MÁV privatizálása? Véleményetek?
Nem, már csak a távolsági buszok basztatási is rossz ötlet...
A remek ötletüknek hála már amúgy is 2* annyit kell fizetnem a buszjegyért, mert az 5km-est megszüntették. (Kár, hogy vonat kib*szottul nincs a közelben, csak olyan 2-3km-re, de a busz a ház előtt áll meg.)
és buszvonalak megszüntetése nélkül?
A MÁV-ot, BKV-t és az összes közlekedési vállalatot magánkézbe adni? A MÁV az államnak évi 6 milliárd veszteséget okoz és ennek az oka, hogy sokan nem vesznek jegyet. Ha a befektetők ezt megoldják, máris nyereségesek.
Vagy a másik ötletem a zónás rendszer bevezetése.
A tömegközlekedés nem egy megtérülő üzlet, ezen a privatizáció sem segítene.
(Attól eltekintve, hogy itt úgy zajlik a privatizáció hogy a Pista nagybátyja megkapja a céget, közösen széthordják, felsózzák a maradványokat adtán dobbantanak Hawaii-ra. A tömegközlekedés meg vérbefagyva vergődne vissza az Államhoz.)
Nem. Gondolj bele, ha pusztán piaci alapokon működne, akkor drágább lenne, mint most. Kevesebb helyre járna, mint most.
Egyébként 6 milliárd forint, az azt kell, hogy mondjam, hogy semmi a teljes költségvetéshez képest.
Nem kell privatizálni, Európában mindenütt van nemzeti vasúttársaság.
A MÁV-ot fejleszteni kell.
Kétvágányúsítás a kiszámíthatóbb menetrendért , a teherszállítási kapacitás megnöveléséért.
Emellett emelni kell a sebességet, hisz a vasútnak időben, kényelemben nem csak a busszal, hanem az autókkal is versenyeznie kell.
Ezentúl ,új járművekre is szükség van, vagy a régiek felújítására a színvonal emeléséhez.
Az egyik MÁV vonalra beszereztek új járműveket meg megcsinálták a pályát és egyből megugrott az utasszám.
Nem kell privatizálni, elég lenne átláthatóvá tenni a visszaélések ellen.
201x-ben létrehoztak egy csoportot ami elkezdte felgöngyölíteni a gondokat a felelősökkel együtt. Ez egészen addig ment amíg egy informatikai eszközbővítési tervet lőttek meg azzal, hogy a cégnek már megvan egy, a megvásárolthoz nagyon hasonló, éppúgy megfelelő eszköz, kb. bontatlanul (144 milliós üzlet). Végül feloszlatták a 20 fős(!) osztályt azzal, hogy többe kerül a fenntartásuk mint amennyi pénzt addig megspórolhattak volna a jelentéseikkel. A forrásban csak két számot említettek, azok alapján 500 milliót spórolhatott volna a máv, erre még rájön a többi amiket tételesen nem soroltak fel. Lehet számolni, hogy valójában miért veszteséges a máv. :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!