Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi értelme volt felújítani a...

Mi értelme volt felújítani a Lánchidat, ha nem lehet átjárni rajta?

Figyelt kérdés
Hatalmas luxus lenne a bicikliseknek fenntartani, mikor így is kevés hidunk van, még ezzel együtt is. Ha új főpolgármester lesz, akkor ő úgyis visszaadja gondolom a teljes forgalomnak.
2023. jún. 13. 11:18
1 2 3 4 5
 11/43 anonim ***** válasza:
76%

"Hatalmas luxus lenne a bicikliseknek fenntartani"

Egyrészt nem csak biciklisek közlekedhetnének rajta, hanem gyalogosok és a tömegközlekedés is, másrészt bármilyen furcsa is elhinni, a híd fenntartása pontosan ugyan annyiba kerül akkor is, ha nem járnak rajta autók.

2023. jún. 13. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/43 A kérdező kommentje:
5-os! Hogy keruljem a belvarost, ha ott lakom? Nagyon okos vagy.
2023. jún. 13. 12:36
 13/43 A kérdező kommentje:
Ja, az autosok meg fizessek a rengeteg adot, es nem hajthatnak mar be sehova. Akkor mire fel?!
2023. jún. 13. 12:38
 14/43 anonim ***** válasza:
79%
12, nagyon okosan nem írtad ezt le korábban, csak hogy kötekedhess. Látom, sikerült a lényeget megragadni.
2023. jún. 13. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/43 anonim ***** válasza:
97%

12-es: ha belvárosi vagy, akkor neked külön örülnöd kéne az autósforgalom korlátozásának.


Van egy olyan jelenség, hogy indukált forgalom. Ez azt jelenti, hogy ha például egy városban bővítjük az autók számára elérhető teret és szükséges infrastruktúrát (pl. olcsó parkolóhelyekkel, utak kiszélesítésével, autós hidak építésével, stb), akkor a forgalom nem gyorsabb és gördülékenyebb lesz, hanem lassabb és dugósabb. Ez elsőre paradoxonnak hangzik, azonban ez azért van, mert ha könnyebbé, attraktívabbá teszed az autózást, akkor egyszerűen többen fognak autózni, ezáltal a forgalom lelassul, és több lesz a dugó. Ezt súlyosbítja, hogy általában az autós infrastruktúra bővítésével más közlekedési módok hatékonysága is csökken, hiszen a buszok, villamosok beragadnak a forgalomban, a biciklisek nem szeretnének több száz másfél tonnás gépkocsi mellett közlekedni (egyrészt mert nem akarnak balesetet szenvedni, másrészt pedig mert az autók büdösek), és a gyalogosok is kénytelenek hosszú időket várni a kereszteződéseknél, illetve kénytelenek belélegezni az autók különböző égéstermékeit, illetve egyéb kibocsátott károsanyagait.


Namost a belvárosban ez kiváltképp probléma, mert ott a népsűrűség kiugróan magas, ott van a legtöbb bolt, szórakozóhely, munkahely, stb., így rengetegen szeretnének ott közlekedni, azonban mivel az autós közlekedés messze a legkevésbé helyhatékony, így nem lehetséges az, hogy elég helyet biztosítson a város minden közlekedő számára, ha ők autókkal szeretnének ott közlekedni. Így szükség van arra, hogy az autók számát csökkentsük a belvárosban, kiváltképpen azok előnyére, akik a belvárosban laknak. Az autók kitiltása a Lánchídról (ami amúgy sem alkalmas a budapesti autósforgalom igényeinek kielégítésére, mivel egy teljesen más kor közlekedésére tervezték) például pont ezt a célt kívánja szolgálni. A cél az, hogy a belvárosban csak azok használjanak autót, akiknek az igényeit más közlekedési eszközökkel nem lehet kielégíteni.

2023. jún. 13. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/43 anonim ***** válasza:
2%
#15 Pesten ettől nem fog csökkenni az autós forgalom, csak a dugók, és ezáltal a légszennyezettség fog még tovább nőni. Ugyanis a legtöbb autós azért közlekedik autóval, mert egyszerűen nincs épkézláb alternatíva. A tömegközlekedés csak a belső kerületekben jó, a külvárosból ritkán jár a BKV, tömegnyomor van és többször át kell szállni. A P+R parkoló pedig Pesten ismeretlen fogalom. Első körben ezeken kellene javítani, hogy csökkenjen az autós forgalom.
2023. jún. 13. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/43 anonim ***** válasza:
97%

@16

"A tömegközlekedés csak a belső kerületekben jó, a külvárosból ritkán jár a BKV, tömegnyomor van és többször át kell szállni. "

Akkor még szerencse, hogy a Lánchíd pont a belső kerületekben van, és nem a külvárosban.

2023. jún. 13. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/43 anonim ***** válasza:
18%

Egy hányinger a budapesti tömegközlekedés. Szerencsére nem kell gyakran odamennem. Meg szoktam nézni hogy tömegközlekedéssel hogyan tudom elérni a célom. Hát ha nem metro vonal mellett van akkor egy netto szopás.

Átszállás gyaloglás várakozás átszállás gyaloglás. Hát kapja be karigeri.

2023. jún. 13. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/43 anonim ***** válasza:
100%

Nem csak a parlamentet az egész közigazgatást megkellene reformálni.

Én bevezetnèm a polgármesterek és képviselők bére a mindenkori minimálbér 3.6szorosa lehet max.

Semmi extra juttatás

Teljes felelősség

Az áfa 7.7%-5%lenne.

2023. jún. 13. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/43 anonim ***** válasza:
85%

"Ja, az autosok meg fizessek a rengeteg adot, es nem hajthatnak mar be sehova."

Az autósok nem fizetnek adót a fővárosnak és nem fizetnek külön a hídhasználatért sem. Ráadásul nem a Lánchíd a világ közepe, van rengeteg más hely amerre lehet autókázni, és rengeteg olyan hely is van, ahova eddig sem mehettek be az autósok, függetlenül attól, hogy ki milyen adót fizet.

2023. jún. 13. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!