Mi értelme a villamospályákat felújítani?
Harkovban már rájöttek, hogy sokkal kevesebb pénz ráfordításával is tudnak menni annyival a villamosok, mint mondjuk Budapesten az 52-es.
Nem poénkodni akarok, szerintem az a poén, hogy villamosnak hívnak Budapesten 15-16 km/h átlagsebességű döcögényeket. Komolyan mondom, egy hajtányt is tehetnének oda, gyorsabban célba érnének vele az utasok. A bicikliről nem is beszélve. Én korábban azt gondoltam, hogy biciklit csak akkor éri meg használni, ha a tömegközlekedés kerülőúton közlekedik, illetve át is kell szállni. Már tudom, hogy biciklivel akkor is gyorsabb, ha a lakásomból indul a villamos, és az úticélomnál áll meg.
Tehát szerintem nem túlzás pénzkidobásnak nevezni bármilyen villamosfejlesztést.
"hogy villamosnak hívnak Budapesten 15-16 km/h átlagsebességű"
Mert mégis milyen átlagsebességgel kellene közlekedni egy minden második sarkon megálló, belvárosi tömegközlekedési eszköznek?
Amúgy a 3-as villamos teljes vonalú menetideje 49 perc, lehet bringával ez csak 42, autóval meg ennyi sem, motorral pizzafutár üzemmódban meg még annál is kevesebb. A villamosnál van útközben 31 megálló utascserével. És a többieknél?
"Mert mégis milyen átlagsebességgel kellene közlekedni egy minden második sarkon megálló, belvárosi tömegközlekedési eszköznek?"
Kölnben és Stuttgartban például átlagosan 26 km/h-val közlekednek. Jó válasz a kérdésedre?
"Kölnben és Stuttgartban például átlagosan 26 km/h-val közlekednek. Jó válasz a kérdésedre?"
Melyik járat? Milyen szakaszon? Milyen megállótávon?Hány megállóval?
Budapesten is lehetne 40+km/h-s átlag sebességel is járatni a villamosokat, de akkor csak minden hatodik megállóban állnának meg. :D
Szerinted egy kölni vagy stuttgarti villamos olyan megállótávval, mint a 3-as villamos milyen gyorsulással hozná a közel dupla átlagsebességet?
Neked is fáj a gondolkodás, igaz? :D
Budapesten több dolog is el van hibázva:
- a lámpaprogram szinte mindenhol a villamosokat hozzá hátrányba, bizonyos helyeken pedig még az elsőbbségadási viszonyok is
- szinte sehol nem megy 50-nel a villamos, mert az a policy, hogy minden lehetséges balesetet el kell kerülni minden áron
- az még már csak mellékes, hogy egyáltalán miért 50 a maximálisan megengedett sebesség olyan helyeken is, ahol ennél magasabb is lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!