Nálunk működne a vasúthálózat privatizálása?
Japánban a vasúthálózat több mint 90%-a nem állami tulajdonban van, mégis kiválóan működik,.
A japán vasutak átlagos éves késése 1 perc, gyorsak, kényelmesek és rengetegen használják.
Nálunk működne? Ha nem, miért nem?
Szerintem jobb, hogy az állam zsebében landol a haszon..DE egy pofozás ráférne a MÁV-ra, hülye indulás idők... késések...
Pl reggel monor-nyugati között a vonat néha áll 5-10 percet zugló nyugati között mert nem engedik be...
A vasút eléggé veszteséges azért mert nincs sok értelme egy idióta volna az aki felvásárolná
Japánban egészen más ez na meg persze a távolságok is sokkal nagyobbak 500-1000 kilométerek utazásához a vasút kiválló ezköz nálunk nincsenek ekkora távolságok és fejlett városok sincsenek
Mielőtt a MÁV-ot széthordták, akkor a teherszállítás nyeresége kompenzálta a személyszállítás veszteségét. (kb.)
A teherszállítást kiszervezték, és maradt a személyszállítás, amely így aztán nagyon vastagon veszteséges. Meg is tesznek mindent, hogy az ember ne üljön vonatra: teljesen megbízhatatlanul, pontatlanul működik, mocskos mindenhol, az étkezőkocsikat kivették az Intercitykből, a klímák nem hatékonyak, és a menetidő (még a hivatalos is) egyre csak nő!
Alig van már igazi szakember a vasútnál, tragikomikus az egész kóceráj, de vezérigazgató néni azért hazagurítja a havi 5 milliót!...
A sok hozzáértő :D
Ezt Gyurcsány Ferivel kellene megbeszélni, hogy miért is kellett csak a MÁV nyereséges ágát, a teherszállítást eladni, ugyanis azzal lehet a személyszállítás veszteségét kompenzálni.
Ennek ellenére Feri eladta, mert ugye ez egy tök logikus és racionális döntés.
Így meg csinálhattok ti bármit, nem fog menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!