Mi értelme volt felújítani a Lánchidat, ha nem lehet átjárni rajta?
29-es: szuper, hogy ezt leírtad, de ettől ez még nem lesz igaz. Az általad felsorolt javaslatok önmagukban nem csökkentik az autósforgalmat, erről már számtalan kutatás készült. Hiába emeled a tömegközlekedés színvonalát, hiába építesz P+R parkolókat, hiába sűríted a járatokat, ezek önmagukban nem képesek csökkenteni az autósforgalmat. Az autósforgalom csökkentésére egyetlen egy beton biztos módszer van, az márpedig az, hogy az autós közlekedést kényelmetlenné tesszük, és infrastruktúrálisan, illetve jogszabályi eszközökkel is korlátozzuk. Az előbbire példa a parkolóhelyek számának csökkentése (senki sem fog oda vezetni, ahol nem tud megállni), a parkolóhelyek árának drasztikus megemelése, a sebesség korlátozása, az autók számára elérhető sávok csökkentése, az autók elterelése a belvárosból, utóbbira pedig a dugódíj bevezetése, a károsanyag-kibocsátás függvényében az autók kitiltása, illetve olyan területek létrehozása, ahová csak a helyi lakosok, üzleti célból közlekedő járművek, rendőrök, mentők, tűzoltók hajthatnak be.
Az általad felsorolt javaslatok nem azért hasznosak, mert csökkentik az autósforgalmat, hanem azért, mert kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik a tömegközlekedést, ami szintén egy nagyon fontos, de az autósforgalom csökkentésével nagyrészt elkülönített kérdéskör.
Talán ha a Fidesz nem vonna el annyi pénzt a fővárostól, akkor maradna a BKV fejlesztésére is, és nem lenne gond bejárni a külvárosból sem az ott dolgozóknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!