Miért kell ennyire tiltakozni az iskolai mobil betiltás ellen még a tanároknak meg felnőtteknek is?
A gyerek ne.mobilozzon az iskolában hanem az órára figyeljen szünetben meg készüljön a következő órára.
Ennyi erővel a tescos pénztáros is had játsza le a fruit ninjat mielőtt kiszolgál nem?
Azért, mert a tanárokra tudod mekkora felelősség fog hárulni, hogy most nekik a nap elején be kell szedniük a telefont, vigyázni a több milliót érő készülékekre egész nap, majd a nap végén visszaadni?
Az én véleményem szerint elég lenne annyi, ha óra elején ki kéne tenni lenémítva a készülékeket a tanári asztalra, majd óra végén lehet vinni és szünetekben használni.
#19
Értelek, részben egyet is értek, de szerintem nem kell eszetlenül digitalizálni mindent. A helyzet az, hogy ezek a készségek ugyanúgy működik telefonon és papíron egyaránt. Aki megérti a dolog lényegét töri órán (forráskritika), irodalom órán (szövegértés) és matekon (logika), annak menni fog az interneten is. De attól, hogy az internetet nyomatjuk, még nem lesz a dolog könnyebb senkinek. Meg aztán lehet itt sírni, hogy a gyerekeknek készségeket kell tanítani, az a 15 éves gyerek, aki leszarja a törit, a magyart és a matekot, az leszarja az "internethasználati készségek és veszélyek" órát is.
Egyetértek, hogy fontos téma, de bőven belefér az informatika órába és nem kell hozzá tiktokozni szünetben. Az emberek döntő többsége (én is) pazarolja az idejét a telefonon és semmi hasznosat vagy produktívat nem csinál. És ennek nem semleges, hanem inkább negatív hatása van az átlagos emberre. Érdemes ránézni Jonathan Haidt pszichológus munkásságára a témában, most jelent meg a könyve a közösségi média fiatalokra gyakorolt negatív hatásairól.
Utáltam ezt a divatot, hogy nyomogatják, de miután nekem is lett rájöttem, hogy csak irigység beszélt belőlem, mert nem volt pénzem ilyen luxusra... Ráadásul én történetem az okostelefonnal buktatókkal indult, ugyanis egy ukrán cigánytól vettem kis picit okostelefont, tíz ezer, ami le volt tiltva, semmi sim nem müködött, és még magyarázta, hogy 3 ezerért tud valakit, aki újra... A másik amikor egy magyar cigány sózott rám, egy Windows 535 telefont 25 ezerért, aminek a képernyője hol tul érzékeny, hol érzéketlen, és összevissza müködött, amire nem is nyomtam.
Visszatérve úgyanúgy tőle vettem már működő első panaszmentes okostelefont Huawei p20 32 ezer árulta, de 30 aludtam le, amikor kifizettem azt mondta adjam oda, belerakja a sim tűt, hogy ne hagyjam el, nem mertem visszaadni a kezébe, a vészharang megszólalt bennem.
Szóval mondhattam volna én is azt, amit az egyik közmunkás, hogy nem érdemes venni okosat, mert elromlanak hamar. Rájöttem, hogy ez egy számítógép, amit a kezemben elfér, és nem kell rohannom már a könyvtárba netezni, és már nem éreztem magam különlegesnek, mert én nem nyomogatom a telefont, sok idő megtanulni kezelni, türelem kell hozzá.
Én szakképzésben tanítok, és nagyon nem tetszik a törvény. A tanórai mobilozás eddig is tilos volt nálunk (házirend), aki akarta be tudta tartatni ezt (óra elején a telefonok kirakása egy külön padra vagy rekeszes tartóba)
Az új törvény nem csak lehetőséget ad az oktatóknak/tanároknak, hanem kötelezi őket egy csomó mindenre, amivel esetleg nem is értenek egyet. Szerintem tanórán figyelemelvonónak egyáltalán nem kell a mobil, a szünetekben meg talán nem kell, érdemes kipróbálni. Egyrészt hátha egymással beszélgetve a társas készségeik javulnak, másrészt meg ha csak unatkozva bambulják a lambériát, akkor ahhoz képest a Himusz-Szózat összehasonlító elemzése érdekfeszítőnek fog tűnni - ha jól értem, ez a koncepció, amit majd a gyakorlat vagy megerősít, vagy cáfol. De nem értem, milyen alapon van tiltva a nyomógombos "butatelefon", a kép- és hangrögzítő eszközök.
Meg a végrehajtás módja is "rendőrös", kiadják konzoltációra, jön egy csomó vélemény, hogy ha nem adnak hozzá munkaerőt, eszközt, pénzt, akkor ez a nap elején begyűjtés, majd mindenkinek sértetlenül a sajátját visszaadás nem megvalósítható: de nem érdekes, oldjuk meg. Hogy konkrétan kik fogják beszedni, milyen bilétával vagy más módszerrel lezs megoldva, hogy távozáskor gyorsan megkaphassa mindenki a sajátját, azt nem tudja senki.
Ha felmerül a gyanú, hogy valakinél cigi van, akkor a törvény szerint az iskola értesíti a szülőt, az iskolaőrt és a rendőrséget is, és ez nem lehetőség, hanem törvényi kötelezettség. Kíváncsi leszek, amikor az amúgy is túlterhelt rendőrség azt fogja nyomozni, hogy a wc-ben érezhető cigiszag melyik éppen ott tartózkozó tanulóval hozható összefüggésbe :) Másik vicces, hogy szakképzésben mindez a képzésben részt vevő személyekre is vonatkozik, tehát ha délután bejönnek az 50+-os emberek mondjuk vagyonőr képzésre, akkor belépéskor tőlük is el kell szedni a cigit meg a mobilt... De ha gyanús, hogy nem adta oda az összes dohányt, akkor értesítenem kell a szülőt, aki mondjuk már 110 éves és a temetőben van? Hülyeség, de ha a két törvényt összeolvasom, akkor ez jön ki belőle (245/2024 Korm.r. és 246/2024 Korm.r.)
#27 "Másik vicces, hogy szakképzésben mindez a képzésben részt vevő személyekre is vonatkozik, tehát ha délután bejönnek az 50+-os emberek mondjuk vagyonőr képzésre, akkor belépéskor tőlük is el kell szedni a cigit meg a mobilt"
Ne haragudj, átérzem a helyzeted, de ezen hangosan felröhögtem.
Én is kifejtettem már több kérdés alatt a negatív véleményem a rendeletről, és szintén többször kiemeltem a rendőrhívás abszurditását is. Azt is hozzá szoktam tenni, hogy mivel pl. a morse-kódoló is telekommunikációs eszköznek számít, azt is le kell majd adni, ami talán érzékelteti az abszurditását ennek a rendeletnek. De ez, hogy a felnőttképzések eetén is el kell majd venni a szakemberek telefonját, energiaitalát, cigijét, nem jutott eszembe, és örülök hogy leírtad. Nem tudom még hány ilyen példa kell hozzá, hogy az emberek rájöjjenek, hogy mekkora hülyeség a rendelet ezen formájában. Egyes kérdések alatt záporoznak a pozitív fogadtatások a "szülőktől", és egyszerűen nem értem hogy ilyen szintű rendeleteknek hogyan lehet örülni. Abban sem vagyok biztos hogy egyáltalán elolvasták-e, értik-e aminek ennyire örülnek. Annyira boldog vagyok, hogy kikerültem ebből a közoktatásnak nevezett fertőből, mert én már a mozaikos könyvek elvételét is rettentő negatívan éltem meg, és máig rettenetesen haragszok miatta a kormányra, hiszen a piacon talán a legjobb könyvek voltak és mindenki imádott belőlük tanulni. Aztán azóta hova jutottunk...
#27-nek:
Erről a saját gyerekkorom jutott eszembe. 13 lehettem, amikor az utcán összefutottam az osztályfőnökömmel iskola után, és lógott a cigi a pofámból. Symphoniát szívtam. Botrányt rendezett, bevitt az iskolába az igazgatóhoz, és behívták anyámat. Amikor belépett az irodába, a tanárnő megkérdezte tőle hogy tudja -e, hogy a gyerekénél Symponia cigaretta van?
Anyám mondta hogy igen, tőle kaptam.
Amíg élek, nem felejtem el a tanárnő pofáját a válasz hallatán. 🤣🤣🤣
Nagyjából ennyi jelentősége van ennek a túllihegett, fontoskodó rendeletnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!