Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » MÁV privatizálása? Véleményetek?

MÁV privatizálása? Véleményetek?

Figyelt kérdés
Nem lenne jobb, ha privatizálnánk a MÁV-ot és a befektetők bizalmát a vasútvonalak mentén, távolsági buszvonalak megszüntetésével biztosítanánk?

2013. dec. 8. 14:55
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Nem, már csak a távolsági buszok basztatási is rossz ötlet...

A remek ötletüknek hála már amúgy is 2* annyit kell fizetnem a buszjegyért, mert az 5km-est megszüntették. (Kár, hogy vonat kib*szottul nincs a közelben, csak olyan 2-3km-re, de a busz a ház előtt áll meg.)

2013. dec. 8. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

és buszvonalak megszüntetése nélkül?


A MÁV-ot, BKV-t és az összes közlekedési vállalatot magánkézbe adni? A MÁV az államnak évi 6 milliárd veszteséget okoz és ennek az oka, hogy sokan nem vesznek jegyet. Ha a befektetők ezt megoldják, máris nyereségesek.


Vagy a másik ötletem a zónás rendszer bevezetése.

2013. dec. 8. 15:06
 3/14 anonim ***** válasza:

A tömegközlekedés nem egy megtérülő üzlet, ezen a privatizáció sem segítene.

(Attól eltekintve, hogy itt úgy zajlik a privatizáció hogy a Pista nagybátyja megkapja a céget, közösen széthordják, felsózzák a maradványokat adtán dobbantanak Hawaii-ra. A tömegközlekedés meg vérbefagyva vergődne vissza az Államhoz.)

2013. dec. 8. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem. Gondolj bele, ha pusztán piaci alapokon működne, akkor drágább lenne, mint most. Kevesebb helyre járna, mint most.


Egyébként 6 milliárd forint, az azt kell, hogy mondjam, hogy semmi a teljes költségvetéshez képest.

2013. dec. 8. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Nem kell privatizálni, Európában mindenütt van nemzeti vasúttársaság.

A MÁV-ot fejleszteni kell.


Kétvágányúsítás a kiszámíthatóbb menetrendért , a teherszállítási kapacitás megnöveléséért.

Emellett emelni kell a sebességet, hisz a vasútnak időben, kényelemben nem csak a busszal, hanem az autókkal is versenyeznie kell.

Ezentúl ,új járművekre is szükség van, vagy a régiek felújítására a színvonal emeléséhez.


Az egyik MÁV vonalra beszereztek új járműveket meg megcsinálták a pályát és egyből megugrott az utasszám.

2013. dec. 8. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Szerintem privatizálni kellene és ha nem tudja fenntartani magát szűnjön meg.
2013. dec. 8. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Egy ilyen erkölcsi szinten lézengő néppel mint a magyar, tényleg csak a vérbefagyás várna a privatizált vasutakra is. Ha sikerülne betarttatni a törvényt, kiskapukat bezárni, akkor lenne esélye a privatizálásnak. És akkor az üresen rohangáló szerelvények is megszünnének végre.
2013. dec. 8. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
@15:24: Ezzel csak az a gond, hogy nagyon sokan használták és fizetnek is érte érte. Ezek igencsak meg lennének lőve, ha megszűnne...
2013. dec. 8. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anti paladin ***** válasza:

Nem kell privatizálni, elég lenne átláthatóvá tenni a visszaélések ellen.

201x-ben létrehoztak egy csoportot ami elkezdte felgöngyölíteni a gondokat a felelősökkel együtt. Ez egészen addig ment amíg egy informatikai eszközbővítési tervet lőttek meg azzal, hogy a cégnek már megvan egy, a megvásárolthoz nagyon hasonló, éppúgy megfelelő eszköz, kb. bontatlanul (144 milliós üzlet). Végül feloszlatták a 20 fős(!) osztályt azzal, hogy többe kerül a fenntartásuk mint amennyi pénzt addig megspórolhattak volna a jelentéseikkel. A forrásban csak két számot említettek, azok alapján 500 milliót spórolhatott volna a máv, erre még rájön a többi amiket tételesen nem soroltak fel. Lehet számolni, hogy valójában miért veszteséges a máv. :)


[link]

2013. dec. 8. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 rémuralom ***** válasza:
43%
Akik kijelentik, hogy piaci alapon drágább vagy rosszabb minőségű lenne, alá tudják valamivel támasztani az állításukat? Van gyakorlati példa, ami ezt mutatja? Vagy egyáltalán, van valami logikus elmélet, amely ezt bizonyítja? Én is tanultam mikroökonómiát, és nálam is felolvasta a tanár a jegyzeteiből, hogy a tömegközlekedés és társai természetes monopóliumok, mindenki úgy jár a legjobban, ha ezeket az állam szolgáltatja konkurencia nélkül; de kérdésekre valószínűleg nem számított - amikor rákérdeztem, hogy ugyan mitől is lenne drágább valami egy viszonylag kompetitív piacon, mint egy monopolpiacon, csak hebegett-habogott.
2013. dec. 8. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!