Mi értelme van az egyes tantárgyaknak?
Sok embertől hallom mostanában, hogy az iskolában megtanított anyag durván 70-75%-át szükségtelen tudni az embereknek.
Mire kellene, hogy megtanítsanak minket az alábbi tantárgyak?:
- Irodalom
- Nyelvtan
- Történelem
- Matematika
- Földrajz
- Fizika
- Biológia
- Kémia
- Informatika
- Ének
Semmire.
ezek csak szurok. Megmutatjak hogy ki menjen a sorra betanitott munkasnak, ki meg esetleg tovabbtanulni.
vegul is jogos ki a franc az a josefatila az valami ucca látamaz ucán esztanevet
egy ismerösömet meg bünteték pedig nagyonjol dolgozot ismerem regota it olvasatok hogy mijen joldolgozik aszthitte jutalmatkap
- Irodalom
Alapműveltség, fogalmazási készség. Tele van a gyakori olyan emberekkel, akik írni oké hogy tudnak, de kifejezni magukat egyáltalán nem tudják.
- Nyelvtan
Helyesírás? :D
- Történelem
Alapműveltség. Ha Orbánt/Gyurcsányt/Jóskát lekomcsizza a szomszéd Iluska néne, akkor tudd, hogy mi az a kommunista és hogy miért mond baromságot a néne.
- Matematika
- Földrajz
- Fizika
- Biológia
- Kémia
- Informatika
Ezt a hatot meg se magyaráznám. A legtöbb gyakorlati tudást adó tárgyak. Matekra és informatikára kb minden egyetemen szükséged lesz.
- Ének
Na, erre még én sem jöttem rá. Gondolom alapműveltség.
Egyébként leginkább arra jók, hogy kiszűrjék a gyengébb képességű diákokat és eldönthesse mindenki, hogy merre akar tovább tanulni, hisz belekóstol kicsit mindenbe.
Bocsánat, bocsánat, kedves kérdező, én voltam a 4. válaszoló, csak trollkodtam - igazából azt szerettem volna érzékeltetni, hogy bizonyos műveltségi elemek hiánya mihez vezethet.
Egyetértek az előttem válaszolókkal, mindenkinek a válaszát "lájkoltam" én is. :)
Irodalom: Ad egy kis történelmi alapműveltséget, ez is része mindennapi életünknek. Kisebb korban írás, olvasás (illetve ez a nyelvtanhoz is sorolható) majd az önmagunk kifejezésének helyes megfogalmazásában segít, alapvető, egyszerű szabályok betartatásával (szóismétléstől, helyesírástól, tagolástól a kakofemizmusig, eufemizmusig, halmozásig, felkiáltásig, költői kérdésig, iróniáig, paradoxonig, a szövegösszetartó erőkig -szövegkohéziós eszközökig-, a metaforáig, hasonlatig, megszemélyesítésig, szimbólumig, beszélő nevek használatáig, a verselésig (líraibb költemények esetében), alliterációig, és még lehetne sorolni, hirtelen ennyi jutott eszembe)
Nyelvtan, hogy nee iyg irlyal, mer myndenky hűjének nész...... A négyeshez hasonlóan próbáltam statuálni, hogy ez hogy megy, én is rengetegszer találkoztam nagyon durva helyesírási hibákkal ( nem ilyenekkel, de hasonlóval ), nem is beszélve, hogyha még a részletekbe, tulajdonnevek helyesírásába, melléknévvé alakításába megyünk, sőt rengeteg bonyolult nyelvtani formát meg kell tanulni, ami szerintem is felesleges, azonban ahhoz, hogy helyesen tudjunk írni, rengeteg nyelvtant kell tanulni, mert az egész nem abból áll, hogy helyesen írok azt csőh.... Ez egy hosszú folyamat, de a magyarországi oktatási rendszer túlbonyolítja, a kellőnél jobban.
Történelem: Alapműveltség!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha megkérdezik Gyuluskát, hogy miért itt van, és nem az óceán mélyén partizik, akkor nem fogja tudni az egész honfoglalási históriát, mert nincs alapműveltsége, és el kell fogadni, hogy az alapműveltség kimondottan fontos, és ezt főrészt a történelemből nyerjük, és a humán tantárgyakból, a történelem pedig elengedhetetlen a mai életben, aki ismeri könnyebben tud hozzászólni a könyvekhez, filmekhez, aki jobban ismeri a múltat, könnyebben megérti a jelent, mi vezetett a mostani magyar államformához, hogy jutottunk ide, mert aki nem ismeri a történelmet, nem ismeri az életét (kicsit erősen kifejezve, de így van.....A teljesen írástudatlan emberek is szavaznak, ha vannak már tizennyolc évesek, és a butább emberek könnyebben befolyásolhatóak, szerencsére M.O.-n kevés ilyen van...)
A többit had ne soroljam már, mind az alapműveltség része, fontos a továbbtanuláshoz, mindenütt jelen van, és elengedhetetlenek...
Az ének szerintem is felesleges, nem nyerjük hasznát, csak tölteléktantárgy, mint a tesi és a technika, az ének azoknak van akik énekesek, színészek akarnak lenni ( utóbbi inkább dráma ), a technikából nem tanulunk, csak kisebb életigazságokat és mechanikát, az emberek nagy része ennek pedig nem veszik hasznát életükben, kivéve 1-2-t, aki azzal akar foglalkozni....A tesit nem is mondom, teljesen felesleges, a gyerekek nem lesznek egészségesebbek tőle, a tanárt többségében nem érdekli, csakúgy mint az informatikán, csak hagyja játszani az egész bandát, és semmi egyéb, nevetséges..........Hát én ezt gondolom, más lehet, hogy mást érez, tapasztal, de én így gondolom...
És valóban, az eddig tanultaknak felnőttként 80, de megkockáztatom, hogy 85%-át nem fogod tudni, és használni még annyit sem..... De ez van, ezt kell eltűrni (igen, szándékosan változtattam meg a mondást...:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!