Felére csökkenteni a MÁV és a magyar vasúthálózat méretét. Jó megoldás lehetne?
Mert a MÁV egy rosszul működő, elavult járműparkkal, infrastruktúrával rendelkező, a múltból itt ragadt feneketlen pénznyelő. valami megoldást kellene találni ere a problémára.
Talán elég lenne a nemzetközi vonalak, a városközi fővonalak és a nagy utasforgalmú elővárosi viszonylatok fenntartása, valamint a teherszállítás megtartása. Azt viszont nyugat-európai színvonalra kellene fejleszteni. A többit meg fel kellene számolni és kész.
"Koszosak a vonatok"
Érdekes, én egyetlen kalauzt sem láttam még vonatot mocskolni... Utast mondjuk annál többet.
Bár az is érdekes, hogy Angliában valamiért senkisem dobálta el a szemetet, sőt, aki elejtette, arra is rászóltak... Magyarországon ha valakire rászólnék, az még meg is verne, hogy mi közöm hozzá...
19.27: A magyarországi teljes árú jegyek ára alig, vagy semmiben nem marad el a Nyugat-Európában szokásos áraktól. Mivel itt gyakran utaztam, példának említem a Nápoly-Róma viszonylatot (200 km). Itt egy normál jegy ára 21 EUR (kb 5700 Ft), és 2 óra 10 perc a menetidő, ami egy magyar IC-nek bőven jó. Ugyanerre a távolságra a magyar IC jegy 3360+540 Ft, azaz 3900 Ft. Van még a vörös nyílnak nevezett szuperexpressz 1 óra 10 perces menetidővel, az 42 EUR, azzal egyetértek, hogy ez magyar viszonylatban nem lenne reális. És vannak még személyvonatok 3 és fél-4 óra körüli menetidővel 10,50-ért (2800 Ft körül), ez viszont már olcsóbb mint a magyar 25 km/órával zötyögő alapárú vonat.
19.41: Ne hidd, hogy pl. Hollandiában attól tisztábbak a vonatok, mert ott rendesebbek az emberek! Picit talán igen, de az alapvető különbség, hogy ott bizony ész nélkül takarítják a vonatokat, itt meg nem. Sok már olyan szutykos, hogy takaríthatatlan, ragad a kosztól, nem lehet kilátni az ablakon. Nem hiszem, hogy ez az utasok miatt van.
Azért az "alig marad el", az nem 50%-os különbséget jelent. Ha ezen a jogcímen 50%-kal emelnék a benzint, biztosan tömeghisztéria lenne :)
Egyébként meg a vasúti személyszállítás mindenhol veszteséges. Csak máshol rájöttek arra, hogy a tranzitforgalomból komoly pénzt lehet csinálni, és ezzel kompenzálják a személyszállítás veszteségességét. Nálunk persze ez nem megy.
Te sem éltél még vidéken kedves kérdező. Próbáld ki először, milyen az 50km-re lévő megyeszékhelyre felutazgatni... nekem a 8 órás munka 13 órát vesz el az életemből az utazás miatt, holott a vonatút csak 40 perc! De hát minek vonatot indítani, elég kétóránként... busz egy nap 2-3, vasútállomás csak a 3km-re lévő szomszéd faluban, ahova vagy biciklivel lehet lejutni, amit ellop az aljanépség, vagy kocsival, ha valaki levisz, ugyanis ott a kocsit is szétszednék. És még EZT leépíteni??? Hozzátenném, a környéken még vannak ennél is sokkal-sokkal rossz helyzetben léő falvak, ahonnan eljutni valahová aztán kész művészet. Mindez Vas megyében.
A vízfejes válaszolónak pedig igaza volt. Ausztriában pl nincsenek ilyen gondok a vasúttal. S másik pedig, amit sosem fogok megérteni: miért kap az összes MÁV-dolgozó EGÉSZ CSALÁDJA ingyenes utazási kedvezményt??? Talán ezt meg kellene szüntetni, mindjárt pár milliárd az ország zsebében maradna évente. Ha a dolgozó ember, ha a magát fenntartó egyetemista kifizeti, fizesse ki a MÁV-dolgozó gyereke, házastársa is. Ez így lenne igazságos...
"Felére csökkenteni a MÁV és a magyar vasúthálózat méretét. Jó megoldás lehetne?"
Jó megoldás az lenne, ha valaki megoldaná, hogy ne ússzanak el évente száz és ezermilliárdok a semmibe és akkor talán jutna Magyarország rendbetételére és fejlesztésére is pénz.
ma 19:38
Ezek mind csak feltételezések, vagy hogy élesebben fogalmazzak, magyarellenes előítéletek a részedről.
ma 19:41
Egyes (nem mindegyik) nyugati országokban valóban tisztábbak a vasúti, metró stb. kocsik. A nagy titok az, hogy állandóan takarítják őket, míg Mo.-on csak ritkán. Ennek a nagy titka pedig a rendelkezésre álló pénz mennyisége körül keresendő.
19:29
"Ha nem feltételezed, hogy a hálózat csökkentésétől a maradék fejlettebb lesz, akkor meg minek csökkenteni a hálózatot? "
Sem forrás nincs az egész fejlesztésére, sem értelme nem lenne. A pénzt a vasúthálózat és a vasúti szolgáltatások azon részének fejlesztésére kellene fordítani, ahol a vasút ma is versenyképes. A többi meg rohadjon szét??? Az kinek kell majd?
"Magyarország pl. nincs akkora, hogy érdemes legyen iderakni egy TGV-t."
Nem hát. Jelenleg viszont a mozdonyok, kocsik 3/4-ének az élettartama a harminc évet is meghaladta. Ami szintén nem fenntartható állapot már sokáig. A pályák, jelzőberendezések állapotáról ne is beszéljünk. Csoda, hogy még nem következett be valami súlyos vasúti katasztrófa műszaki hiányosságokból adódóan.
19:33
"Van egy olyan gondolkodásmód, hogy ami veszteséges, azt gyorsan zárjuk be, mert ez hű de racionális."
A feleslegessé vált vasutak felszámolása nem MSZP-SZDSZ ötlet. Világjelenség.
19:11
"Ezt már nem lehet feltámasztani, nem lehet visszahozni, ez már csak egy költséges múzeum. "
Nagyon találó megfogalmazás!
19:38
"...a világ civilizáltabb részén mindenhol rengeteget fejlesztenek a vasúton, és inkább folyamatosan korszerűsítik, mint leépítenék. "
Én is a fejlesztésre szavazok. De csak arra a részére, ami ma is versenyképes, amire van igény. A mai magyar vasúthálózat egy jelentős része nem létező igényeket próbál kielégíteni.
Politikai okokból mégsem lehet kezdeni semmit ezzel a csődtömeggel.
Ha a célod, hogy kivégezd a MÁV-ot, akkor megoldás.
Az arcképes bérletek elvétele sem megoldás, mert az egyszeri MÁV dolgozó keres évente 80-120 ezer forintot, ami valljuk be, nem egy magas bér. Legalább ez a kis juttatás maradjon már meg neki, hogy egy jelképes összegért cserébe tudja utaztatni a családját. A sok pénz nem itt folyik el.
A kedvezményrendszert kell átalakítani, hogy csökkentsék a veszteségeket, ahogy ezt meg is teszik. Illetve a kiszervezett részlegeket kellene újra egyesíteni. De a személyszállítást még ezzel együtt sem lehet nyereségessé tenni, mint ahogy sehol sem az. A nyereséges részlegeket (pl. ÁFU) ijedtükben már mind eladták. Ez nagy hiba volt.
Én is szívesen utaznék minden nap 5341-esekkel, de azért az utasokon is van felelősség a vonatok tisztaságát illetően. Nem a kalauzok vágják ki az üléseket és firkálják össze a fülkéket, tépik le a szemetesládákat jó dolgukban. Bakter barátomtól már olyat is hallottam, hogy egy fertőtlenítésre bevitt kocsit szarral kentek ki. A takarításra tényleg nagyobb figyelmet kellene fordítani, de az utasoknak is (leginkább a kedves cigányoknak) moderálni kéne magát.
Szükség volna már egy átfogó pályafelújításra is, hogy használható sebességgel tudjanak közlekedni a szerelvények.
Ez lenne a jó megoldás, nem csődbe vinni az egészet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!