Nálunk működne a vasúthálózat privatizálása?
Japánban a vasúthálózat több mint 90%-a nem állami tulajdonban van, mégis kiválóan működik,.
A japán vasutak átlagos éves késése 1 perc, gyorsak, kényelmesek és rengetegen használják.
Nálunk működne? Ha nem, miért nem?
54es pedig hozzáértőbbek mint TE! A keresztfinanszírozás TILOS volt törvényileg, éppen ezért lett önálló teherszállítmányozási cég is.
Jobber IQ, valami nem működik, akkor Gyurcsányahibás.
Azt gondolod kérdező, hogy a vasút minősége a tulajdonos minőségétől függ. Nem. Ráadásul, a tulajdonos minősége sem attól függ, hogy egy magánember, vagy egy állam(i tisztviselő). A vasút minősége, mint minden másé, a működtetők minőségétől függ. Jelen esetben a mozdonyvezetőtől, a pályaszemélyzettől, a vasút vezetésétől, tervező mérnököktől, automatizálási, informatikai és még számos szakembertől, akik mind együtt, összehangoltan, magas szinten teszik a dolgukat.
Van azért szerepe a politikusnak is. Ha egy országban a csalás, lopás, gazemberség emelkedik törvényerőre, akkor azt a társadalom - ki kényszerből, ki haszonlesésből - átveszi. Ilyen mentalitású emberek, akár pályamunkás, akár tervező mérnök, nem fog precíz minőségi munkát végezni a maga területén. A selejtet műveli magas fokon.
Nagyon sokan élnek abban a tévképzetben, hogy a privatizáció a bűvszó ahhoz, hogy valami menjen. Nem, a titok az, hogy az egész társadalom, mindenekelőtt a vezetése legyen tisztességes. A minőség, a tisztesség legyen az elvárt norma. És akkor nem számít, ki a tulajdonos. Persze a dolog bonyolultabb, itt ennyi a lehetőség a kifejtésre.
Nem kell itt privatizálni semmit. Többen írták, helyesen, hogy egy, nem átgondolt döntés alapján ki lett szervezve a teherszállítás, így brutális veszteségekbe hajszolva a személyszállítást is. A tehervonatok ugyanúgy eszik a pályát, logisztikát igényelnek, a gépek is innen onnan vannak, csak az ebből adódó bevételtől esik el a vasút, sajnos.
Egy esetleges privatizáció eredménye: Ígérnek fűt-fát, majd látják, hogy ez tényleg veszteséges így, egy, két mellékvonal megszűnik, egy két állomás bezáródik, elrohad, évről-évre, amíg szépen lassan meg nem szűnik. Az, hogy a vasutas mit csinál, a néni hogy megy be az orvoshoz, egy olyan tanyáról, ahol csak a vonat áll meg, ez nem fogja érdekelni a maszek céget.
Tény, hogy a vonatok pontatlanok, egy két segget illene már szétrúgni menetrend ügyileg( ez mondjuk pénzbe nem kerül), mert elég gáz. Bp. Nyugati- Szeged, még mielőtt Pestről kiérne a 100-asra, már összeszed 10-15 perc késést( forgalmi okok, biztosítóberendezés), ez Szegedig mondjuk tartja. Ezzel meg is is borította a KKFháza- HMVHely menetrendet, és a Szeged- Békéscsaba vonalét is.
A vonalfelújítások, pótlóbuszozások, olyan állomásokra, ami nagy kitérőt jelentenek az állomás helyzete miatt, ez sem segíti a helyzetet.
Szolgáltatások javítása helyett, inkább kitalálnak olyat, hogy már a pótjegyhez is pótjegy kell, ritkítják a járatokat, én itt Csongrádban csak nézhetem, hogy máshol milyen Flirtek rohangálnak, itt meg a rohadt BZ maradt, meg a tégla. Ugyanannyi pénzért. Kiégető, és felháborító... Gondolom sok embernek van kedve felülni rá...
"54es pedig hozzáértőbbek mint TE! A keresztfinanszírozás TILOS volt törvényileg, éppen ezért lett ön"
Ahha, persze.
És ki által volt tilos? :D
Meg ne mondd már nekem hogy az volt az egyetlen megoldás, hogy adjuk el :D
Azt mindenki tudja/érzi, hogy valami nagyon nem jó a vasútnál!
Természetesen minden vasutasnak hatalmas a felelőssége, de a gördülékeny működtetésért, a szervezettségért, a fegyelemért leginkább a felső vezetés (lenne) a felelős!
A MÁV folyamatos pozició-vesztésben van minden téren és ez egy leépülési folyamat része. Az étkező-kocsik kivonása lehet hogy valamilyen gazdasági alapon lett megindokolva, de hogy egy eszement húzás volt, az biztos!
Megépítették a Bp.- Debrecen vonalat 160- as sebességre (nem sok híja van már) de a vonatok még lassabban járnak mint a '90-es években, a menetidő folyamatosan nő! Meg aztán a biztosítási rendszereket elfelejtették a 160-as sebességhez átméretezni...
"A keresztfinanszírozás TILOS volt törvényileg, éppen ezért lett önálló teherszállítmányozási cég is."
Úgy látom a sokan itt fordítva ülnek a lovon, és mindenki vállalkozó, és egyben gazdasági szakértő.
Egy vállalkozásban, gazdasági társaságban nem létezik olyan fogalom hogy kereszt finanszírozás. Ez csak két különálló gazdasági társaságnál létezhet
"Az év vége számít, ott mindent egyben néznek. Ezért is kellett a Cargot leválasztani a MÁV-ról, hogy egyrészt nyereséges legyen, ezzel eladhatóvá váljon, másrészt véletlenül se lehessen a Cargó nyereségével kompenzálni a személyszállítás veszteségét, mivel a két cégnél ez már mindenféle versenyjogot sértene"
..Kár a szerecsent mosdatni. Ez egy kicsit komplikáltabb volt, és mit sem számít a végeredmény szempontjából.... Stratégiai fontosságú volt, mégis elkótyavetyélték....
Ha ez egy másik cégnél fordul elő, hogy a nyereséges termék húzza fel, a másikat a portfólióból, az hol sért versenyjogot? Ez nagyon gyenge, mivel állami cég volt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!