Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Felére csökkenteni a MÁV és a...

Felére csökkenteni a MÁV és a magyar vasúthálózat méretét. Jó megoldás lehetne?

Figyelt kérdés

Mert a MÁV egy rosszul működő, elavult járműparkkal, infrastruktúrával rendelkező, a múltból itt ragadt feneketlen pénznyelő. valami megoldást kellene találni ere a problémára.


Talán elég lenne a nemzetközi vonalak, a városközi fővonalak és a nagy utasforgalmú elővárosi viszonylatok fenntartása, valamint a teherszállítás megtartása. Azt viszont nyugat-európai színvonalra kellene fejleszteni. A többit meg fel kellene számolni és kész.



2011. aug. 31. 18:57
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
67%

"Mert a MÁV egy rosszul működő, elavult járműparkkal, infrastruktúrával rendelkező, a múltból itt ragadt feneketlen pénznyelő"


Értem, szóval akkor csökkentsük felére a hálózatot, és akkor egy jól működő, modern infrastruktúrájú, modern járműparkkal rendelkező, jövőből ideteleportált pénzforrássá válik?

2011. aug. 31. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
100%
Nem, nem jó megoldás. A megoldás a teherszállítási ágazat visszavásárlása és fejlesztése lenne. Így nyereségessé válna a vasút. Ezzel párhuzamosan az ész nélküli autópályaépítés visszaszorítása és a tranzitkamionok közútról vasútra való áttérése lenne.
2011. aug. 31. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
100%
Így is sok utast veszítettek el a vonalbezárások miatt. A bezárt vonalakról az utasok hiányoznak a fővonalakon.
2011. aug. 31. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 A kérdező kommentje:

Elsőnek:


Rosszul értetted: a fejlesztéseket a megtartandó, csökkentett hálózatra és szolgáltatásokra kellene költeni. Ahogy írtam: "Azt viszont nyugat-európai színvonalra kellene fejleszteni. "

Én sem azt írtam, hogy a kisebb vasúthálózat önmagában varázsütésre nyugati színvonalú lesz.

2011. aug. 31. 19:07
 5/27 anonim ***** válasza:
81%
Persze de gondolj bele ha a mellékvonalakon foglalkoztatott emberek mind munkanélküliek lesznek akkor azt miből tartjuk el? Ugyanúgy az adóból megy az is le. És igen a szárnyvonalak megszüntetése nem tünne rossz ötletnek ha lenne bárkinek bármilyen más ötlete a szárnyvonalakon való közlekedés pótlására. Nagyon sok ilyen kérdés van. Ha van egy gyár ami 100 forintért gyárt le valamit de csak 99ért tudja eladni akkor nem jobb ha az állam enged neki mintha minden munkást segélyez aki a bezárás miatt elveszti a munkahelyét?
2011. aug. 31. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
57%
19:08as vagyok! Az a másik hogy az egészet felszámolni szerinted mennyibe kerülne?
2011. aug. 31. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
80%

Szerintem igen. Van sok ezer km vonal, ahol 20-30 km az átlagsebesség, nem nyúltak a pályához 80-100 éve, koszosak a vonatok, ritkán és rossz menetrend szerint járnak, és utas csak mutatóba van, de az is ingyen utazik. Ezt már nem lehet feltámasztani, nem lehet visszahozni, ez már csak egy költséges múzeum. Az emberek ezeken a szakaszokon végérvényesen leváltak a vonatról, ez így senkinek nem kell, nem lehet, és nem is érdemes már pénzt beleölni.


A maradék erőforrásokat kéne a még értelmesen fenntartható többnyire fővonalak fejlesztésébe fektetni, mert ha ez nem történik meg, onnan is tömegesen fognak leszakadni az utasok.

2011. aug. 31. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
100%

ma 19:07


Ha nem feltételezed, hogy a hálózat csökkentésétől a maradék fejlettebb lesz, akkor meg minek csökkenteni a hálózatot?


A vasút nem attól veszteséges, hogy túl nagy a hálózat. Egyszerűen a vasúti személyszállítás veszteséges és kész. Egy vasúttársaság úgy lehet nyereséges, ha ezt kompenzálja egy nyereséges üzletággal, pl. áruszállítással. Az állam mondhatja azt, hogy megszünteti a veszteséges szolgáltatást, vagy mondhatja azt is, hogy nyereségessé teszi, mondjuk 10-szeres jegyáremeléssel, vagy hagyhatja úgy, ahogy most van.


Az sem egészen világos, mit értesz "nyugat-európai színvonal"-on. Magyarország pl. nincs akkora, hogy érdemes legyen iderakni egy TGV-t. Meg valószínűleg úgysem utazna senki vonaton 20 ezer forintért Pécsre. Vagy azt érted "nyugati színvonal"-on, hogy legyenek tiszták és újak a kocsik? Rendben van, megoldható, de akkor az utas mondjuk fizessen 2-szer annyit, mint eddig.


Magyarország nem nyugat-európai ország, ennek megfelelően nem látom sok értelmét a nyugat-európai vasútnak sem, mert az emberek fizetése sem nyugat-európai.

2011. aug. 31. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
100%

ma 19:08


Van egy olyan gondolkodásmód, hogy ami veszteséges, azt gyorsan zárjuk be, mert ez hű de racionális.


Ennyi erővel egyébként az országot átnevezhetnénk Nagy-Budapestnek is, a vidék 2/3-át pedig eladhatnánk mondjuk Romániának, mert ugye "veszteséges, fel kell számolni".


Vagy pl. Mihályinak, a liberális közgazdásznak volt mániája, hogy a kistelepülések elavultak, el kell tűnniük.


Van egy olyan gondolkodásmód is, hogy ha már itt van pl. ez a vasúthálózat, akkor igyekezzük jobban kihasználni. Pl. minek oda busz, ahova megy vasút. Vagy ha valahova vasút és busz is megy, akkor nézzük meg, miért is van ez így (pl. hülye a vasúti menetrend?). Ez persze bonyolult és részletekbe menő tervezést igényel, nem olyan frappáns és egyszerű, mint a "szüntessükmeg".

2011. aug. 31. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
88%
A vasút is csak Magyarországon veszteséges, ahol mindennek vízfeje van. Érdekes, hogy a világ civilizáltabb részén mindenhol rengeteget fejlesztenek a vasúton, és inkább folyamatosan korszerűsítik, mint leépítenék. Mondjuk szerintem a bliccelők aránya sincs sehol, civilizált országokban akkora, mint nálunk.
2011. aug. 31. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!