A kormány el fogja törölni a pedagógusok közalkalmazotti státuszát, és egy másik jogi státuszt vezet be. Milyen hátrányai vagy előnyei lesznek ennek a változásnak a tanárok számára?
#32 Hogy jön ide a magániskola rendszere? A piaci alapú fizetést tovabbra is az állam fizeti, csakhogy az alapbéren felül teljesítmény alapon lenne díjazva a jó tanár. Meg kellene nézni, az adott tanár diákjai milyen eredményt érnek el tanulmányi versenyen, felvételiken.
Ehhez semmi köze annak, hogy a diák fizet-e tandijat, vagy nem. Csak annyi a következmény, hogy a minőségi munkát vegzők anyagi megbecsülése nő, aki meg csak a fenekét vakarja, az kapja az alapfizetést.
A szülők most is választhatnak iskolát, hogy hová jár a gyerek, es azoknál is többnyire tandíjmentes az oktatás, viszont éppen ezeket a szempontokat nézik meg a szülők iskolaválasztáskor. Az iskolák rangsora most is elérhető, de a jobban teljesítő iskolában a tnár ugyanannyit keres, mint a rosszabban. Max a diákmennyiseg után az iskolának járó penz változik, de mivel bértábla van, ez a tanárhoz nem jut el. Ez így maximálisan igazságtalan és kontraproduktív.
Miért keres egy lusta tanár ugyanannyit, mint az, aki tisztességgel végzi a munkáját? Talán bármelyik másik munkánál ez így megy? Nem.
A magániskolákban letezik a differenciált fizetés telhesitmény alapon. EZÉRT minősegibb ott az oktatás, mert a tanár tudja, ha ellustul, akkor nem kap fizetésemelést, vagy kirúgják. Az állami rendszerben mostanában tényként vebizoonyitották, hogy ha konkrétan nem dolgozik a tanár, a fizetését akkor is megkapja. Akkor mégis miért dolgozna az a fjta, akinek sem hivatástudata, sem lelkiismerete nincs? Bemegy az osztályba, "bedobja a labdát", csengeteskor kimegy.
Komolyan erre van igény? Akkor ne csodálkozzatok!
Akik itt lepontoznak, meg fújnak a piaci alapú fizetésre, azok pontosan ezek a lelkiismeret nélküli, lusta csürhe tagjai, akik most betojtak, hogy a penzért dolgozni kellene ezentúl.
Mivel szó szerint midannyiunk jövője múlik az oktatás minőségén, ezért ideje lenne elkezdenetek DOLGOZNI! Ezeken a tényeken nem segít, ha itt lepontozzátok, aki kimonja. Attól még ki lesztek rúgva, ha tovabbra is a hátsótokat vakarjátok, tüntizéztek, nyavajogtok munka HELYETT. Nincs ingyen pénz!
#33 Akkor menjen az AliBabába dolgozni
#34 Azért dolgozik kevesebb időt, mert magániskolában nincs tanárhiány. Nem a ledolgozott óra mennyiseg a lenyeg az oktatásban, hanem a minősége.
Te is elmehetnél tanulni valamit, hogy legyen egy kis eszed, de azt hiszem, már lekésted. Amúgy te hol is tanultál, hogy ekkora a szád? Közmunkásnak? Mert engem szamon kersz, de eddig te csak annyit bizonyítottál, hogy egy semmirekellő, nagypofájú troll vagy, mást nem.
#36 A pocsék tanárok, akik csak a markukat tartják, azok fognak felmondani. Ezzel nyernek a diákok, ti meg mehettek az Ali Babába, vagy ahová akartok, nekem mindegy, csak ne az iskolában vakarjátok a s3ggeteket, meg bunkózzatok a gyerekeinkkel!
Most komolyan egy covid 2 ÉVIG tartó fizetett szabadság után mertek fenyegetőzni azzal, hogy "ha minden tanár felmond, akkor jujjujj, mi lesz?" Na, mi lesz??? Semmi, pajtikám! Semmi!
A karanténok alatt a tanárok legnagyobb része lóf4szt nem csinált, a szülők végezték el helyettük a munkát, ők csak felcettek a fizetést. Kíváncsi lennék annak a szülői kérdőívnek az országos elemzésére, ami erről az időszakról szólt! Talán egyetlen pesti iskolába járó ismerősöm mondta, hogy náluk heti 2x volt oktatás, máshol semmi, zéró, nulla tecekenység nem volt! Mit képzeltek ti magatokról?!
Mondjatok fel! Takarodjatok el az iskoláinkból!
A béreteket az adónkból fizetjük, de a semmittevésért nem fogunk fizetni!
A normálisan dolgozó tanárok bérét emeljék 3x -ra, de addig ne legyen általános fizetésemelés, amíg a hozzátok hasonló vérszívók a rendszerben vannak!
Akik megtapasztalták szülőként a covid alatti "teljesítményeteket", és azt látják, hogy azok után még van pofátok fizetésemelésért tüntikézni, azok a pokolra kívánják az összes olyat, mint te.
Én tanárként helyettetek szégyenkezem! Amíg az ilyenek bent vannak az intézményekben, addig én nem égetem magam azzal, hogy visszamegyek közétek tanítani! Minden tiszteletem azon keveseké, akik tisztességesen dolgoznak, és képesek titeket minden nap elviselni kollegaként! Nekik kitartást kívánok!
A világ szégyene, amit műveltek!
35, nem arról van szó, te ostoba farok (ha már személyeskedünk), hogy az elitsuliban nincs tanárhiány ergo helyettesítenie sem kell annyit, hanem arról, hogy más a gyerekanyag. Gyakorlatomat a Ságváriban végeztem Szegeden, ahol a vezetőtanár annyit mondott a kooperatív módszerekre épített óráimra, hogy én itt ne bohóckodjak, nyomjam frontálisan az infókat, mert az oda járó gyerekek 98%-a egyetemre készül. Arra gondoltam, hogy egy majom is bemehetne a 35 fős elit osztályba, ők úgyis megtanulják maguktól, mert bennük megvan az intrinzik motiváció. Vidéki kisvárosokban meg túlélésre játszunk sokszor. Ha azt akarjuk, hogy a tanuló valamit is megértsen és megjegyezzen, akkor bizony "bohóckodni" kell, amire sokkal munka- és persze időigényesebb felkészülni, mint egy full frontális órára.
Érted már? Nem én trollkodok itt, hanem...
#38 Sokan tényleg azt hiszik, hogy az "elit suli" attól elit mert ott a tanárok annyival jobbak.
Közben meg attól elit, mert olyan szintű, minőségű diákjai vannak.
A lányom egy ilyen elit gimibe jár, mert kitűnő volt általánosban. de a többi osztálytársa is az volt, vagy közel kitűnő. A bizonyítvány átlaguk még soha nem volt 4,6 alatti félévkor sem. Közben meg panaszkodik a tanáraira hogy az egyik abszolút nem tud tanítani, nem is való tanárnak, a másik csak nyomja a saját ppt-jéről az anyagot, ami nem is az amit az érettségire meg kellene tanulniuk és dolgozatban tök mást kérdez, a harmadik meg minden órára tíz perces késéssel jön be stb. stb.
Ők az osztályban magukat és egymást viszik előre, ciki rosszul tanulni és saját maguk felé elvárás hogy mindenféle versenyre, plusz szakkörre meg fakultációra járjanak, mert kell a felvételi pontszámhoz.
a fiam iskolájában meg azért majdnem kicsinálták a matematika tanárt az osztály másik matek csoportjában, mert a diákok majdnem mind bukásra álltak állandóan. A szülők meg elhitték, hogy ez a tanár hibája amíg ki nem derült, hogy a tanár jó, más osztályokban sokkal jobb a diákjai eredménye, szimplán ez a csapat olyan szinten nem volt hajlandó foglalkozni a matekkal, hogy egy házi feladatot sem tudtak mutatni amit 6 hónap alatt elkészítettek volna.
Pont emiatt vannak nagy különbségek még iskolán belül is osztályok között, mert az egyikben a diákok hajlandóak tanulni, a másikban meg kevésbé. A portfóliómhoz csináltam videót az óráimról, és ugyanazt az anyagrészt két osztállyal is felvettem. Az egyiknél az óra közepén le is kellett állítanom a felvételt, mert egyszerűen képtelenek voltak értelmesen dolgozni, csak mert tudták, hogy a hátuk mögött ott van egy kamera, folyamatosan ment az agyatlankodás a kísérletezés, feladatmegoldás helyett. A másik osztályban viszont ugyanaz teljesen jól működött.
#38 Akkor elmagyaráznád, hogy a vidéki iskolák miért a frontális oktatást (hogy tovább menjek a tankönyv oldalszám megadásával önálló feldolgozás módszerét) alkalmazzák általános iskola felső tagozatán? A frontális oktatás 50 éve elavult módszer...
Bhóckodás? A differenciált oktatás 20 éves is ELVÁRÁS volt, nem bohóckodás. Bohóckodj inkább valahol máshol te is...
Amikor a gyerekem ped.szakszolgálat által hivatalos értékelésen magasan átlag feletti képességű, 114-es IQ-val rendelkezik, a 6 osztályos gimibe 46 pontos matekot, és 48 pontos magyart írt, de az iskolában bukásra áll matematikából? (Btw a matekot IS én tanítom meg neki itthon, mert az órán sz@rt sem csinál a tanár) Ezeket meg tudnád magyarázni? Milyen okoskodás mellett NEM tanárhiba mindez?
Milyen fura, hogy az iskolai tanár osztogatja az egyeseket arra a tudásra, amivel a gyerek ilyen jó felvételit írt, és azért nem fogják a Fazekasba felvenni, mert a hozott jegyeivel esélye nincs? Magyarból, törtenelemből ugyanez a helyzet nemcsak az én gyerekemnél, hanem az osztály majdnem egészénél.
A tanárok egy nagy része alkalmatlan a pályára. Emverileg IS nullák. Nem leszek velük sem toleráns, sem a rendszerven tartászkat nem fogom soha támogatni. És teljesen mindegy, hogy egy nyomorék fórumon a válaszom mennyire tetszik annak a 7-8 olvasónak, a szülők, és normálisan gobdolkozó tanárok ugyanígy látják, és nem fogják támogatni a másik oldal hepciáskodását.
Azt el tudnád mondani, hogy vajon miért menekül minden diák az ilyen intézményekből? Ezeknek a tanároknak nincs helye az oktatásban. Ezeknek ne legyen fizetésmlés!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!