Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogy működik a "magyar"...

Hogy működik a "magyar" liberalizmus? Nem értem!

Figyelt kérdés

Tegnap előtt véletlenül odakapcsoltam az RTL híradóra, ahol éppen azzal foglalkoztak,hogy milyen felháborító az amikor roma embereket pitiáner dolgokért büntetnek meg a rendőrök, több tízezer forintokra, mert pl. nincs a biciklin csengő vagy mert lapos a gumi.

Hangsúlyozták,hogy ROMA, azt sugalták,hogy csak a cigányokat büntetik meg, és biztos csak azért mert ők cigányok.


Aztán tegnap volt szerencsém végig nézni a teljes híradót, benne egy póló-RABLÓ bandával melyek tagjai megint csak romák voltak.

[link]

A riporternő rákérdez, az ügyvédúrnál,hogy közre játszik e,hogy azért ül szerencsétlen srác 11 hónapja mert roma?

Természetesen igen volt a válasz, hát hogyne.(ilyenkor ők nem "magyarok"?Mert mindig azt szajkózzák,hogy ők magyarok, csak megkülönböztetjük őket)


Végezetül volt szerencsém egy nagyon okos és bölcs ember véleményét is végig hallgatni a kirekesztésről, ez pedig Alföldi Róbert beszéde volt.

[link]


Alföldi: "Afelé tartunk,hogy most már gondolkozás miatt is lehetsz kisebbség(....)azért amit gondolsz a világról,vagy ha nem azt gondolod amit ma kötelező gondolni akkor kisebbség vagy"


Viszont az a bökkenő,hogy manapság a liberalizmust erőltetik, és ez irányba megy a világ, tehát Alföldi most éppen arról beszél,hogy aki a liberalista elveket követi az a többség, és mondjuk egy fasiszta eszméket követő ember hátrányosan van megkülönböztetve a világról alkotott nézetei miatt, magyarán elítélendő,hogy egy fasiszta ki legyen rekesztve csak azért mert mást gondol.

Azért mert ők mindenkit fasisztáznak aki nem azt mondja ami elvárható attól még egyértelmű,hogy jelentős többségben vannak a liberális elveket követő emberek még ha nem is ebben a szélső-liberalista csoportban mint amit az RTL követ.


Mert Alföldi véleménye alapján jogos,hogy egy rendőr megbünteti a cigányokat azért mert azok cigányok,hiszen annak a rendőrnek az a világról alkotott véleménye ,hogy a romák rossz emberek és büntetést érdemelnek, tehát abszolút joggal büntetheti meg őket, hiszen ez a véleménye, emiatt őt nem lehet elítélni.


2014. júl. 5. 13:31
1 2 3 4 5 6 7
 61/66 anonim ***** válasza:

"A legtöbb éppen hogy csak életben tud maradni"


A magyar nyugdíjasok 80%a is. Érdekes, hogy mégsem mennek rabolni, késelni. Sőt hallottam már olyan devizahitelesről, aki öngyilkos lett. Inkább ezt az utat választotta, minthogy más életét kioltsa.

2014. júl. 5. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/66 anonim ***** válasza:

"Vegyünk nekik külön országot és a fentebb leírt módon költöztessük őket el."


És mégis hol tudnál venni? Honnan kaparjuk elő a pénzt? Hogyan tudjuk az összeset romát összegyűjteni? És szerinted az elköltöztetésük nem okozna nagy felfordulást? Megállna a közlekedés, nem csak itt, de mindenhol, ahol elhaladnánk a járművek amivel szállítják, nem egyszerű többszázezer embert elköltöztetni.

2014. júl. 5. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/66 anonim ***** válasza:

#61


És szerinted ha mindegyik roma olyan lenne, mint amilyennek azt állítják, akkor már nem halt volna ki egész európa? Mindegyiket gonosz, többszörös gyilkosnak, tolvajnak állítják be közben még mindig itt vagyunk, a legtöbb embert még nem rabolták ki, egy-két eset van, de nem azért mondom, de más nemzetiségiek között is vannak legalább ugyan ennyien, akik gyilkolnak, rabolnak. Amekkora kárt és pusztítást okoztak eddig a romák, az semmi ahhoz a kárhoz, amit a nácik okoztak, semmi ahhoz képest, ahány embert öltek meg. Legyen, a romák többsége tolvaj, és ha kell képesek ölni is, de inkább ilyen szomszédaim legyenek, mint amilyenek a nyugati szomszédaink voltak anno. Nem szeretem a romák viselkedését, ki nem állhatom, de az összeesküvő náci és fasiszta eszméket vallókat még jobban utálom. Ők okozták az igazi kárt, ők tartották vissza a fejlődésben Magyarországot. Ha tőlük megszabadulnánk, nem lenne uszítás, a romák sokkal hamarabb integrálódhatnának, azt csak kamu hogy nem.

2014. júl. 5. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/66 anonim ***** válasza:

Nácizmust elég kevesen tartanak jónak.


Egyszerűen élhetőbb országot szeretnének, ahol biztonságban, nyugodtan élhetnek.


Nem kell itt semmiféle füstölgő krematóriumokra gondolni.

2014. júl. 5. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/66 anonim ***** válasza:
49%

" A liberalizmus elve az, hogy mindenki gátlástalanul azt csinálhatja, amit akar, addig ameddig más ember gátlástalanságába bele nem ütközik. "


Nyilván a valláskárosultaknak nagyon fáj, hogy a kedvenc mesekönyveik ma már szekuláris társadalmakban nem képzeik a törvénykezés alapját, de hát ez van, fejlődik a világ, lassan kinövi az emberiség azt a kort, amikor még mesékkel lehetett etetni.


"Szerintük az emberi jogok nem Isten adta jogok"


Egy igazolatlan, vélt entitás hogy adhatna jogokat? Azt se tudjuk, hogy létezik-e.


"amelyek egy objektív, abszolút igazságból (természetjogból) származnak,"


De ilyen igazság nem létezik. A vallásosak sem tudják igazolni érvekkel a világnézeti, erkölcsi véleményüket, ezért szült a vallás erőszakot és agressziót. Az erkölcs szubjektív, történelmi kontextusonként változó. Értelmes ember látja, hogy a szubjektív nem védhető meg objektív érvekkel, és ez az erkölcsi divergencia önmagában nem probléma. De mivel sokan élünk egy helyen, sok szempontból összecseng a szubjektív elképzelésünk az erkölcsről és ezt a konszenzust törvények formájában rögzítettük.


"A liberalizmus következménye a relativizmus "


A liberalizmusból nem következik az erkölcsi relativizmus.



"hogy minden relatív, a véleményeknél nincsen objektív jó és rossz, abszolút igazságok. "


Objektív igazságok vannak, ne csúsztass. De az, hogy ki mit tart jónak egyénenként eltérő, és a társadalmi konszenzus is változott az idő függvényében. Az objektív igazságok mint olyanok pedig nem változnak, konstansok.


"A relativizmus következménye az individualizmus"


A relativizmus következménye a konszenzusos együttéléz, a pluralizmus, az értékek tiszteletben tartása, mindaz, amit a bigott, fiktív, légvárakra épített óvodás vallások nem tudnak biztosítani. Szubjektív kérdésben próbálnak abszolút támpontokat letenni, de nem tudják ezt igazolni, emiatt az eredmény véres erőszak lesz, láthattuk, hogy a vallás hova vezet. (Boko Haram, inkvizíció, vallásháborúk)


"A relativizmus következménye az individualizmus, a kollektivitás megszűnése"


A liberalizmus szerint az egyén jogai nem veszélyeztethetik a közösség jogait, továbbá az objektivitás fogalmát a liberalizmus és az erkölcsi relativizmus sem tagadja (legfeljebb az elmegyogyóban), úgyhogy hamis premisszákból ne csodálkozz, ha hülyeség jön ki.



"Hujuj, lebaromságozni egy szent iratot azért kicsit meredek dolog ám. :) "


Osztán miért is? Bármilyen más ideológia alapvető iratát lehet kritizálni. Lehet kritizálni a liberalizmus szerzőinek munkáit, lehet kritizálni a különféle tudományfilozófiai irányzatok főbb szerzőit, lehet kritizálni a szocialista könyveket, a Mein Kampfot, minden ideológia megkaphatja csak a vallás nem? Szekuláris államban mi ez a pozitív diszkrimináció?

2014. júl. 7. 03:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/66 anonim ***** válasza:

"Nyilván a valláskárosultaknak nagyon fáj, hogy a kedvenc mesekönyveik ma már szekuláris társadalmakban nem képzeik a törvénykezés alapját, de hát ez van, fejlődik a világ, lassan kinövi az emberiség azt a kort, amikor még mesékkel lehetett etetni."


Alapvetően a hagyományos kereszténység - elméletileg - a legalapvetőbb erkölcsi kérdéseket a felvilágosodás által is elismert, később a liberalizmus által elutasított természetjogból vezetik le, nem pedig a kinyilatkoztatásból, ahogyan az iszlám.


"Egy igazolatlan, vélt entitás hogy adhatna jogokat? Azt se tudjuk, hogy létezik-e."


A deista felvilágosodás szerint igenis adhat. A nem keresztény deizmus egyébként pont azon a katolikus felfogáson alapul, hogy Isten és a lélek létezése NEM hitkérdés, hanem filozófiai vizsgálódás alapja.


"Objektív igazságok vannak, ne csúsztass. De az, hogy ki mit tart jónak egyénenként eltérő, és a társadalmi konszenzus is változott az idő függvényében. Az objektív igazságok mint olyanok pedig nem változnak, konstansok."


Persze, hogy vannak. De egy konzervatív ember számára ez nem csak a matematikában, ill. a pozitív tudományok valószínűségében merül ki, hanem elvont, metafizikai kérdésekben is.


A kereszténység (legalább is a standard katolicizmus) ezt úgy magyarázza, hogy Isten és a lélek létezésének kérdése még filozófiai kérdés, nem hitkérdés. De már a filozófia sem tudomány a pozitivizmus miatt.


Egyébként is - objektivitás egy ember számára csak akkor létezik, ha éppen az ő igazát fogja.


"A relativizmus következménye a konszenzusos együttéléz, a pluralizmus, az értékek tiszteletben tartása, mindaz, amit a bigott, fiktív, légvárakra épített óvodás vallások nem tudnak biztosítani. Szubjektív kérdésben próbálnak abszolút támpontokat letenni, de nem tudják ezt igazolni, emiatt az eredmény véres erőszak lesz, láthattuk, hogy a vallás hova vezet. (Boko Haram, inkvizíció, vallásháborúk)"


1. Kontrárius (ellentétes) állítások (A vs. B) mentén léteznek kompromisszumok, kontradiktív (ellentmondó) állítások esetén (A vs. NEM A) nincsenek. Ez a hibája a társadalmi szerződés elméletének.


2. A jelenlegi társadalmakat, államhatárokat, ha tetszik, ha nem, nem a liberális szubszidiaritás hozta létre, hanem az erőszak. Maga a demokrácia is a többség uralma a kisebbség felett.


Az államnak rengeteg alá-fölé rendelt hivatala van, társadalmon belül társadalmi osztálya, amelyek nem működnek az egalitarizmus talaján.


"A liberalizmus szerint az egyén jogai nem veszélyeztethetik a közösség jogait, továbbá az objektivitás fogalmát a liberalizmus és az erkölcsi relativizmus sem tagadja (legfeljebb az elmegyogyóban), úgyhogy hamis premisszákból ne csodálkozz, ha hülyeség jön ki."


Az erkölcsi relativizmus a filozófiai relativizmusból ered (az erkölcs még mindig a filozófiához áll a legközelebb), gyakorlatilag nélküle nincsen érvénye, és nem értem, hogy mi indokolná azt.


Függetlenül attól, hogy a filozófiai relativizmus ellentmondás, mert ha igaz lenne, az hogy minden relatív, akkor az az állítás is relatív lenne, hogy minden relatív, így akár az abszolutizmus is igaz volna.


Nem mintha a ti összes modern vívmányaitok (relatív gát a gátlástalanságban jogi filozófiája, relatív hierarchia az egyenlőségben, pénz relatív értéke az értéktelenségben) nem ugyanez a paradox eset lenne.


Ez ellen csak a "hegycsúcsos" érvelést lehet alkalmazni, hogy ezek a modern eszmék a hegy csúcsa, nem lehet meghaladni, tovább fejlődni, csak lecsúszni.

2014. júl. 8. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!