Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az emberek mikor mikor látják...

Az emberek mikor mikor látják már be, hogy oka van annak, hogy az egyik szakmában jól, a másikban nem jól fizetnek? Mindig lehet hallani az irigységet, hogy ott miért fizetnek így ha az enymében nem.

Figyelt kérdés

"Amitől kereset függ


A fizetések nagyságáról Galasi Pétert, a Budapesti Corvinus Egyetem Emberi Erőforrás tanszékének tanárát is megkérdeztük. Elmondta, a kereseti arányokat számos tényező határozza meg egy adott időpontban. Ebből a legfontosabb három az iskolai végzettség, a szakképzettség, és a munkafeltételek. "A magas iskolai végzettség jelzi, hogy az egyén képes tanulni, tehát vélhetőleg termelékeny, illetve jó képességekkel rendelkezik. Szintén több a munkabér, ha a munkával járó felelősség magasabb, ha hosszabb a munkaidő, illetve ha hétvégenként is kell dolgozni.


Az adott időpontban a munkaerőpiacon megfigyelhető szakképzettség szerinti bérkülönbségek azt jelzik, hogy a munkaerőpiacon van-e elegendő ilyen vagy olyan szakképzettségű személy. Ha nincs, akkor a bér magasabb, ellenkező esetben alacsonyabb lesz." "


[link]


2012. júl. 16. 11:54
1 2 3 4 5
 31/43 anonim ***** válasza:
Ismerősöm 3 hónapja nem kap informatikusként munkát. Ezek csak szövegek, mindent ne higgyél el.
2012. júl. 16. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/43 A kérdező kommentje:

"Ismerősöm 3 hónapja nem kap informatikusként munkát. Ezek csak szövegek, mindent ne higgyél el."


Akkor eléggé gatya a csávó. ÉS persze kérdés, hogy milyen informatikus, hisz elég tág a kör. Akik kapósak azok a programozók/fejlesztők. AZ ilyen rendszergazda, meg társaiból rohadt sok van. (ezek általában az ilyen okj) Az informatikából általában azok a jól keresők és keresettek akik legalább az egyetemet elvégezték. A cikkek rájuk vonatkoznak. HA pedig fejlesztőként nem talál munkát akkor ott már gond van vele. Mivel én is ezt tanulom így látom, illetve nem 1 ismerősöm van aki ilyen területen dolgozik, mint azt már előbb írtam. Nekik soha nem volt gond az álláskereséssel és nem ha valami véletlen módon elvesztenék az állásukat nem esnének pánikban. Tudják, hogy könnyen el tudnak helyezkedni. Sőt nem csak itthon. Van közülük akit nem egyszer Londonból kerestek, a munkahelyén és mikor ezt meghatolta a főnöke, hogy céges telefonon keresik, úgy leugatta a fejvadászt. De a komikus ebben az egészben, hogy a fejvadász annyira jó volt és meggyőző, hogy egy kis beszélgetés után a főnök bízta meg, hogy szerezzen nekik embert mert HIÁNY van. Így most egy afrikai csávó került hozzájuk.

2012. júl. 17. 01:37
 33/43 anonim ***** válasza:
Magyarországon nem csak jó informatikusból, hanem jó szakmunkásból is hiány van. Sajnos rengeteg kontármunkát végző tevékenykedik a piacon. Ezeket nem is érdemes megfizetni. Mint ahogy az olyan diplomásokat is, akik büfé-másolás szakon végeztek. Erre példa édesanyám közvetlen felettese: semmihez nem ért, csak szerzett egy neve nincs vidéki főiskolán egy diplomát (gazdasági területen) és semmihez nem ért: sem a számvitelhez, de még összeadni sem tud (de arra sincs esze, hogy Excel-be felvigye az adatokat és ott SUM-mal összeadja). És mégis ő a gazdasági vezető, míg édesanyám érettségivel és mérlegképes könyvelői képesítéssel (államigazgatási), viszi a hátán az egész intézményt és mégsem ismerik el anyagilag.
2012. júl. 17. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/43 anonim ***** válasza:

Hogy mennyire nehéz elvégezni, arról vitatkoznék. A tesóm elvégezte a Gábor Dénest, fogalma sincs a szakmáról. Igaz, nem is próbál benne elhelyezkedni.

És nem könnyű állást találni, pályakezdőként meg pláne nem. Igen, sok a meghirdetett állás. De ezek nagy része kamu: már rég megvan az ember, vagy mégsem vesznek fel embert, mert nincs rá keret. Fejvadász ismerősöm szerint nagyon sok esetben ez van a meghirdetett állásokkal.

És ha valaki nem kap állást, nem biztos, hogy gagyi, hanem esetleg nem Pesten lakik. Ugyanis nem mindenki lakhat a fővárosban, és vidéken már közel sem olyan rózsás a helyzet.

Egyébként nem unod még a polgárpukkasztást?

Hetente felteszed ezt a kérdést, és mindig jót röhögsz magadban, hogy megint mennyi embert felbosszantottál a nagyképűségeddel?

2012. júl. 17. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/43 A kérdező kommentje:

ma 09:54


Ezért írtam korábban, hogy nem olyan nehéz azért diplomával elhelyezkedni. Sok munkahelyen mindegy milyen a végzettségi csak legyen diploma. Vezetői beosztást meg szinte el se lehet nélküle képzelni. Ma a diploma kezd lassan olyan lenni mint az érettségi. Megnézik, hogy van e és csak utána állnak veled szóba, ha szellemi munkakört akarsz végezni. Megint fel lehet hozni az informatikust példának. Nagyon kevés állás van (10ből 1) ahol nem várnák el az IT diplomát. Nem azért mert akkor biztos ért hozzá, hanem ez már alapból egy szűrő. Mert aki ért hozzá akkor legalább egy diplomát szerezzen meg és ne minden félőrült aki azt hiszi ért hozzá jelentkezzen.

2012. júl. 17. 11:02
 36/43 A kérdező kommentje:

"A tesóm elvégezte a Gábor Dénest, fogalma sincs a szakmáról. Igaz, nem is próbál benne elhelyezkedni. "


Ok nem kérdeztem semmi. Őszintén a Gábor Dénesnél van most itthon rosszabb iskola??? Amikor elolvastam a nevet már meg se lepődtem azon amin írtál. És ezzel az iskolával az a vicc, hogy nem noname. Azért mert már mindenki halott róla. Csak a többivel ellentétben nem pozitívat. Én se szívesen alkalmaznék olyat aki ott végzet. Nem azért mert főiskola, mert ott is van jó. (BGF, EKF)


"És ha valaki nem kap állást, nem biztos, hogy gagyi, hanem esetleg nem Pesten lakik. Ugyanis nem mindenki lakhat a fővárosban, és vidéken már közel sem olyan rózsás a helyzet. "

Erre volt egy nagyon jó cikk, hogy sajnos a magyarok egyáltalán nem nobilisak. Ha Pesten kap állást akkor fel kell menni. Ez a fiatalok esetében nem lehet akkor baj. De van szakma mint a programozó aki nehezen kap Pesten kívül állást.



"Hetente felteszed ezt a kérdést, és mindig jót röhögsz magadban, hogy megint mennyi embert felbosszantottál a nagyképűségeddel?"

Nem teszem fel.

2012. júl. 17. 11:07
 37/43 anonim ***** válasza:

Jaj, dehogynem. Fel lehet ismerni. Mindig ellövöd a poént, hogy az ismerősödnek nem volt elég a félmilliós fizetés, és ezért kért emelést, és megkapta.

Egyébként hány éves vagy? Hol dolgozol? Hányadik munkahelyed? Saját erődből jutottál be oda, vagy ismerős benyomott? Esetleg még az iskolapadból ábrándozol arról, hogy neked majd milyen jó állásod lesz, és te szabod a feltételeket? A hozzászólásaidból ez derül ki, mert fogalmad sincs a magyar valóságról. És a hozzászólások sem győznek meg arról, hogy nincs igazad, csak hajtogatod a magadét.

Nehéz elvégezni? Hadd kérdezzem meg, hány diplomád van? Honnan tudod, hogy a többi főiskola/egyetem milyen nehéz?

Nekem 2 diplomám van. Az egyik a nagyon lenézett Bölcsészkar, a másik BGF-es. Elárulom neked, hogy a Bölcsészkar százszor nehezebb volt. Ilyen olvasmánylistánk volt szigorlatra, hogy pl. Arany János összes műve. És szakirodalomlistát nem is adtak, mert egy egyetemistától elvárt a könyvtárhasználat. Tudod te mennyi szakirodalom van pl. Arany Jánosról? Ehhez képest a BGF-en volt a vizsgákra szakirodalom lista, amin pár nap alatt végig lehetett érni. És ha már a nehézségi fokról beszélünk, nyilván nem kérdés, hogy az orvosi egyetem, vagy a műszaki főiskola a nehezebb-e. És kié a nagyobb felelősség? Az orvosokat mégsem fizetik meg.

Én nyugat-dunántúli nagyvárosban lakom. 2 hónapja keresek állást pénzügyi területen. Informatikai állás a 2 hónap alatt egy darab nem volt itt. Szóval fel lehet állni, hogy nem tetszik a fizetés, elmegyek, de itt nem talál senki másik állást. Pláne nem 2 hónap alatt. Pénzügyi területen az elmúlt 2 hónapban itt kb. 15 állást hirdettek. Mindet megpályáztam. Minden feltételnek eleget teszek: szakirányú végzettség, nyelvtudás, szakmai tapasztalt. Interjúkig még nem jutottam. Tudod miért? Mert az állások nagy része kamu! Már rég elkelt belső körökben, vagy meggondolják magukat, hogy még sincs rá keret. Persze nyáron hosszabb az átfutási idő, szóval azért ne áltasd magad azzal, hogy 2 hónap alatt találnál állást. (És az önéletrajzom jó, mert megnézte több fejvadász, mielőtt ebbe belekötnél.)

És igen, a magyar lakosság nem mobil. Meddig tart ma eladni egy vidéki ingatlant? És az árából mit kapnék Pesten? Igen, külföldön mindenki bérlakásban lakik. Itt is ez lenne a megoldás? Ez is lesz, mert lassan saját lakást már senki nem engedhet meg magának. Én azon szerencsések közé tartozom, hogy van saját lakásom. Mellesleg nem lakhat mindenki Pesten. Nem ez a megoldás.

2012. júl. 17. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/43 A kérdező kommentje:

"Jaj, dehogynem. Fel lehet ismerni. Mindig ellövöd a poént, hogy az ismerősödnek nem volt elég a félmilliós fizetés, és ezért kért emelést, és megkapta. "


Nem poén. HA valamiből náluk hiány van, akkor fizetnek érte, nemde??? Különben hogyan pótolják, ha hónapok óta nem találnak embert??? Abban a cégben milliárdokról van szó és ilyen viszonyban a fél milliós fizetés nem is sok. Vannak szakmák ahol ez nem hihetetlen.


" Informatikai állás a 2 hónap alatt egy darab nem volt itt."


Mint írtam informatika állásból (amihez diploma kell) sok van, de 90% Pesten koncentrálódik.


"Mellesleg nem lakhat mindenki Pesten. Nem ez a megoldás."


Itt a mobilitással már a fiataloknál is gond van. MA szinte alig van olyan akinek 30 éves kora alatt van háza. Az nem lehet indok, hogy nem tud elmenni. Lehet választani: vagy marad munkanélküli vagy elköltözik olyan helyre ahol van munka.


Ezt azért mindenki tudhatná. Hiába végzem el a felsőoktatást, ha a szülővárosomban nincs nekem munka. Ezt én is tudom és ezért fogok Pestre költözni. ÉS ez nem egy nagyon kicsi város, a megye 3. legnagyobbja. Sőt a megyében se találnék ilyen munkakört. De pest teli van vele.

2012. júl. 17. 12:42
 39/43 anonim ***** válasza:

Igen, még a fiatalok sem mobilak. El lehet gondolkodni rajta, hogy miért. Mert egy kezdő fizetésből, még ha diplomás is, igen nehéz egyedül fenntartani egy albérletet. A fiatalok zömmel a szülőknél laknak. Nem hinném, hogy ezért a lakosság lenne a hibás.

Talán az áraknak arányban kéne lenniük a fizetésekkel. És ezzel nem nagyon tudsz vitatkozni, még te sem.

2012. júl. 17. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/43 A kérdező kommentje:

"Igen, még a fiatalok sem mobilak. El lehet gondolkodni rajta, hogy miért. Mert egy kezdő fizetésből, még ha diplomás is, igen nehéz egyedül fenntartani egy albérletet. A fiatalok zömmel a szülőknél laknak. Nem hinném, hogy ezért a lakosság lenne a hibás.

Talán az áraknak arányban kéne lenniük a fizetésekkel. És ezzel nem nagyon tudsz vitatkozni, még te sem."


Akkor azt kell csinálni mint amit sokan tesznek nyugaton.


nem egyedül bérel lakást. 2-3-an már egyáltalán nem olyan drága. De azért senki se várja el, hogy a szájába repüljön a sült galamb. HA csak másik városban talál munkát a szakmájához akkor el kell költöznie. Ma már nem úgy megy, hogy ide születtem akkor itt maradok.

[link]


De ha már itthon sincs munka akkor határon kívül kell keresni.

2012. júl. 17. 13:41
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!