Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van értelme felújítani a...

Van értelme felújítani a vácrátóti vasútállomást?

Figyelt kérdés

Ugye az állomás legalább 2km-re van a falutól és egykezemen megtudom számolni hogy hányan szállnak fel meg le ott naponta.

Ha felfogják újítani a vácrátótiak

nem sokat fognak belőle élvezni, esetleg ha a faluból kimennek buszal és átszállnak, de annak meg sok értelme megint nincs mert ahova a vonat megy oda busszal is ellehet jutni. Személyszerint örülök, hogy van mert amikor hétvégén nincs busz én viszonylag hamar lesétálom az a távot, de ebben az esetben az öregek meg duplán rosszúl járnak.


Vagy esetlek a MÁV arra még nem gondolt, hogy a vasútállomást közelebb rakják a faluhoz, mint ahogy a vasút építésekor tervezték?

Mert ugyebár ezt akkor azért építették így ki mert a gazdák nem akarták hogy zavarja a gőzmozdony hangja a lovakat, de már a Flirt vonatokat szinte nem is lehet hallani, sőt már lovak sincsenek ott azóta.



2015. máj. 28. 20:29
 1/4 Koplárovics Béci ***** válasza:

Utoljára vagy 20 éve jártam abban az épületben :) Már akkor is romos volt, szóval gondolom a felújítás ráfér. Valóban kihasználatlan lehet, elég jó a buszos közlekedés. Elterelni azért nem hiszem, hogy megérné vagy lehetséges volna, az túl nagy munka lenne. Váchartyánig vissza is kéne érni vele az eredeti nyomvonalra.

Amúgy én úgy tudom, hogy eredetileg nem a mostani lett volna nyomvonal, hanem Vácdukán keresztül vezetett volna, de az akkori gróf (talán Serényi?) nem engedte a földjein keresztülvinni a vasutat.

2015. máj. 28. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Jó hát ezt a történetet a nagymamám mesélte, nyílván van neki több legedája, hogy miért van ott az az állomás.

A lényeg az hogyha azt az épületet felújítanák, akkor egy éven belül meg lenne rongálva és a hajléktalanok beköltöznének oda.

Meg arra az öt fel-leszálóra nem érdemes arra költeni. A legjobb megoldás szerintem az lenne ha úgy átépítenék az egész állomást, hogy olyan legyen mint Csörögben vagy Vácalsón, hogy csak egy peron legyen meg egy-két kis bódé ahová belehet állni ha esik az eső.

2015. máj. 28. 21:18
 3/4 anonim ***** válasza:
Az állomást rakhatnák közelebb is a faluhoz, csak akkor meg messze lenne a sínektől. :-)
2015. máj. 29. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Vácrátót állomás forgalmi okokból létezik, Vácrátót faluhoz azon kívül, hogy találni kellett valami nevet neki, mondjuk ki, semmi köze. Nem Vácrátót miatt épült. Ráadásul ez egy utólagosan épült állomás (modern épületek és vágányelrendezés), eredetileg legfeljebb megálló volt a helyén, az is inkább Vácharaszt puszta kedvéért.


Az ötvenes években épült Galgamácsai vonal kiágazása miatt kellett. És azért olyan baromi hosszúak a kitérői, mert a Szovjetunió-Csehszlovákia teherforgalom vonathosszára lett kitalálva. Ugyanis így lett volna a legrövidebb a Pozsony-Kassa-Tiszacsernyő/Csap útvonal, nem a Tátrán és pláne nem Füleknél keresztül vontatni fel a tonnákat a hegyekbe ostoba módon. Az összes híd, áteresz már akkor kétvágányosra lett tervezve Galgamácsa felé. És előbb villamosították is. Na ehelyett aztóta a vasút a nullára züllött le.


Ez nem a Mágnás Miska, alapvetően domborzati okai vannak, mért Hartyán felé megy a vasút. Őrbottyánon hatalmas nagy domb húzódik keresztül. Csak azt lehetett volna, hogy az egészet a Sződrákos-völgyében viszik, akkor most Kertes, Nyíres, Bottyán, Hartyán marad vasút nélkül. Verest így is, úgy is érinti, és végül is, ha messziről, de Rátótot is. (Igaz, lehetett volna egy plusz hurokkal egy km-rel közelebb építeni, csak akkor még Rátót is egy kilométerrel rövidebben nyúlt el abban az irányban, tehát ugyanott vagyunk. Még közelebb a dombtól meg úgysem tud menni.) Aztán nálunk van vonat, de én sem mentem állomásra x éve bicikli nélkül. Az már tényleg derogálna. Sajnos máshol sem nyílik mindenkinek a kertkapuja a peronra.


Vácrátót állomásnak pont hogy vasúti személyzete van, irányítási központ. Forgalmi kitérő. (Jegykiadás ami nincs.) Kézzel állítgatják ott a dolgokat. És még futnak el onnét a huzigatós láncok kilométerekre más helyekre is. Az is egy funkció, egyáltalán nem az utasokról szólnak ott a dolgok. (Különben már simán megszüntették volna arra az egészet, abban nem kételkedem.) És gondolom, akad ott felújítani való, mert elég békebeli és mesebeli jelzőberendezések és egyebek működnek ott.


Magánvéleményem pedig: Amennyi MÁV-épületet a vonalon már szétrongáltak, elszanáltak (Alag, Csörög), raktárakat, egyebeket mindenhol, örül az ember, ha a "felújítás" szót hallja, a jól megszokott rombolás helyett.


Egyelőre egy csomó beépített terület van, itt is, meg az országban rengeteg helyen, ahol elsuhannak a vonatok megálló nélkül, kézenfekvőbb probléma lenne először ezeket megoldani, mint Vácrátót állomástávolságát, ami tényleg kissé problémásabb történet. Aztán Vácon is túlszaladhatna a vonat az iskolákig.


Értelme sajnos sok mindennek nincs, amire tapsolják el a pénzt. A hülye is tudja, hogy második vágány kéne, meg vasúti hidak, hogy ne szintben keresztezze egymást húszféle vonat, mire beér a Nyugatiba 20-30km/h átlag előrejutással. Ehhez képest lifteket, díszburkolatos kocsiparkolókat, kamerákat, plazmatévéket, minden sz*rt vesznek, és alkotnak, már nyolcszor lecserélték a vonatokat, csak ami kéne, az nem halad száz éve. Most is képesek és lerakják a méregdrága díszburkolatot - a peron vége már mélyebben, mint a sínszál. Nem kéne megemelni inkább a peront, akár simán földből? Mert még a flirt-lépcső is a köldökénél kezdődik egy öregasszonynak. Kb. ugyanezt a fellépési hatást elérték volna pár talicska földdel, amit a vonat alacsonyabb padlósságával trilliárdokért. (És jó pár száz ülőhely rovására.) Annyira díjaznám, ha a vágányok állapotára folynának a pénzek, nem örökké kizárólag minden másra...


Legutóbbi ráfordítás az volt, hogy villamosítottak. Az is úgy volt előadva, hogy mekkora csodát műveltek velünk. És az utasnak mi az úristen lett jobb tőle? Hamarabb jön az ellenvonat azon az ócska egyvágányon, sűrűbben jár, vagy mi? Nekik olcsóbb, kevesebbet kell ránk fordítani.


Ezeknek a döntéshozóknak már megint az egész tervezgetésből azon jár az eszük, hogy a kocsisoknak hogyan legyen felüljáró a sorompók helyett. Ezen. Ez nekik a "vasútfejlesztés". M31-re sem sajnálták a pénzt, csak a vágányokra. Ilyenkor nyílik ki a bicska az ember zsebében. Utas meg simán legyen el majd még a 22. században is falunként egy-egy negyedórás ellenvonat bevárásnál. Már rég második vágánynak kéne lennie. Nem mutatóban, hanem lehetőleg mindenhol. Ha azt megcsinálták, utána tőlem annyi liftet építenek, amennyit akarnak, kidíszburkolhatják a Nagyalföldet és digitalizálhatják a felmosóvödröket is. De utána.


Ja, nem zavarta a gőzmozdony a lovakat, eredetileg villamos vontatással épült HÉV-vonal ez, egy időben épült a Cinkota-Gödöllői HÉV-vel, és volt is szárnyvonal Gödöllő felé. Ahol tud, kifejezetten a házak között megy. Sőt, nagyon is. Vácrátóttól délre nem alföld van, itt a szintvonalak döntik el merre tud továbbmenni a vasút, nem a földesúr. (Ha csak nem akar befizetni néhány alagútra.) Csomád-Őrszentmiklós felé meglehetősen problémás a domborzat, ahol megfelelő, ott meg már be volt épülve a falu.


Amúgy nekem ha Vácrátóton dolgom volt, mindig Rudnaykertnél szálltam, az esik közelebb, bár nekem a legutóbb az ezerkilencszázzal kezdődik, szóval lehet, hogy már nem vagyok mindennel képben. Talán ha a Nyugatitól végig elkülönített két vágányon nagysebességel

jönnének a vonatok mondjuk 75 helyett 35 perc alatt, és óránként helyett húszpercenként, akkor érdemes lenne egy mávaut jellegű kisbuszt a falu és az állomás között járatni minden vonathoz, de jelenleg így semmi értelme nincs ott a MÁV tevékenykedésének.

2015. máj. 31. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!