Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Nálunk működne a vasúthálózat...

Nálunk működne a vasúthálózat privatizálása?

Figyelt kérdés

Japánban a vasúthálózat több mint 90%-a nem állami tulajdonban van, mégis kiválóan működik,.

A japán vasutak átlagos éves késése 1 perc, gyorsak, kényelmesek és rengetegen használják.

Nálunk működne? Ha nem, miért nem?


2017. okt. 22. 23:53
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:

Félreértettél. Én csak a technikáját mondtam el slendrián módon hogy szervezték ki fecóék az aranytojást tojó tyúkot a közösből. Csináltak egy külön céget a szállítmányozási részlegből MÁV-CARGO néven, attól papíron xaré-hugyé megváltak, a személyszállítás finanszírozását meg ráhagyták a közösre, vagy gondolták az se baj ha megy a lecsóba. A világon mindenütt három lehetséges módja van a vasúti személyszállítás finanszírozására. A legfájóbb ha az eladott jegyekből finanszírozzák, mint pl. Dániában, ahol a fiam az oda-vissza repülőjegyért fizetett 14 ezret, a 120 km vonatozásért meg 22 ezret. A második hogy közösségi közlekedésnek tekintik, és tolják bele a pénzt a büdzséből hogy elérhető áron igénybe tudja venni a közösség. A harmadik a legegészségesebb, ha van a társaságnak más bevétele (áruszállítás), és annak nyereségével teszi elérhető árúvá a személyszállítás.

Amit fletóék tettek az technikailag sajnos nem büntetendő, de morálisan felér a hazaárulással.

2017. okt. 23. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
A MÁV állapotát elnézve láthatóan nem működik nálunk az állami tulajdon, tehát ennél sokkal rosszabb nem lehetne magántulajdonban. Maximum ugyanolyan rossz. De egyébként nem azon múlik szolgálatás színvonala, hogy állami vagy magáncégről van-e szó, mert például Németországban állami tulajdonban van a vasút, és bár nem tökéletes, elég elfogadható színvonalat nyújtanak, miközben Angliában ahol kismilliónyi magáncég van, elég hullámzó a felhozatal, és a lakosság többsége visszaállamosítaná az egészet, ha lehetne. A legnagyobb probléma az állami tulajdonnal a politika, vagyis az, hogy a döntéseket nem racionálisan hozzák meg. Lehetne nyereségesebbé tenni a vasutat, ha a kormányzat be merné vállalni a súlyosan kihasználatlan vonalak bezárását és a megspórolt pénzből fejlesztenék a fővonalakat.
2017. okt. 23. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
Értem. Ez tényleg így van sajnos, nagy ballépés volt, márha tudatos döntést lehet így nevezni :(
2017. okt. 23. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
A mostani állapot egy tökéletes zsákutca, amiben nem lehet megfordulni. Annak idején megpróbálták az egészet egyben eladni, de ki az a hülye befektető-nyerészkedő, aki megvenne egy olyan céget ami a legjobb esetben is nullára jön ki. Külön eladni a személyszállítást úgy, hogy hosszútávon üzemeljen kizárt dolog, max akkor lenne nyereséges a buli ha valaki megvenné olcsón, aztán másnap leadná az egészet ócskavas áron. Ezt a fővonalakat meghagyni a többit leválasztani meg elég kontra-produktív lenne, mivel a legtöbben csak azért veszik igénybe a fővonalakat, hogy aztán egy mellékvonalon eljussanak pl haza. Ha már a fővonal végén át kellene gyalogolni a jellemzően kilométerekre a központban lévő buszmegállóba hogy valaki hazajusson xy faluba, akkor már inkább egyből a buszt választja. Szerintem amit még el tudok képzelni, ami még hab a tortán, hogy azt a vasúthálózatot amin a teherszállítás is folyik, nem csak a személyszállítás, teljes egészében az adófizetők pénzéből van fenntartva. A Cargo ami ha jól tudom labanc tulajdonú, legfeljebb fizet némi pénzt a használatért, de szerintem lényegesen kevesebbet mint ami valójában az áruszállítás következtében keletkező amortizáció.
2017. okt. 23. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:

Liberalizálni kellene, azaz beengedni a magánszolgáltatókat is a személyszállításba a MÁV pályahálózatán. Ahogyan a cseheknél, szlovákoknál pl. elég nagy sikerrel közlekedtet járatokat a RegioJet, az Arriva meg a Leo Expressz. Mindjárt lenne konkurrenciája a Startnak is.


Az angoloknál meg ugyan sokat panaszkodnak a privatizált vasúthálózatra az egyszeri angolok, de valójában a dolog összességében nagyon is jól működik, egyáltalán nem kudarcról van szó.


Az állami tulajdon mindenhol a korrupció melegágya, de Kelet-Közép-Európában különösen az, egyszerűen nyílt felhívás az aktuális kormányzó politikai elitnak a lopoldára. Persze nyugaton is ez van, de nem ekkora, durva mértékben, mint mifelénk. Szóval az állami tulajdont már csak ezért em kellene itt ennyire erőltetni úgy, ahogyan azt a mostani narancskommunista kormány teszi.


A mellékvonalak egy részét pedig valóban be kellene zárni, semmiféle közérdek nem indokolja, amikor egy kétrészes Bz-n 6-8 utas lézeng csúcsidőben. Kevesebbe kerülne az adófizetőknek, ha ezt a néhány utast taxival fuvarozná el a MÁV-Start :)

2017. okt. 23. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
100%

"Ha már a fővonal végén át kellene gyalogolni a jellemzően kilométerekre a központban lévő buszmegállóba hogy valaki hazajusson xy faluba"


És mennyibe telne a a vasútállomásokhoz felépíteni egy kisebb buszállomást? Az állomások nagy többsége amúgyis jelentős felújításra szorul, mert sokszor afrikai színvonalon működnek, azaz például az utasoknak a gazos, murvával burkolt, félméter széles peronokra kell szó szerint lemászniuk, hogy aztán tucatnyi vágányon keresztül kelljen beérniük az omladozó állomásépületbe. Még Budapesten is van ilyen, lásd Kispest állomás, bár ahogy nagy pályaudvarok kinéznek, nagyon nem meglepő.

2017. okt. 23. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

A szakértők látom tovább osztják az észt, csak elfelejtik, hogy 2004-től piacnyitás volt, tehát bárki jöhetett a magánvonataival, hogy ő vállalja a teherszállítást.


Innentől kezdve kezdett el versenyjogot sérteni, hogy van egy állami mamutcég, aminek része az állami teherszállítás és alá tud ígérni a magáncégeknek mert államilag kitömik.


Értitek már, ezért kellett önálló teherszállítási cég, amit utána eladtak, de ha ez boldoggá tesz a mostani privatizált Cargo is drágán szállít aki teheti magánvasúttól vesz szállítási kapacitást.


De persze maradjatok, a Gyurcsányutálat meg hazaárulózás szinten.

2017. okt. 24. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:

#27 te összekevered a csalást meg az államiságot, és a kettő közé egyenlőségjelet teszel.

Javaslatom a következő: menj el néhány Dél Amerikai országba, netán Afrikába, ha érdekel, mondhatok konkrét helyeket. Ott megtekintheted mamut világcégek csalásait. Orbán és az összes többi politikus negyedszázada elkövetett össze csalása kispályás azokhoz képest. Majd ha itt a profit nem mások károkozásából következik,akkor mesélj itt az állam herdálásáról.


Amúgy, az állam soha nem herdál. Herdál viszont Orbán, Gyurcsány, a közlekedési miniszter, az oktatási miniszter, és felsorolhatod az összes posztot. Ezek nem fantomok, nagyon is megfogható, valóságos emberek, te tetted oda őket, ahol vannak. Akkor kérd számon tőlük, utána magadtól a felelőtlenséget, és ne papolj itt az állami és privát cégek közötti minőségi különbségekről.

2017. okt. 24. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!