árpád - házi királyokat? A naprendszer bolygóit?
És főleg: semmi számonkérés! Ne legyen dolgozat, felelés, csak ikszelgetős teszt. Minek annyit dumálni ma már, helyesen fogalmazni, érvelni, mi a fenének? Egy teszt és annyi, azt sem kell osztályozni, mindenki átmegy, kap az ellenőrzőjébe (van még?) egy kis piros szívecskét és kész. Megbukni ne lehessen!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!