Felére csökkenteni a MÁV és a magyar vasúthálózat
méretét. Jó megoldás lehetne?
Figyelt kérdés
Mert a MÁV egy rosszul működő, elavult járműparkkal, infrastruktúrával rendelkező, a múltból itt ragadt feneketlen pénznyelő. valami megoldást kellene találni ere a problémára.
Talán elég lenne a nemzetközi vonalak, a városközi fővonalak és a nagy utasforgalmú elővárosi viszonylatok fenntartása, valamint a teherszállítás megtartása. Azt viszont nyugat-európai színvonalra kellene fejleszteni. A többit meg fel kellene számolni és kész.
"Az arcképes bérletek elvétele sem megoldás, mert az egyszeri MÁV dolgozó keres évente 80-120 ezer forintot, ami valljuk be, nem egy magas bér. Legalább ez a kis juttatás maradjon már meg neki, hogy egy jelképes összegért cserébe tudja utaztatni a családját. A sok pénz nem itt folyik el."
A párom apja a MÁV-nál dolgozik, havi 150 000 felett kap. Mindkét gyereke felnőtt, 20 és 24 évesek, a felesége dolgozik, 120 körül kap. Nem igaz, hogy még nekik is mind járnia kell a kedvezménynek?! Röhej az egész. 270ezer Forintból ki lehet fizetni a havi 3ezres vonatbérletet (az én szüleim is kifizetik még kevesebből!), a MÁV-nak meg ez több tízezer ember esetén elég nagy bevétel lenne.
2011. szept. 1. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
22/27 anonim válasza:
A vasútnak a nagyvárosok elővárosi közlekedését és a távolsági közlekedést kéne kiszolgálni, ahogy azt teszi minden fejlett országban. Nem kell a vonatnak a legkisebb faluba is bepöfögnie azért a 3 emberért, aki felszállna. Arra való a busz, hogy az ilyen helyekről összegyűjtse az embereket és a legközelebbi vasútállomáshoz szállítsa, ahonnan a kedves utas folytathatja az útját tovább vonattal. Természetesen mindez nem random módon történne, hanem a busz és a vonat menetrendje össze lenne hangolva, így a várakozási idő is minimálisra csökkenne, a költségek is alacsonyabbak lennének. Egységes tarifarendszerrel még az utasok se járnának rosszabbul anyagilag. Egy normális országban ez így működik.
2011. szept. 1. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
23/27 anonim válasza:
Egyébként Angliában élek, csakhogy lássátok, nem a levegőbe beszélek. Sir Butchernek pedig szólok, hogy itt az emberek az összes szemetüket szépen otthagyják az ülésen, rátehénkednek a székekre, le se szarják a világot maguk körül. Hogy miért tiszták mégis a vonatok? Hát felettébb high-tech megoldást sikerült találni erre a problémára: takarítók szállják meg a szerelvényt minden végállomáson. Hoppá.
2011. szept. 1. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
24/27 anonim válasza:
Megyeszèkhelyek,nagyobb vàrosok gerincjàratait meghagyni, a tovàbb szàllìtàst a volàn oldja meg, vagy pedig cèges jàratok. A tisztasàgròl meg annyit, hogy ha a romànoknak sikerül tisztàn tartani - mert aki utazott mostanàban romàn vonaton az tudja miröl beszélek-, akkor mi is bìrkòzzunk màr meg ezzel a dologgal, kèrem.TARÌTSUK A VAGONOKAT!
2011. szept. 13. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
25/27 anonim válasza:
Én nem tudom miről bezséltek a vonatok tiszaságáról :O
Igaz ez Pest megye Gyömrő város xD itt ahogy reggel fel szálok a vonatra semmi koszt nem találok se szemetet se semmit ... sőt még talán 2 firkált vonatban ültem ...
(igaz ez Pest megye , és itt nem él oylan sok cigány
szóval nem tudom hogy az ország többi területén így e van)
És az Angliában élőnek meg csak annyit hogy itt is minden végállomáson végigjár 4 takarító és össze szednek mindent...
2011. szept. 13. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
26/27 anonim válasza:
Tényleg, az egyik előző válaszoló mond valamit. Kedves elégedetlenkedők, ha titeket ennyire zavar, hogy piszkosak a vonatok, akkor hadd kérdezzem már meg: miért nem szeditek TI össze a szemetet?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!