A buszbeszerzési STOP-nak mi értelme van?
Közlekedési Központokká alakultak át a Volán társaságok, emiatt volt a beszerzési STOP (nyugi, ezen indokot, én sem értem).
Az, hogy miért nem lehetett elöbb azt megoldani, hogy KK-k legyenek és aztán beléjük olvasztani a Volán társaságokat, az is jó kérdés.
Krekonex, ez nem igaz. A közlekedési központok már tavaly is léteztek, ezekbe olvasztották be a Volánokat.
2-es: Nincs igazad. A cél az lenne, hogy egészséges versenypiaci körülmények alakuljanak ki a magyar buszgyártásban is. Ehhez képest a magyar állam falaz az egyik gyártónak és kinyír egy sor másikat. Ennek a társasalmi hasznossága negatív.
"Ha a Credo becsődöl, azzal mindenki jól jár. ha ez mellékterméke annak, hogy valódi versenyt hoznak létre, hát 'evvan."
Ha az állami buszbeszerzés manipulálásával eliminálnak egy piaci szereplőt az pont hogy nem valódi verseny, hanem éppen a verseny korlátozása. Ha van valami oka annak, hogy a Credo működését mesterségesen meg kéne szüntetni (szabályoknak nem megfelelő műszaki megoldások, csalás, sikkasztás, korrupció, súlyos munkaügyi visszaélések, emmissziós határértékek túllépése, stb.) azt kérlek ne tartsd magadban, nyugodtan írd le, ezzel ugyanis egyenes ágon be lehet záratni a céget. Ilyenről én nem tudok - sőt, a Volán társaságok körében feltehetően okkal népszerűvé vállt gyártóról van szó. De igazából mindegy is, hogy most buszokról, áruházláncról, étkezési utalványról vagy bármi egyéb vállalkozásról beszélünk. A lényeg, hogy bizonyos érdekköröknek anyagi okok végett nem tetszik "A" cég működése, s ezért inkább "B" céget próbálják helyzetbe hozni. Az már csak hab a tortán, hogy történetesen a "B" cég még állami érdekeltségű is. Csak itt jön a bökkenő: ha a tervük bejön, ezt senki nem fogja tudni bizonyítani, csak annyi látható az egyszeri ember számára, hogy egyszercsak megállították a közbeszerzést, majd az államnak feltünően sürgőssé vállt gyártósort vásárolni és elkapkodottan előnytelen szerződést kötni az erőforrások lekötésére. Paranoia és összeesküvés elmélet? Lehet, ez majd akkor fog kiderülni, mikor kihirdetik a busztenderek nyerteseit.
# 4: akkor mi volt, az igazi indok? Most, akkor, végülis is, létrehozták a KK-at és utána olvadtak beléjük a Volán társaságok?
Akkor meg, mi volt az igazi ok? A Volán társaságokat felkészítették a KK-sításra? Emiatt volt a beszerzési STOP?
Bocs, ha ez, számomra nem volt teljesen tiszta (mert így is, fejetlenség az egész).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!