Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Nálunk működne a vasúthálózat...

Nálunk működne a vasúthálózat privatizálása?

Figyelt kérdés

Japánban a vasúthálózat több mint 90%-a nem állami tulajdonban van, mégis kiválóan működik,.

A japán vasutak átlagos éves késése 1 perc, gyorsak, kényelmesek és rengetegen használják.

Nálunk működne? Ha nem, miért nem?


2017. okt. 22. 23:53
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
56%

54es pedig hozzáértőbbek mint TE! A keresztfinanszírozás TILOS volt törvényileg, éppen ezért lett önálló teherszállítmányozási cég is.


Jobber IQ, valami nem működik, akkor Gyurcsányahibás.

2017. okt. 23. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
100%

Azt gondolod kérdező, hogy a vasút minősége a tulajdonos minőségétől függ. Nem. Ráadásul, a tulajdonos minősége sem attól függ, hogy egy magánember, vagy egy állam(i tisztviselő). A vasút minősége, mint minden másé, a működtetők minőségétől függ. Jelen esetben a mozdonyvezetőtől, a pályaszemélyzettől, a vasút vezetésétől, tervező mérnököktől, automatizálási, informatikai és még számos szakembertől, akik mind együtt, összehangoltan, magas szinten teszik a dolgukat.


Van azért szerepe a politikusnak is. Ha egy országban a csalás, lopás, gazemberség emelkedik törvényerőre, akkor azt a társadalom - ki kényszerből, ki haszonlesésből - átveszi. Ilyen mentalitású emberek, akár pályamunkás, akár tervező mérnök, nem fog precíz minőségi munkát végezni a maga területén. A selejtet műveli magas fokon.


Nagyon sokan élnek abban a tévképzetben, hogy a privatizáció a bűvszó ahhoz, hogy valami menjen. Nem, a titok az, hogy az egész társadalom, mindenekelőtt a vezetése legyen tisztességes. A minőség, a tisztesség legyen az elvárt norma. És akkor nem számít, ki a tulajdonos. Persze a dolog bonyolultabb, itt ennyi a lehetőség a kifejtésre.

2017. okt. 23. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
100%

Nem kell itt privatizálni semmit. Többen írták, helyesen, hogy egy, nem átgondolt döntés alapján ki lett szervezve a teherszállítás, így brutális veszteségekbe hajszolva a személyszállítást is. A tehervonatok ugyanúgy eszik a pályát, logisztikát igényelnek, a gépek is innen onnan vannak, csak az ebből adódó bevételtől esik el a vasút, sajnos.

Egy esetleges privatizáció eredménye: Ígérnek fűt-fát, majd látják, hogy ez tényleg veszteséges így, egy, két mellékvonal megszűnik, egy két állomás bezáródik, elrohad, évről-évre, amíg szépen lassan meg nem szűnik. Az, hogy a vasutas mit csinál, a néni hogy megy be az orvoshoz, egy olyan tanyáról, ahol csak a vonat áll meg, ez nem fogja érdekelni a maszek céget.


Tény, hogy a vonatok pontatlanok, egy két segget illene már szétrúgni menetrend ügyileg( ez mondjuk pénzbe nem kerül), mert elég gáz. Bp. Nyugati- Szeged, még mielőtt Pestről kiérne a 100-asra, már összeszed 10-15 perc késést( forgalmi okok, biztosítóberendezés), ez Szegedig mondjuk tartja. Ezzel meg is is borította a KKFháza- HMVHely menetrendet, és a Szeged- Békéscsaba vonalét is.


A vonalfelújítások, pótlóbuszozások, olyan állomásokra, ami nagy kitérőt jelentenek az állomás helyzete miatt, ez sem segíti a helyzetet.


Szolgáltatások javítása helyett, inkább kitalálnak olyat, hogy már a pótjegyhez is pótjegy kell, ritkítják a járatokat, én itt Csongrádban csak nézhetem, hogy máshol milyen Flirtek rohangálnak, itt meg a rohadt BZ maradt, meg a tégla. Ugyanannyi pénzért. Kiégető, és felháborító... Gondolom sok embernek van kedve felülni rá...


[link]

2017. okt. 23. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
52%

"54es pedig hozzáértőbbek mint TE! A keresztfinanszírozás TILOS volt törvényileg, éppen ezért lett ön"


Ahha, persze.

És ki által volt tilos? :D

Meg ne mondd már nekem hogy az volt az egyetlen megoldás, hogy adjuk el :D

2017. okt. 23. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:

Azt mindenki tudja/érzi, hogy valami nagyon nem jó a vasútnál!

Természetesen minden vasutasnak hatalmas a felelőssége, de a gördülékeny működtetésért, a szervezettségért, a fegyelemért leginkább a felső vezetés (lenne) a felelős!

A MÁV folyamatos pozició-vesztésben van minden téren és ez egy leépülési folyamat része. Az étkező-kocsik kivonása lehet hogy valamilyen gazdasági alapon lett megindokolva, de hogy egy eszement húzás volt, az biztos!

Megépítették a Bp.- Debrecen vonalat 160- as sebességre (nem sok híja van már) de a vonatok még lassabban járnak mint a '90-es években, a menetidő folyamatosan nő! Meg aztán a biztosítási rendszereket elfelejtették a 160-as sebességhez átméretezni...

2017. okt. 23. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
69%

"A keresztfinanszírozás TILOS volt törvényileg, éppen ezért lett önálló teherszállítmányozási cég is."

Úgy látom a sokan itt fordítva ülnek a lovon, és mindenki vállalkozó, és egyben gazdasági szakértő.

Egy vállalkozásban, gazdasági társaságban nem létezik olyan fogalom hogy kereszt finanszírozás. Ez csak két különálló gazdasági társaságnál létezhet

2017. okt. 23. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
Az olyan infrastruktúrák, mint a vasúthálózat, autópályák, közúthálózat, vízhálózat, gázvezetékek, villanyvezeték-hálózat jellemzően természetes monopóliumok és gazdaságilag, társadalmilag alapvető fontosságúak, ezért szerintem nem szabadna privatizálni őket, jobb lehet a közösségi tulajdon.
2017. okt. 23. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
ami valóban tiltott. Józan paraszti ésszel is felfogható, hogy nagyon hülyén nézne ki ha agy társaság a veszteséges melóját nem tudná kompenzálni a nyereségesből. Az év vége számít, ott mindent egyben néznek. Ezért is kellett a Cargot leválasztani a MÁV-ról, hogy egyrészt nyereséges legyen, ezzel eladhatóvá váljon, másrészt véletlenül se lehessen a Cargó nyereségével kompenzálni a személyszállítás veszteségét, mivel a két cégnél ez már mindenféle versenyjogot sértene. Különben volt szerencsém idén háromszor is vonatozni (Göd-Nagymaros, Siófok-Keszthely, Zirc-Cuha-völgy), és teljesen el voltam képedve, mert mindegyik vonat percre pontosan érkezett, indult, pedig átszállásosak voltak. Ez teljesen szubjektív, és lehet szerencsémre kifogtam az a három vonatot amelyik nem késett, míg a többi összes szarul jár, mert az itt szólók alapján elég rossz a helyzet pontosság terén.
2017. okt. 23. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
4# Ha veszteséges lenne, nem csinálnák az is menne a Malév sorsára
2017. okt. 23. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
52%

"Az év vége számít, ott mindent egyben néznek. Ezért is kellett a Cargot leválasztani a MÁV-ról, hogy egyrészt nyereséges legyen, ezzel eladhatóvá váljon, másrészt véletlenül se lehessen a Cargó nyereségével kompenzálni a személyszállítás veszteségét, mivel a két cégnél ez már mindenféle versenyjogot sértene"


..Kár a szerecsent mosdatni. Ez egy kicsit komplikáltabb volt, és mit sem számít a végeredmény szempontjából.... Stratégiai fontosságú volt, mégis elkótyavetyélték....


Ha ez egy másik cégnél fordul elő, hogy a nyereséges termék húzza fel, a másikat a portfólióból, az hol sért versenyjogot? Ez nagyon gyenge, mivel állami cég volt...

2017. okt. 23. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!