Mi értelme van a MÁV bérletnek?
Rosszul tudtad. 50%-os bérlet nincs, 90%-os van. Gyorsvonati pótjegyet nem kell váltani, de IC-re pót- és helyjegyet igen - ez alól kivétel most a Ferihegy-Nyugati szakasz, de mindenhol máshol kell. Egy IC ne legyen tele álló utasokkal, ezért árulnak helyjegyet.
A mavcsoport.hu elég sok mindent leír.
"A"-bol "B"-be nem csak IC-vel lehet utazni, ezért nem jár hozzá automatikusan.
A hely jegynek meg az lényege, hogy biztosított helyed legyen a vonaton.
Vagy szerinted logikus lenne ha a bérlethez hozzá csapnának egy hely jegyet az összes IC-re ami arra jár? Akkor már taxival is olcsóbb lenne.
"Rendszeres utazásaihoz váltson 30 napos, vagy havibérletet! A havonkénti egyszeri megvásárlással elkerülhető a mindennapos sorban állás, a bérlet viszonylatában, illetve a közbenső állomásokra korlátlan számú utazás válik lehetővé. Valamennyi érvényes bérlettel (ideértve a tanulóbérleteket is) rendelkező utasunk – a bérlet viszonylatán belül – a gyorsvonati pótjegyköteles vonatokat gyorsvonati pótjegy megváltása nélkül veheti igénybe."
A bérlet a jegyet váltja ki. a helyjegyet nem. Például a vasúti dolgozóknak akiknek van ingyenes utazásra jogosító igazolványuk, nekik is kell helyjegyet venni, vagy kerékpárjegyet.
Azt nem várhatod el, hogy minden nap egy-egy IC-n le legyen foglalva neked hely, mert vettél bérletet.
Vagy mész sima személyvonattal, vagy vedd meg a MÁV applikációban a helyjegyet, és nem kell a pénztárba menni.
1. osztályra sem mehetsz a bérleteddel ha nem oda szól - csak ha veszel kocsiosztály különbözei jegyet.
Te csilliárdos vagy? Én húszezret fizetek három falu távolságra. Bele se akarok gondolni, mibe kerülhet egy több száz km-es bérlet távolsági vonatokra. Láthatóan a MÁV se gondolt bele ilyenbe...
Gondolom, valahol nincs pénzük külön személyvonatot idítani a gyors után, ezért bizonyos részen a "gyorsvonat" minden fánál megáll. Mit mondjak, le kéne venni az ilyen vonatokról a helyjegyet. Ez az igazság. Azt olyanokra agyalták ki eredetileg, ami 300 km-en megáll kétszer. Azzal biztos nem ingáznak bérletesek, mert az nem realitás.
Sajnos tele van a MÁV ilyen "joghézagokkal", könyvet lehetne írni...
Helyjegyes és gyorsvonati pótjegyes vonatokra bérletesek sem mehetnek fel csak úgy sajnos. Egy kivétel van Kökinél, csak mert most nem jár a 3-as metró, külön megengedték.
Te csilliárdos vagy? Én húszezret fizetek három falu távolságra. Bele se akarok gondolni, mibe kerülhet egy több száz km-es bérlet távolsági vonatokra. Láthatóan a MÁV se gondolt bele ilyenbe...
Válasz: 90%os tanulói bérlet nem drága, 8-12 ezer forint.
Gondolom, valahol nincs pénzük külön személyvonatot idítani a gyors után, ezért bizonyos részen a "gyorsvonat" minden fánál megáll. Mit mondjak, le kéne venni az ilyen vonatokról a helyjegyet. Ez az igazság. Azt olyanokra agyalták ki eredetileg, ami 300 km-en megáll kétszer. Azzal biztos nem ingáznak bérletesek, mert az nem realitás.
Válasz: Magyaroszagon nincs 300 kmes vonat közlekedés. Az ország kicsi hozzá. Miskolc - Budapest is 182 km. Szóval...
Sajnos tele van a MÁV ilyen "joghézagokkal", könyvet lehetne írni...
Helyjegyes és gyorsvonati pótjegyes vonatokra bérletesek sem mehetnek fel csak úgy sajnos. Egy kivétel van Kökinél, csak mert most nem jár a 3-as metró, külön megengedték.
Válasz: TÉVEDÉS. A gyorsvonatokra felszallhat, nem kell potjegy. Az Icre kell pót és helyjegy meg a helyjegyes vonatokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!